[actionscript] funkcja sprawdzająca przezroczystość

Witam.

W actionscripcie chcę stworzyć kod do przycisku zmieniający wartość alpha symbolu.

Chodzi mi o to, że jeżeli wcisnę przycisk jego przezroczystość zmienia się na 50% a jeżeli wcisnę jeszcze raz wartość jest przywracana do 100%.

Próbowałem robić to za pomocą funkcji sprawdzającej wartość alpha:

button.onRelease = function () {

if (grafika._alpha = 100) {

   grafika._alpha = 50; 

}

else { 

   grafika._alpha = 100;

}

}

Skrypt oczywiście nie działa ale myślę, że spoglądając na kod będize wiadomo o co mi chodiz.

A myślałeś nad tym, żeby w if alfę do 100 porównać a nie przypisać wartość?

if (grafika._alpha == 100) {

przepraszam, moje pytanie było głupie. Dawno nic w AS nie robiłem i pozapominałem podstaw. Dzięki, problem rozwiązany.

Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. :wink: IMO wina leży po stronie założeń języka lub kompilatora. Bezpieczniejsze w takich przypadkach są języki silnie typowane. A jeśli język nie jest silnie typowany (jak np. C++) to dobrze, by miał kompilator raportujący ostrzeżenia w takiej sytuacji.