Aktualizacja zbiorcza dla systemu Windows 10 Version 1709 (KB4056892) - Problem


(Bartolini89) #1

Nie mogę zainstalować aktualizacji “Aktualizacja zbiorcza dla systemu Windows 10 Version 1709 (KB4056892)”.
Po ponownym uruchomieniu komputera pojawia się komunikat “Nie mogliśmy dokończyć aktualizacji” próbowałem już chyba wszystkiego… Windows UpadateDiagnostic obdarowuje mnie komunikatem"Service Registration is Missing or Corrupt" nie mam pojęcia w czym jest problem? Windows aktualny,
Uruchomienie Narzędzia analizy gotowości aktualizacji systemu (CheckSur.exe) też nie wykrywa problemów.

Windows 10 x64


(Kurp55) #2

Może aktualizacja pobrała się z jakimś błędem. Spróbuj wykonać:

  1. Upewnij się, że w systemie poprawnie ustawiono datę, godzinę i strefę czasową.
  2. Uruchom program services.msc i znajdź usługę o nazwie Windows Update. Kliknij ją prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję zatrzymaj.
  3. Dysk systemowy -> Windows -> SoftwareDistribution -> DataStore i wyczyść jego zawartość. Powtórz operację w przypadku folderu Download (również znajduje się w SoftwareDistribution). Uwaga zamiast usuwania można zmienić nazwę folderu SoftwareDistribution dodając np.old, który później można usunąć.
  4. Ponownie uruchom usługę Windows Update. Restart komputera.

Uruchomienie services.msc: znaczek windows na klawiaturze + R. Wpisz w pole services.msc i enter.


(Astor44) #3

Pobierz i uruchom: http://www.majorgeeks.com/files/details/windows_software_repair_tool.htmlRead9
Po uruchomieniu zaznacz małą kratkę i “Next”. Po pierwszy restarcie znowu mała kratka i dalszy ciąg naprawy. Na koniec drugi restart. Całość operacji trwa kilkanaście minut. Narzędzie sprawdza podstawowe problemy systemu, w tym Windows Update.
Nie gwarantuję, że naprawi, ale na pewno niczego nie popsuje.


(Domker) #4

Możesz też zastosować się do tego:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/system-file-check-sfc-scan-and-repair-system-files/bc609315-da1f-4775-812c-695b60477a93?auth=1

Ostatecznie jak już nic nie pomoże to możesz użyć WUSUS’a do aktualizacji.
http://download.wsusoffline.net/


(terr) #5

Jaki masz procesor ? Jeśli AMD, to musisz zainstalować najpierw poprawkę naprawiającą problem z tą twoją. Zainstaluj to:
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4073290

Problem jest znany. Ta druga poprawka załatwiła sprawę (przynajmniej u mnie).


(Radek68) #6

Nie ma co szaleć z tą poprawką, jak sama się nie instaluje, to można założyć, że ma ku temu powód. Wielu użytkowników po instalacji tej łatki (KB4056892), głównie z procesorem AMD doświadczyło niemożności uruchomienia systemu.
MS coś kombinował z zablokowaniem jej na platformach z AMD (i jeszcze chyba jakichś, chyba wczesnych “core”).


EDIT:


(krystian3w) #7

U mnie np. na starym AMD teraz próbuje instalować grudniową poprawkę zbiorczą (KB4054517) ale zawiesza się na 99% i potem zawiesza się na wprowadzaniu zmian (opcja uruchom ponownie).

Doradzane jest jej pobranie wtedy przez Catalog Windows Update (na razie nie sprawdzałem).

A co do poprawki na aktualizacje styczniową, to nie wiem czy się zainstalowała, bo przez klika skanowań próbowało WU wcisnąć KB4056892 i chyba po czasie odpuściło i potem wykryło brak poprawki z grudnia.


(Bartolini89) #8

Dziękuję wszystkim za pomocną dłoń. W wolnej chwili po kolei wszystkie rady przetestuje… Mam pytanie co się stanie gdybym olał problem tej aktualizacji? System zwiesi się na amen?

PS. Co do procesora to: Intel Core i5 karta graficzna AMD.


(krystian3w) #9

Nie zawiesi ale może w lutym / marcu wyrzuci komunikat że “brakuje ci aktualizacji i masz wrócić na ścieżkę instalacji aktualizacji”.

Chyba że w lutowej / marcowej skumulują styczniową i przejdzie bez problemów.


(Bartolini89) #10

Niestety nie pomogło.


(Seba228215) #11

Ja tą aktualizację ręcznie instalowałem 19.01 z update catalog i zero problemów.


(Bartolini89) #12

Nie pomogło niestety.


(Bartolini89) #13

Nic z tego nie wyszło, problem nie znikł.


(Bartolini89) #14

Jak to zrobiłeś? Krok po kroku.


(Astor44) #15

Otworzył https://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Home.aspx wpisał KB805…, szukaj, pobrał i zainstalował wybraną dla swojego systemu aktualizację.


(Bartolini89) #16

Niestety mi wyświetla się informacja, że aktualizacja jest już zainstalowana, prosi o ponowne uruchomienie komputera, ale nic się nie dzieję i wyświetla się powiadomienie, że “Nie można dokończyć aktualizacji”.


(Astor44) #17

No to daj sobie spokój! Przyjdzie czas i sama się zainstaluje ta aktualizacja. To dość normalne w Windows 10.


(Seba228215) #18

A oczyszczanie dysku + usunąć zawartość z folderu download ( c:/windows/? software distribution/download) i próba zainstalowania aktualizacji?


(Bartolini89) #19

Bez zmian, nic nie pomogło.


(Seba228215) #20

Ja postawiłem bratu W10 na czysto (laptop lenovo g50 80) i ta aktualizacja sama weszła z powodzeniem. Czyli dziwna sprawa. A spróbuj ją znaleźć w zainstalowanych aktualizacjach (panel sterowania i usuń programy) i jak widnieje, to ją usuń i sprawdź czy pomoże.