AGP Czy PCI


(Tomson227) #1

mam pytanie czym sie różni AGP od PCI. Bo mam do wyboru w karcie graficznej co ma obsługiwac agp czy pci chodzi mi o to zeby lepiej była ta karta wykorzystana (gry)


(Siekiera666) #2

http://www.benchmark.pl/artykuly/recenz ... ona-3.html


(Duch) #3

(Canaletto) #4

punkroker Czy ten link wnosi coś do tematu :?:

Pod AGP produkuje się znacznie lepsze karty graficzne, niż pod PCI


(boczi) #5

Obecnie wchodzi PCI - Express i karty korzystające z tego rozwiązania będą jeszcze wydajniejsze. W chwili obecnej, wydajność jest wyższa o zaledwie średnio 3%, z czasem będą lepsze wyniki.

W chwili obecnej radzę wybrać kartę na AGP, jeszcze zależy, jaką masz płytę główną oczywiście.


(McDracullo) #6

No i zalezy ile masz kasy i czy chcesz wymieniac kompa co kilka lat czy raczej siedziec na jeden platformie i co jakis czas modernizowac kompa :wink:

Ja mam PCIe i jestem zadowolony :smiley: Ale jezeli mialbym wybierac pomiedzy AGP i PCI to wybral bym AGP (to chyba oczywiste) poniewaz jest szybsze i bardziej wydajne w grach. Jest jeszcze pytanie czy twoja plyta glowna ma tylko zalacza PCI czy ma moze AGP lub ewentualnie PCIe.


(Tomson227) #7

moja płytka ma agp i pci


(Zolciak) #8

To jemy chodzi o zwykłe PCI :slight_smile: w takim razie AGP lepsze :stuck_out_tongue:


(Johny) #9

AGP oferuje szybszy transfer danych graficznych pomiędzy procesorem a kartą,pozwala na przechowywanie tekstur w pamięci operacyjnej komputera i szybsze ich ładowanie do pamięci karty graficznej,teraz absolutnym minimum jest 256 MB ram,a jeśli chcesz pograć w najnowsze gry to potrzebujesz 512 MB Ram

PCI nie pozwala na dynamiczną wymianę tekstur tam to ograniczono do pamięci karty,w czasach Voodo 1 szczytem często była rozdzielczość 640x480,tekstury były niskiej rozdzielczości,bo w pamięci karty mieściła się pamięć na rozdzielczość,bufor Z i tekstury - które zajmują najwięcej,przy wyższych teksturach przy wymianie danych karta się zapychała - PCI nie pozwala na dynamiczną wymianę

PCI pracuje tylko na magistrali 33 Mhz

Efektem zapchania było zwolnienie animacji do dwóch klatek