Barthezz
(Barthezz)
30 Listopad 2007 23:09
#1
Witam.
W actionscripcie chcę stworzyć kod do przycisku zmieniający wartość alpha symbolu.
Chodzi mi o to, że jeżeli wcisnę przycisk jego przezroczystość zmienia się na 50% a jeżeli wcisnę jeszcze raz wartość jest przywracana do 100%.
Próbowałem robić to za pomocą funkcji sprawdzającej wartość alpha:
button.onRelease = function () {
if (grafika._alpha = 100) {
grafika._alpha = 50;
}
else {
grafika._alpha = 100;
}
}
Skrypt oczywiście nie działa ale myślę, że spoglądając na kod będize wiadomo o co mi chodiz.
Ryan
(Ryan)
1 Grudzień 2007 00:30
#2
A myślałeś nad tym, żeby w if alfę do 100 porównać a nie przypisać wartość?
if (grafika._alpha == 100) {
Barthezz
(Barthezz)
1 Grudzień 2007 08:21
#3
przepraszam, moje pytanie było głupie. Dawno nic w AS nie robiłem i pozapominałem podstaw. Dzięki, problem rozwiązany.
Ryan
(Ryan)
1 Grudzień 2007 14:29
#4
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. IMO wina leży po stronie założeń języka lub kompilatora. Bezpieczniejsze w takich przypadkach są języki silnie typowane. A jeśli język nie jest silnie typowany (jak np. C++) to dobrze, by miał kompilator raportujący ostrzeżenia w takiej sytuacji.