Co do animacji przycisku w Adobe Flash CS4:
należało by przycisk zamienić “convert to symbol” z “Movie Clip” na “Button” jak dwukrotnie klikniesz na przycisk otworzy się linia czasowa “button”
wtedy masz możliwość edycji klatek o nazwie:
“UP” - czyli przycisk wygląd bez akcji
“OVER” - akcja po najechaniu kursorem na przycisk
“Down” - akcja po wybraniu przycisku
“HIT” - pole aktywacji przycisku - powinno mieć tą samą wielkość co przycisk
najlepiej skopiować klatkę z “UP” do pozostałych i wtedy ją edytować a w klatce “HIT” nadać w kolorze “przeźroczystość” Alpha 0%.
Z tego co mi kumpel powiedział to można jeszcze z każdej z tych 4 klatek zrobić “convert to symbol” i wybrać “Movie Clip” po dwukrotnym kliknięciu na
przycisk otworzy się linia czasowa “Movie Clip” tylko należy pamiętać aby w “Movie Clip” zrobić warstwę z klatką kluczową w ostatniej klatce animacji i dodać jej"Akcje" stop();
Nie wiem jak ale na pewno można jakoś to logicznie oskryptować w “Actions” (F9)
Zapewne należało by zrobić warstwę animacji filmu z nazwanymi odpowiednio klatkami kluczowymi
i wtedy w ostatniej powinien być skrypt łączący przycisk z ponownym odtwarzaniem filmu.
– Dodane 30.06.2009 (Wt) 4:05 –
Co do łączenia “Przycisku” z “filmem”
Musisz stworzyć nową warstwę i nadać w niej na początku “filmu” (label) nazwę tej “klatki”.
“Film” musi posiadać nadaną (instance) nazwę tak jak sam “przycisk”.
W warstwie czasu pod koniec filmu dodajesz klatkę kluczową dodajesz Akcje “F9”
wybierasz typ: (ActionScript 1.0&2.0) i wpisujesz:
stop();
przycisk.onRelease = function () {
film.gotoAndPlay(klatki);
}
w wolnym tłumaczeniu
“przycisk” przy uruchomieniu = włącza funkcję
film przechodzi i odtwarza się do “klatki”
Próbowałem to uruchomić u mnie ale ja mam 30 dniową wersję CS4 i coś nie działa, ponoć w SC3 niema problemów.
– Dodane 01.07.2009 (Śr) 16:14 –
Może jeszcze to pomoże :
http://www.retsat1.com.pl/grzegorz/flash_kurs/pra5.html