Adres IP mojego komputera

Witam ,szczerze mówiąc(pisząc ) już się pogubiłem … jaki mam właściwie adres - według TOYA NET mój adres to 85.89…a dres sprzętowy karty sieciowej to : 0021.853C… Niestety rózni się on z tym :

 

Karta Ethernet Połączenie lokalne:

 

   Sufiks DNS konkretnego połączenia : toya.net.pl

   Opis. . . . . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller

   Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 00-25-22-8E…

   DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak

   Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak

   Adres IPv6 połączenia lokalnego . : fe80::b830:495f:aff1:7f0c%10(Preferowane)

 

   Adres IPv4. . . . . . . . . . . . . : 10.7.160.68(Preferowane)

   Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.248.0

   Dzierżawa uzyskana. . . . . . . . : 25 stycznia 2015 12:29:57

   Dzierżawa wygasa. . . . . . . . . : 27 stycznia 2015 12:30:03

   Brama domyślna. . . . . . . . . . : 10.7.160.1

   Serwer DHCP . . . . . . . . . . . : 172.17.1.5

   Identyfikator IAID DHCPv6 . . . . : 234890530

   Identyfikator DUID klienta DHCPv6 : 00-01-00-01-1B-9F-33-FF-00-25-22-8E-02-0F

 

   Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 217.113.224.35

                                       217.113.224.135

   NetBIOS przez Tcpip . . . . . . . : Włączony

Problem polega na ograniczeniu łączności programu P2P UTORRENT  który informuje mnie ze powinienem otworzyć port …ale dlaczego jeśli mam adres publiczny?

twój adres hosta (prywatny) to 10.7.160.68 później router i adresowanie jakiegoś pośrednika 172.17.1.5 i publicznie wychodzisz jako adres 85.89…

To nie ruter tylko modem Cisco najprawdopodobniej model : Epc3925 .Może inaczej co mam zrobić aby poprawić tą sytuację ? - ograniczenie łączności oraz otwarcie portu…

 

nazywaj to jak chcesz :wink: najpierw trzeba ustawić odpowiednie przekierowania w tym cisco ale pewnie nie dostałeś haseł od dostawcy więc pozamiatane…

więc na początek mam się skontaktować z administratorem sieci TOYA? i prosić o owe hasła ? czy może jest inna alternatywa?

Hasła do modemu Cisco nie dostaniesz nawet gdybyś ich na kolanach błagał, bo to są jednorazowe hasła, generowane dynamicznie za pomocą tokenu, do którego dostęp mają tylko instalatorzy, więc nie jest technicznie niemożliwe aby dali Ci hasło (pierwszy powód dlaczego loginu i hasła nie otrzymasz)

Pod adresem http://192.168.100.1 (login i hasło zostaw puste) możesz podejrzeć tylko podstawowy panel i to jest wszystko co możesz z tym modemem zrobić, bo nie jest on Twoją własnością i operator nie umożliwia w nim zmian przez użytkownika (drugi powód dlaczego loginu i hasła nie otrzymasz)

a jakbym poprosił o zakres/numery portów które po ich przydzieleniu skonfigurowałbym w moim programie P2P ?

Innej możliwości nie masz, musisz dzwonić do pomocy technicznej.

Trochę dziwne, że masz takie problemy z tym modemem.

Mam niższy model Cisco EPC3208 (bez WiFi ale w Multimedia Polska), do tego swój prosty router i wszystko u mnie działa zaraz po podłączeniu, bez żadnego kombinowania z modemem/routerem/jakimkolwiek programem

Właśnie dzisiaj niedawno przeczytałem że to sama TOYA blokuje przesył danych …maksymalny jest możliwy tylko w godzinach …nocnych. Czy to jest prawda ,tego nie wiem.Choć wszystko ku temu świadczy.

Masz w umowie lub regulaminie usługi napisane, że mogą blokować jakieś porty lub komunikację jakiś wybranych przez nich programów?

Jeśli nic takiego nie ma, to masz podstawę do złożenia reklamacji na wadliwie działającą usługę.

