Adobe Flash, interaktywany przycisk


(Lukas Czersk) #1

Witam.

Mam zrobioną animację we flashu, która zawiera film. Film wstawiony jest jako element animacji. Film odtwarzany jest do końca i zatrzymywany na ostatniej klatce. W ostatniej klatce zrobiłem przycisk, który służyć ma ponownemu odtworzeniu całej animacji i zatrzymaniu ponownie na ost. klatce. I tu moje pytanie, jak podpiąc ten przycisk pod całą animację by wykonywał polecenie takie jak opisałem? I czy zna ktoś kod na to by po najechaniu na niego kursorem zmieniał się na inny?

Pozdrawiam: Łukasz


(RoninPn) #2

Co do animacji przycisku w Adobe Flash CS4:

należało by przycisk zamienić "convert to symbol" z "Movie Clip" na "Button" jak dwukrotnie klikniesz na przycisk otworzy się linia czasowa "button"

wtedy masz możliwość edycji klatek o nazwie:

"UP" - czyli przycisk wygląd bez akcji

"OVER" - akcja po najechaniu kursorem na przycisk

"Down" - akcja po wybraniu przycisku

"HIT" - pole aktywacji przycisku - powinno mieć tą samą wielkość co przycisk

najlepiej skopiować klatkę z "UP" do pozostałych i wtedy ją edytować a w klatce "HIT" nadać w kolorze "przeźroczystość" Alpha 0%.

Z tego co mi kumpel powiedział to można jeszcze z każdej z tych 4 klatek zrobić "convert to symbol" i wybrać "Movie Clip" po dwukrotnym kliknięciu na

przycisk otworzy się linia czasowa "Movie Clip" tylko należy pamiętać aby w "Movie Clip" zrobić warstwę z klatką kluczową w ostatniej klatce animacji i dodać jej"Akcje" stop();

Nie wiem jak ale na pewno można jakoś to logicznie oskryptować w "Actions" (F9)

Zapewne należało by zrobić warstwę animacji filmu z nazwanymi odpowiednio klatkami kluczowymi

i wtedy w ostatniej powinien być skrypt łączący przycisk z ponownym odtwarzaniem filmu.

-- Dodane 30.06.2009 (Wt) 4:05 --

Co do łączenia "Przycisku" z "filmem"

Musisz stworzyć nową warstwę i nadać w niej na początku "filmu" (label) nazwę tej "klatki".

"Film" musi posiadać nadaną (instance) nazwę tak jak sam "przycisk".

W warstwie czasu pod koniec filmu dodajesz klatkę kluczową dodajesz Akcje "F9"

wybierasz typ: (ActionScript 1.0&2.0) i wpisujesz:

stop();

przycisk.onRelease = function () {

         film.gotoAndPlay(klatki);

}

w wolnym tłumaczeniu

"przycisk" przy uruchomieniu = włącza funkcję

film przechodzi i odtwarza się do "klatki"

Próbowałem to uruchomić u mnie ale ja mam 30 dniową wersję CS4 i coś nie działa, ponoć w SC3 niema problemów.

-- Dodane 01.07.2009 (Śr) 16:14 --

Może jeszcze to pomoże :

http://www.retsat1.com.pl/grzegorz/flash_kurs/pra5.html