Adres IPv4 zmienia się co parę minut. Dlaczego?

Witam,

z zakresu sieci, adresów IP itp. jestem całkowicie zielony. Próbowałem jednak postawić serwer FTP na domowym komputerze za pomocą programu Cerberus ftp. Komputer podłączony bezprzewodowo do routera Netgear, ten do modemu z sieci kablowej Vectra, czyli stałe IP.

Chciałem ustawić w routerze port forwarding, po wejściu w tą opcję zauważyłem, że początek IP jest już wpisany ( 10.0.0…) wystarczyło dopisać resztę. W cerebrusie zauważyłem, że dla ftp jest to 10.0.0.26 i taki port ustawiłem na routerze. Po chwili jednak cerebrus rozpoczął nasłuchiwanie 10.0.0.27. I ten adres się zmienia co parę minut. Jak wpisuję ipconfig w wierszu poleceń to adres ten widnieje pod IPv4. Co ciekawe program Filezilla w ogóle nie uznaje go za poprawny.

Gdzie powienienem to zmienić by móc postawić serwer ftp na komputerze?

Czasem zauważyłem, że karta sieciowa traci sygnał sieci na parę sekund. Czy to ma związek ze zmianami adresu karty sieciowej?

W routerze przy przekierowaniu portu powinieneś ustawić adres IP komputera, gdzie stawiasz serwer (czyli ten podany przez ipconfig). Przekieruj porty TCP 20 i 21.

No i dokładnie tak zrobiłem. Adres zewnętrzny (routera) jest jakiś normalny i stały. Natomiast to właśnie adres karty sieciowej (komputera) się zmienia. Na chwilę obecną jest 10.0.0.35, ale były już wszystkie mniejsze od 10.0.0.26 zaczynając. 35 jest już od pół godziny, ale taki 30 był przez mniej niż minutę.

Dziwne. Wygląda na to, że cię rozłącza i DHCP na routerze ciągle przydziela ci nowe IP.

Zrób tak. Wejdź we właściwości połączenia sieci bezprzewodowej, protokołu TCP/IP, i ustaw adres IP komputera na 10.0.0.2, maskę podsieci - zobacz wcześniej za pomocą polecenia ipconfig, bramę domyślną na 10.0.0.1 (przyjmuję, że takie jest IP routera), adresy DNS też przepisz z ipconfig (może być trzeba włączyć opcję /all). W konfiguracji routera, w ustawieniach serwera DHCP, zmień zakres serwera DHCP, tak żeby zaczynał się od 10.0.0.3.