Od dwóch dni próbuję wykonać na Windows 10 Pro 1709 (FCU) instalacje aktualizacji z stycznia 2018.
Komputer jest trochę stary, ma już chyba 9-11 lat.
Specyfikacja:
Podzezpół | model |
---|---|
CPU | AMD Athlon 64 X2 5000+: 40 °C Windsor 90nm Technology |
RAM | 2,00GB Single-Channel DDR2 @ 261MHz (4-4-4-12) |
Motherboard | Gigabyte Technology Co. Ltd. GA-M56S-S3 (Socket M2): 33 °C |
Graphics | 32W_LCD_TV (1360x768@60Hz) 256MB ATI Radeon HD 2600 XT (Gigabyte): 62 °C |
Storage | 465GB Seagate ST500DM002-1BD142 (SATA): 30 °C |
Optical Drives | TSSTcorp CDDVDW SH-S202N HP DVD Writer 940d |
Audio | Realtek High Definition Audio |
Pomocnicze grafiki:
Uruchomienie wygląda tak: |
Nawet po 3 godzinach nie wskakuje ładowanie kółeczka: |
Co próbowałem:
Jednak za pierwszym razem skończyło się tym, że przy wybraniu uruchom ponownie były dwa etapy instalacji i po nich przestał Windows 10 startować (w każdym trybie), działało tylko środowisko naprawy, które nie umiało naprawić problemu.
Że była 23 w nocy to zaryzykowałem odświeżanie z zachowaniem plików, system się zainstalował i pobrał jakieś 3 mniejsze aktualizacje a z tą KB4056892 był błąd: 0x800705b4; po ręcznej instalacji znów bootloader padł i działało tylko środowisko naprawy, które też znów nie dało rady naprawić problemu.
Punktu przywracania systemu nie uruchomiłem, więc tej opcji nie sprawdzę, nie znam metody jak z środowiska naprawy cofnąć tą aktualizacje.
Naprawa z ww. środowiska w cmd z pomocą bootrec /RebuildBcd
, bootrec /fixMbr
, bootrec /fixboot
kończy się tym że jedno z poleceń nie ma uprawnień (komunikat “odmowa dostępu”), i jeszcze jedno nie wykrywa żadnych systemów. Dla bezpieczeństwa nie uruchamiałem bootsect /nt60 SYS
/ bootsect /nt60 ALL
Możliwe też że muszę jeszcze diskpart odpalić i wybrać odpowiedni dysk. Czy też z płyty dvd próbować (komputer jest wybredny co do bootowalnych pendrive).
Prawdopodobnie nie mam partycji gpt i wszystko siedzi na mbr.