Aktualizacja komponentów komputera


(Maranta1977) #1

Witam, ostatnio naszła mnie myśl aby zaktualizować konfigurację komputera. Zdaje sobie sprawę że jest już to dosyć przestarzała konstrukcja ale, może dałoby się coś „ulepszyć” Na pewno ograniczeniem będzie stary procesor Pentium 4 i złącze AGP.

Mój budżet to około 1200 zł, z dużą możliwością rozszerzenia. Ogólnie rzecz biorąc chciałabym aby Oblivion działał w miarę płynnie na Panoramie (1650x1080).

P.s. Zdaję sobie sprawę iż najlepiej było by złożyć nowy „zestaw” ale, nie jestem pewna czy będę mogła sobie pozwolić na taki wydatek w najbliższym czasie.

P.s. 2 Przepraszam za niezgrabnie napisanego post’a, niestety kofeina nie działa już tak jak kiedyś :slight_smile:

Załączam obecną konfiguracje.

Zasilacz to Tagan TG480-U15

podsumowaniehg0.png


(Mateusz 931) #2

Masz tyle kasy na zmodernizowanie "starego" PC ... - możesz spokojnie kupić coś nowego .. sprzedasz obecne podzespoły i spokojnie będziesz miała nową maszynę.


(Maranta1977) #3

Myślałam i nad tym, ale wątpię by ktoś kupił części które w większości nie mają już gwarancji. Poza tym zupełnie nie wyobrażam sobie komputera za 1500 zł powiedzmy.


(fiero) #4

O dziewczyno spokojnie zmodernizujesz komputer za 1200zł

Procesor; http://www.znak.pl/index.php?cid=320&sc ... AM2+65W+DD

Płyta główna; http://www.znak.pl/index.php?cid=327&sc ... M2MA8KRS2H

Pamięć; http://www.znak.pl/index.php?cid=305&sc ... 800Goo+CL5

Procesor+Płyta gł.+Pamięć = ok 600zł

Do tego karta graficzna RadeonHD 3850 za ok.690zł lub GForce 8600GT do 400zł

Obudowa, napędy, zasilacz, monitor już masz tak więc przekładasz ze starego zestawu.


(Adamt7) #5

Witaj

Na twoim miejscu za 1200zl nie kupowal bym zbyt duzo bo cudu i tak nie bedzie....Masz mocnego kompa za wyjatkiem grafiki - kup sobie ATI HD2600XT na agp z 512 ram ddr3 (najlepiej firmy Saphire) wydasz do 400zl i ew. doloz pamieci ram - sprawdz czy masz miejsce w plycie glownej - jak tak to sie nawet nie zastanwaiaj.

W porywach wydasz ok. 500zl i na conajmniej rok mas spokoj ....

POZDRAWIAM

ADAM


(Emilmlo) #6

Tu masz sporo lepszy zestaw od obecnego

Procesor AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1 GHz 222 zł

Płyta główna Foxconn N570SM2AA-8EKRS2H 274 zł

Pamięci RAM 2x1 GB Patriot Extreme Performance LLK 800 MHz CL 4 217 zł

Karta graficzna Palit GeForce 8600GT Sonic+ 625/1800 MHz 1.0 ns 356 zł

Zasilacz Modecom MC-400ATX 132 zł

Razem 1201 zł

Ceny z http://www.znak.pl i http://www.icomp.pl


(Draak) #7

Słuchaj kolegi. Jak jesteś zdecydowana wydać 1200, to, to jest najlepsza opcja. resztę możesz odsprzedać na giełdzie, allegro, lub w sklepie skupującym używane podzespoły np. znak.pl.


(fiero) #8

A niby poco ma kupować tego MC skoro już ma Tagana TG480-U15 ?


(Draak) #9

racja, zasilacza nie trzeba zmieniać, przeczytałem tylko o Pentium IV i AGP.


(Emilmlo) #10

Przegapiłem zasilacz, zasilacza nie trzeba kupować.

Te 132 zł można przeznaczyć na mocniejszy procesor lub mocniejszą kartę graficzną tylko że w tym wypadku trzeba by 100 zł dołożyć i kupić Radeona HD3850.


(Maranta1977) #11

No dobrze Panowie :wink: Ze swojego budżetu wygospodarowałam jeszcze 800 zł. Niestety to już granica całkowicie nie do pokonania. Tak więc jeśli można prosić o złożenie jakiegoś zestawu to... Bardzo proszę.

Nie jestem zbytnio przekonana co do marki AMD. Zawsze miałam konstrukcje oparte na częściach intel'a. Jeśli możecie to prosiłabym o opinie jak one sprawdzają się w codziennej pracy. Dodam że ja raczej tylko gram oraz kataloguje zdjęcia.


(Emilmlo) #12

Procesor Intel Core2 Duo E6550 2.33 GHz 538 zł

Pamięć Ram 2x1 GB Patriot Extreme Performance LLK 800 MHz CL 4 217 zł

Płyta główna Foxconn P35A 375 zł lub MSI P35 Neo2-FIR 381 zł

Karta graficzna Sapphire Radeon HD3850 DDR3 512MB 766 zł

Razem od 1973 zł do 1979 zł


(Avatargt) #13

Bardzo ciekawe rozwiaza nie w tej cenia wlasciwie najlepsze w kilku kwestiach dobre mozliwosci o/c a do tego czytalem an benchmarku ze bo zmianie biosu da sie podkrecic nawet do 900mhz zegar czyli o ponad 125 mhzniz referencyjny max.

Gf tez nie sa zlym rozwiazaniem tylko cena troche odstrasza.

zeby mi ktos nie mowil ze ja fan boy jakis bo wczesniej czesto pisalem o gf jako prowadzacych w stawce i to pod kazdym wzgleem cena / wydajnosc /inne no bo rzeczywiscie tak bylo ... teraz sytuacja troche sie zmienia ale gf nadal pozostaja najsilniejszymi grafami tylko ze w przedziale 700-800 te nowe radki nie maja porowania.


(Błażej) #14

Zasilacz wyparował :stuck_out_tongue:

Nie ma co się pchać w intela. I tak proc dużej róznocy tutaj nie będzie miał.

Bierz zestaw

z grafiką

Jak ci zostanie więcej kasy to kupuj śmiało proca z wyższym numerem, np. 5200+ x2, albo nowy dysk


(Emilmlo) #15

Nie wyparował, przecież jest Tagan TG480-U15 to po co nowy zasilacz kupować :stuck_out_tongue: