Action Script - kilka prostych pytań o sposoby

Witam. Mam kilka pytań :roll:

  1. Jaki jest odpowiednik funckcji include w Action Script? Robię gierkę z kilkoma poziomami które różnią się tylko grafiką, więc czy da się po prostu “odwołać” do kodu aby nie pisać ciągle tego samego?

  2. W mojej grze bohater w zależności od tego gdzie się rusza zmienia obrazek. Tzn. jeżeli wciśniemy strzałkę w dół będzie widać jego przód a jak w górę to tył :smiley: Jak zmieniać kolejno te obrazki, tzn. nadpisać ten stary?

  3. W tej grze bohater zbiera pieniądze na mapkach. Czy ma ktoś jakąś mądrą propozycję jak zapisać jaki pieniążek już zebrał a jaki nie? Dodam że bohater będzie przechodził między mapkami więc nie ma możliwości “tymczasowego zniknięcia” pieniążka. Muszę to gdzieś zapisać.

Proszę o szybką odpowiedź :expressionless:

#include "mojPlik.as"

Podczas nacisnięcia odpowiedniej strzałki, niech MovieClip zawierający obrazki bohatera po prostu przechodzi do innej klatki (gdzie jest odpowiednio zwrócony).

Wszystko zależy od Twojej filozofii programowania. Gry najefektowniej programuje się obiektowo, tzn. każdy obiekt ma swoje charakterystyczne cechy. W takim razie Twój pieniądz będzie również reprezentował klasę “Pieniądze”. Wystarczy do tego dodać jego cechy, np. jeżeli gracz go zbierze, doda mu powiedzmy 1$ i zniknie z planszy.

ok. dzieki. mam jeszcze jeden problem…

otoz co zrobic zeby 1 movie clip byl zawsze na wierzchu? zrobilem kod ktory rysuje mapke duplikujac obrazki. bohater niestety jest pod spodem :smiley: jak zrobic zeby wyszedl na wierzch?

Spróbuj:

mojObiekt.swapDepths(0);

Jak tej funkcji używam to bohater znika ^^

Dodane 14.05.2010 (Pt) 15:48

jest jakiś inny sposób? jak używam tego na zduplikowanych kafelkach to z kolei one znikają :expressionless:

EDIT:

@down:

Wystarczyło powiększyć liczbe ^^ Wpisałem 1000 i działa :expressionless:

U mnie działa - MovieClip jest wtedy zawsze na wierzchu. Pokaż może kawałek kodu, bo gdzieś indziej coś mieszasz.

Potrzebuję rady :roll:

Otóż mam taką oto tablicę:

var MojaMapa:Array = new Array(

	   new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1"),

       new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1"),

       new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","1"),

       new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","1"),

       new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","1"),

       new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","1"),

       new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","1"),

       new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","0","1"),

       new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","0","0","0","0","0","0","0","1")

	   //new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1","1")

    );

Dzięki tej tablicy mogę rysować mapkę ^^ Czyli: 0 to trawa 1 to drzewo. No i teraz przyszedł czas na kolizje. Wykorzystałem coś takiego:

var przodBoh:Number = MojaMapa[myXc][myYc - 1];

var tylBoh:Number = MojaMapa[myXc][myYc + 1];

var lewoBoh:Number = MojaMapa[myXc - 1][myYc];

var prawoBoh:Number = MojaMapa[myXc + 1][myYc];

problem tkwi w tym że raz działa a raz nie. raz wykrywa liczbę a raz jest tak że można wejść na jedno z drzew a nie można wejść na jedną z trawek :frowning: Nawet tych zmiennych w których są te dane z tablicy nie mogę wyświetlić :frowning: Dodam że myXc to obliczona pozycja kafelka (np: trawki) z lewa do prawa :wink: a myYc to z góry na dół.

ktoś może mi doradzić co zrobić żeby wykrywało mi wreszcie te kafelki żebym w końcu te kolizje zrobił ^^

A powiedz mi, jak wyglądają Twoje if’y i jak poruszasz bohaterem?

poradziłem sobie ^^

A jak robi się animację movieclipa :expressionless: ?

mam 2 obrazki i chcę żeby tam co jakiś czas się zmieniały co 2-3 sec. Tylko że nic się nie dzieje :stuck_out_tongue:

PS: Żeby zrobić tą animację obia obiekty muszą być moviclipami?