 

PS. Spacja po a nie przed przecinkiem :wink:

Jeśli ten router wykonuje NAT, to na 99% możesz się do niego dostać. Router na 99% działa na domyślnym loginie i haśle. Ten Cisco EPC, to akurat router z modemem EuroDOCSIS i chyba tylko nieliczni operatorzy blokują do nich dostęp. Jeśli router działa w trybie bridge i jesteś za NATem ISP, to nic nie zdziałasz.

Nie, nie, to nie pośrednik. Adres IP klienta w sieci to 10.7.160.68, co oznacza, że nie masz publicznego IP i jesteś za NATem. Zaś 172.17.1.5, to nie pośrednik, tylko jak widać adres serwera DHCP, który przydziela adresy IP klientom. Serwer DHCP nie musi być w tej samej podsieci. Jeśli jest w innej podsieci na routerach korzysta się z czegoś takiego jak DHCP Relay/Helper.

 

sieć 10.7 jest klasą prywatną, tak samo jak 172.17 - czyli mamy swoją prywatną 10.7 (w domu) która znajduje się w innej prywatnej 172.17 (toya) a dopiero ta jest podpięta do “prawdziwego” ISP z publicznym IP - tak robi większość mniejszych “providerów”

Może poczytaj sobie o tym jak działa serwer DHCP. Serwer DHCP przydziela adresy wielu podsieciom, więc w przypadku wielu podsieci nie może być we wszystkich i tu stosuje się DHCP Realy na routerach, bo rozgłoszenia nie wyjdą poza podsieć, wówczas router przekazuje zapytanie do podsieci, w której jest serwer DHCP.

Mali providerzy też mają publiczne IP. Za publiczne IP pobiera się opłaty, więc i więksi stosują NAT. Ja sam w Aster i potem w UPC byłem za NATem. W Playu też jestem za NATem, a to nie są mali dostawcy. To o czym Ty piszesz, to musi być provider, który podłącza do sieci 10, może 20 klientów ze swojego bloku na osiedlu. Toya na pewno nie należy do małych dostawców, którzy nie posiadają publicznego IP. Zresztą wystarczy, że spojrzysz w bazę whois.

więc ,wreszcie na czym stoję ? czy mam podstawę aby isć do nich z reklamacją ,na ich stronie po zalogowaniu ,mam następującą informację :

Na modem o numerze (HFC MAC ID) c8fb.26…został wydany publiczny adres IP - 85.89…

W tym miejscu możesz zmienić adres sprzętowy karty sieciowej, powiązanej z tym adresem.

Więcej o weryfikacji adresu fizycznego karty sieciowej. bla ,bla ,bla

P.S - tylko proszę o łopatologiczne wytłumaczenie problemu…

Po adresacji wygląda to tak, jakby router działał w trybie mostu. Jeśli w Twojej ofercie usługi nie masz publicznego, to nie masz żadnych podstaw do reklamacji, bo usługa działa.

Pokaż tę stronę, na którą się logujesz. Posty widzę piszesz z zupełnie innego IP, który też należy do Twojego operatora.

Treść zgłoszenia:

Hej,

Wychodzi na to, że Toya przydziela adresy na podstawie MAC’ów kart sieciowych. Jeśli w skrypcie, o którym pisze pomoc techniczna, podasz adres MAC karty sieciowej swojego komputera, otrzyma on publiczne IP. Zatem na stronie biura obsługi powinieneś podać poniższy adres MAC.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Czyli tak jak się spodziewałem. Jeśli korzystasz z jednego komputera to okej, ale jeśli będziesz chciał podłączać więcej, to Toya albo musi włączyć NAT na tym routerze, albo musisz dokupić własny router. No chyba że Toya przypisuje publiczne IP tylko komputerowi, którego MAC wskażesz, a reszta ma prywatne IP. Przynajmniej tak można rozumieć treść tej wiadomości.

Jeśli korzystasz z WiFi, podajesz MAC karty sieci bezprzewodowej WLAN. Jeśli łączysz się po kablu, podajesz MAC karty sieci przewodowej LAN.

wielkie THX za pomoc panowie…