Akcelerator 3D

Witam zainstalowałem stery do GF4MX 64 podczas loginu mam przez chwile logo NVIDI ale mam takie coś w ustawieniach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel … 5fea8.html

wie ktos co z tym zrobić ?

Mam Mandrive 2007 Free

Witam

Żeby była akceleracja 3D muszisz najpierw skonfigurowac urpmi skorzystaj z tej strony http://easyurpmi.zarb.org/ wybierz wersję systemu oraz architekturę przejdz do nastepnego kroku . Zaznacz wszystkie pola i wybierz skąd mają być pobierane pliki zalecam mirrory ftp :slight_smile: i wciskamy następny krok (proceed to step…)

Jak masz juz wszystkie dane urpmi przechodzisz pod konsolę na administratora (root) poleceniem su (wpisujesz hasło dla roota). Następnie wklejasz wszystko ze strony do konsoli (ściaganie list może zająć troch w zależnosci od łacza) i enter.

Po skonfigurowaniu urpmi dalej pod rotem wpisujemy komendę:

urpmi nvidia

Urpmi sam ściagnie sterownik i go zainstaluje . Następnie przchodzimy jeszcze raz do konfiguracj karty (centum sterowania / sprzęt / konfiguracja serwera graficznego ) , czyli wybieramy kartę a gdy napisze nam , że istnieje zamkniety sterownik i czy chcemy go użyć klikamy tak nastepnie wylogowujemy sie z systemu i logujemy ponownie akceleracja powinna już działać . :slight_smile:

Pozdrawiam

aha a co zrobić z tymi zainstalowanymi sterownikami ?? Zostawić je ??

Jednak i tak dalej mam Akcelerator : No :confused:

Te sterowniki co zainstalowałes są to sterowniki systemowe bez akceleracji (wersja free) , gdy zainstalujesz i załadujesz sterownik prawidłowy system bedzie chodziłna tym z akceleracją 3D :slight_smile:

BTW żeby sprawdzić czy mamy prawidłowo zainstalowany sterownik wpisujemy w konsole komende glxinfo

Powinno nam dać poczatek :

name of display: :0.0

display: :0 screen: 0

direct rendering: Yes

server glx vendor string: NVIDIA Corporation

server glx version string: 1.4

server glx extensions:

    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,

    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,

    GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float

client glx vendor string: NVIDIA Corporation

client glx version string: 1.4

client glx extensions:

    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info,

    GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync,

    GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,

    GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float

GLX version: 1.3

GLX extensions:

    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,

    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,

    GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float,

    GLX_ARB_get_proc_address

OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation

OpenGL renderer string: GeForce 7600 GS/AGP/SSE2

OpenGL version string: 2.0.2 NVIDIA 87.74

OpenGL extensions:

Jeżeli masz wszedzie nvidie a nie systemową messe to masz prawidłowo zainstalowany sterownik i akcelerację 3D :slight_smile:

btw Po skonfigurowaniu urpmi jeżeli bedzie Ci brakowało jakieś biblioteki wystarczy wpisac:

urpmi nazwa_brakującego_pakietu :slight_smile:

Pozdrawiam

mam takie coś

To masz poprawnie zainstalowany sterownik mówia o tym te linijki u Ciebie:

name of display: :0.0 

display: :0 screen: 0 

direct rendering: Yes 

server glx vendor string: NVIDIA Corporation 

server glx version string: 1.4 

server glx extensions: 

GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, 

GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control, 

GLX_EXT_texture_from_pixmap 

client glx vendor string: NVIDIA Corporation 

client glx version string: 1.4 

client glx extensions: 

GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, 

GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync, 

GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, 

GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float, 

GLX_EXT_fbconfig_packed_float, GLX_EXT_texture_from_pixmap 

GLX version: 1.3 

GLX extensions: 

GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, 

GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control, 

GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_ARB_get_proc_address 

OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation 

OpenGL renderer string: GeForce4 MX 440 with AGP8X/AGP/SSE2 

OpenGL version string: 1.5.8 NVIDIA 96.31

BTW Jakbyś miał gdzieś messe i direct rendering: No to akceleracj 3D na pewno byś nie miał a masz wszedzie Nvidia i direct rendering: Yes U mnie w całosci wygląda to tak:

[morpheus@mafia ~]$glxinfo

name of display: :0.0

display: :0 screen: 0

direct rendering: Yes

server glx vendor string: NVIDIA Corporation

server glx version string: 1.4

server glx extensions:

    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,

    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,

    GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float

client glx vendor string: NVIDIA Corporation

client glx version string: 1.4

client glx extensions:

    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info,

    GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync,

    GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,

    GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float

GLX version: 1.3

GLX extensions:

    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,

    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,

    GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float,

    GLX_ARB_get_proc_address

OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation

OpenGL renderer string: GeForce 7600 GS/AGP/SSE2

OpenGL version string: 2.0.2 NVIDIA 87.74

OpenGL extensions:

