Acer Extensa 5220 Windows XP nie wykrwa dysku

Witam, kupiłem laptopa jak w temacie i mam z nim pewien problem. Jest na nim zainstalowany Linpus Linux LiveCD Edition v9.2. Niestety nie mogę zainstalować Windowsa XP ponieważ przy instalacji nie wykrywa dysku twardego i mogę kliknąć tylko f3. Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi, którą bym zrozumiał. Proszę o jasne wyjaśnienie mi krok po kroku.

była po chińsku ??

jaki masz system ?? Windows XP z SP2 ??

Tak, Home Edition z SP2, i nie była po chińsku tylko pisało np. żeby władować jakieś sterowniki na stacje dyskietek, a w tym laptopie takowej nie ma.

spróbuj zatem zamiast na dyskietkę to na flash USB jeśli posiadasz. być może wersja home xp ma zubożałą bazę sterowników do kontrolerów sata/scsi.

Ten model ma wgrany bios tylko na Windows Vista musisz wgrać bios który obsługuje windows xp i sterowniki musisz tez sciagnac poniewaz na płycie sa tylko na viste :slight_smile:

a możesz mi napisać jak? bo jestem kompletnie zielony :confused:

Mysle ze najłatwiej bedzie zrobic to w sklepie gdzie go zakupiłes nie stracisz gwarancji (ok30zl)

Spróbuj w biosie wyłączyć kontroler sata. Zmień z AHCI na IDE.

Mi to pomogło.

Ja mialem podobnie, kupilem Extense z biosem ver. 1.16…xp home z sp2 nie wykrywal dyskow, d…a, nie ma jakis tam sterownikow pod hpci czy cos takiego, jak okreslony jest tutaj rodzaj dysku twardego, zrobilem troche od d…y strony wlasnie, ale wszystko gra…, a mianowicie:

  1. potrzebna bedzie plyta z vista, vista widzi partycje dysku nawet z zainstalowanym tam limpusem, usunalem istniejace partycje i zalozylem dwie nowe, po czym format na obydwie, vista robi to w ntfs czy cus tam, szybka instalacja bez podania klucza i mamy viste

  2. ze strony acera sciagnalem bios 1.18, ktory wgralem pod vista

  3. z tym nowym biosem jest juz mozliwosc zmiany ustawien tego hpci czy hcpi na ide, po tym zapis ustawien, ponowne uruchomienie grata, ale juz z plyta instalacyjna xp w napedzie