Aktualizacja BIOS mojej płyty głównej

Witam,

Posiadam płytę ASUS’a M4A77TD PRO. Czy możecie mi polecić najlepszą dostępną wersję BIOS pod tą konfigurację sprzętową ? Przyznam, że nie znam się na BIOS’ach zbyt dobrze.

AMD Phenom II X4 955 Black Edit /3.2GHz, 125W, BOX, AM3/

Asus M4A77TD PRO

A-Data 4GB (2x2GB) 1600MHz CL9 Gaming

Asus Radeon HD5770 1GB ddr5

Western Digital Blue 500GB 7200rpm 16MB cache SATAII

bequiet! PurePower L7 530W

Cooler Master Elite 332 (Black)

Pytanie po co Ci zmieniać bios jeśli nic się nie dzieję z komputerem?

Właśnie mam problem ze spowolnionym ram’em, zamiast 1600mhz działa z prędkością 1333mhz.

Miałem hibernowany komputer. Mama przetarła szmatką klawiaturę, żeby wytrzeć kurze, włączyła komputer, następnie uruchomiła program w biosie to automatycznego podkręcania i odblokowania 4 rdzenia (który już był odblokowany). BIOS wyjechał z błędem podczas podkręcania i przywrócił ustawienia domyślne.

To brzmi nie prawdopodobnie jeżeli wziąć pod uwagę, że mama nie wie jak włączyć komputer i nie zamierza się dowiadywać, wystarczy jej wiedzieć jak mi go wyłączyć xD

To rzeczywiście nieprawdopodobne. Twoja mama jest suuper, że potrafi od niechcenia, ścierając tylko kurz, uruchomić takie zaawansowane funkcje, pozdrów ją ode mnie :slight_smile: no dobrze, ale po przywróceniu ustawień domyślnych wszystko powinno być ok, po co ci zmieniać bios?

Powinno ale własnie ten ram chodzi za wolno, ostatnim razem 2 razy w serwisie lądował i nie wiedzieli co mu dolega, bo sypał BSOD na okrągło, restartował sterownik graficzny, zamarzał ekran, mysz wszystko, obraz ale muzyka np: grała.

Podczas testów wszystkimi programami futuremark, benchmarki nic mu się nie działo, ale jak włączyłeś jakąkolwiek grę od razu jazda na całego.

W końcu ram podkręcili i wgrali nowy bios do teraz miałem spokój, i boje się, że znów się wszystko od nowa zacznie.