    GL_ARB_color_buffer_float, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers,

    GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_program_shadow,

    GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_imaging,

    GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query,

    GL_ARB_pixel_buffer_object, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite,

    GL_ARB_shadow, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,

    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,

    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,

    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_float,

    GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two,

    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix,

    GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,

    GL_ARB_window_pos, GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_texture_float,

    GL_ATI_texture_mirror_once, GL_S3_s3tc, GL_EXT_texture_env_add,

    GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,

    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,

    GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array,

    GL_EXT_Cg_shader, GL_EXT_depth_bounds_test, GL_EXT_draw_range_elements,

    GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_multi_draw_arrays,

    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,

    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters,

    GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,

    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,

    GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture3D,

    GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,

    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine,

    GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,

    GL_EXT_texture_lod, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp,

    GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_timer_query,

    GL_EXT_vertex_array, GL_HP_occlusion_test, GL_IBM_rasterpos_clip,

    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square,

    GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_fence,

    GL_NV_float_buffer, GL_NV_fog_distance, GL_NV_fragment_program,

    GL_NV_fragment_program_option, GL_NV_fragment_program2,

    GL_NV_gpu_program_parameters, GL_NV_half_float, GL_NV_light_max_exponent,

    GL_NV_multisample_filter_hint, GL_NV_occlusion_query,

    GL_NV_packed_depth_stencil, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite,

    GL_NV_primitive_restart, GL_NV_register_combiners,

    GL_NV_register_combiners2, GL_NV_texgen_reflection,

    GL_NV_texture_compression_vtc, GL_NV_texture_env_combine4,

    GL_NV_texture_expand_normal, GL_NV_texture_rectangle,

    GL_NV_texture_shader, GL_NV_texture_shader2, GL_NV_texture_shader3,

    GL_NV_vertex_array_range, GL_NV_vertex_array_range2, GL_NV_vertex_program,

    GL_NV_vertex_program1_1, GL_NV_vertex_program2,

    GL_NV_vertex_program2_option, GL_NV_vertex_program3,

    GL_NVX_conditional_render, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_lod,

    GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow, GL_SUN_slice_accum

glu version: 1.3

glu extensions:

    GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess


   visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav

 id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat

----------------------------------------------------------------------

0x21 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x22 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x25 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x26 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x29 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2a 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2d 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2e 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x2f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x30 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x31 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x32 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x33 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x34 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x35 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x36 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x37 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x38 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x39 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x3a 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x3b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x3c 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x3d 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x3e 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x3f 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x40 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x41 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x42 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x43 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x44 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x45 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x46 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x47 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x48 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x49 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x4a 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x4b 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x4c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 0 0 None

0x4d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x4e 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x4f 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x50 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 0 0 None

0x51 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x52 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x53 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x54 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 0 0 None

0x55 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x56 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x57 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x58 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 0 0 16 16 16 16 0 0 None

0x59 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x5a 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x5b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x5c 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x5d 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x5e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x5f 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x60 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x61 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x62 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x63 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x64 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x65 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x66 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x67 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x68 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 24 8 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x69 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x6a 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x6b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x6c 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x6d 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x6e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 2 1 Ncon

0x6f 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 0 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

0x70 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 4 16 0 16 16 16 16 4 1 Ncon

[morpheus@mafia ~]$

Pozdrawiam

ale w ustawieniach dalej pisze ze nie ma i nie mam 3D pulpitu :frowning:

To że nie masz pulpitu 3D nie oznacza że nie masz akceleracj 3d. Żeby właczyc pulpit 3D musisz pobrac pakiet 3ddesktop-0.2.9-3

Jak wcześniej skonfigurowales urpmi to wystarczy:

urpmi 3ddesktop-0.2.9-3 lub

urpmi 3ddesktop

Pakiet sie zainstaluje i mozesz wejsc w pulpit 3D i zaznaczyc opcję że chcesz użyć efektów i zaznaczasz niżej użyj XGL i to koniec

Wylogowujesz sie i logujesz ponownie.

Cieszymy się pulpitem 3D :slight_smile:

BTW brak pulpitu 3D nie oznacza ze nie masz akceleracj 3D :slight_smile:

Pozdrawiam

a musi byc XGL ?? moze AIGXL ?

MAM 3D !!

co do sterów to pobierz sobie ze strony http://www.nvidia.pl potem zainstaluj kernel-source zainstaluj stery potem zmień wpis w xorg.conf i powinno być ok :slight_smile:

Mam pytanie Plichu czemu piszesz jeżeli temat jest juz zakończony skoro użytkownik napisał że ma już pulpit 3D a poza tym nie wiem czy kombinowanie z odpowiednimi kernelami-source i sterami by dopasować odpowiednie a potem grzebanie w configu jest proste dla początkującego !!

niby co ma zmienić w configu ??

Może Plichu pisał posta przez parę godzin, a później dał “Wyślij”