Aktualizacja Thunderbirda jak wymusić?

Witam

Zastanawiam się jak wymusić aktualizację Thunderbird’a (co dziwne to nie raz był aktualizowany) ale wersja programu świadczy o czymś innym.

Wersja Thunderbirda co mam na komputerze to 45.8.0 a wersja jaką widzę że jest najnowsza do ściągniecia to 52.1 i jak to jest możliwe skoro Thunderbird aktualizuje się automatycznie? (przynajmniej powinien)

1 polubienie

A przy opcji Pomoc :arrow_right: O programie Firefox nie masz informacji czy jest aktualizacja?
Zobacz też czy nie przestawiła ci się opcja :arrow_right: zaawansowane :arrow_right: aktualizacja :arrow_right: aktualizuj automatycznie i usługa instalacji aktualizacji w tle.

Możliwe że też masz bardzo restrykcyjne filtry zapory sieciowej, że e-mail pobierzesz a aktualizacji już nie sprawdzisz.

Jak nikt nic nie doradzi, ani na polskim forum społeczności Mozilli nie ma podobnego wątku to bym spróbował ręcznej instalacji wersji 52.0 z ftp i zobaczyć czy ona zaktualizuje się do nowszej 52.0.1 lub najnowszej 52.1.0.

1 polubienie

Poszło po zainstalowaniu ręcznie, ale to bardzo dziwne bo co chwile są jakieś niby aktualizacje które się instalują a pracowałem na starej wersji.

Ja mam w pracy komputer z Firefoxem 45 ESR i chyba też nie przeskoczył na 52 ESR.

Nie takie dziwne, ja też jeszcze siedzę na 45 ESR :wink: W zasadzie to niewiele się zmieniło w wersji 52 więc nie ma się do czego spieszyć. Z największych zmian to wycofanie wsparcia dla wtyczek NPAPI i poprawa kilku mało istotnych błędów.

1 polubienie

Zaktualizowałem ale widzę, że nie pomogło na zamrażanie mi programu. Ostatnio nie da mi się pracować na Thunderbirdzie nawet zmiana dysku z HDD na SSD nie pomogła. Jak jest pobieranie jakiejś wiadomości to program jest zamrożony…

Ja ostatnio poznałem jakieś 6 innych darmowych programów do poczty ale jakoś nie chce przenosić jak nawet nie umiem na nowym profilu Thunderbirda odtworzyć opcji archiwizowania lokalnie zamiast na serwerze.
A próbowałem, bo kiedyś jakiś przycisk do zapisywania modyfikacji wyglądu maila nie działał i nie było jak zdiagnozować co blokuje po wyłączeniu wszystkich dodatków i trybu awaryjnego Thunderbirda.

Próbowałeś opcji porządkowania (prawoklik na np. folder odebrane danego maila i opcja porządkuj)? Jeśli nie, to zrób tak ze wszystkimi katalogami i sprawdź czy się coś poprawi. Redukcja bazy danych programu może mu trochę ulżyć :wink:

1 polubienie

Sporo folderów IMAP mamy bo to jest poczta firmowa i myślę że łącznie jest koło 50k maili :smiley: Tyle że z nich trzeba by zarchiwizować albo najlepiej jakby w jednym folderze co przychodzą maile z powiadomieniami z Allegro o wystawieniu aukcji ( a przychodzi ich bardzo dużo) żeby ustawić z automatu jakieś archiwizowanie powyżej pewnej ilości. Tylko widzę że zawieszanie jest nawet przy pobieraniu 2-3 emaili co przychodzą na folder kontaktowy a tej całej reszty emaili nie pobiera bo one są jakby wczytane.

A czy jest możliwość przywrócenia wcześniejszej wersji Thunderbirda bez ponownej aktualizacji?

Myślę że nie i trzeba pobrać starszy instalator i wyłączyć wtedy automatyczną aktualizację.