mam system windows xp home edition oem, pare dni temu musiałam ponownie zainstalować windowsa, no więc format dysku, i niby wszystko poszło ok, ALE:
przed zalogowaniem na domyślne konto użytkownika które się otworzyło, wyskakuje mi komunikat że muszę aktywować system. nie mam połączenia z internetem, o dopiero co zmienialam dostawcę i internet jeszcze nie jest skonfigurowany z routerem i tą skrzynką od upc, więc aktywować przez internet nie mam jak. nawet po podłączeniu internetu normalnie kabelkiem - tez nie ma połączenia. z kolei wybierając opcję telefoniczną, w miejscu gdzie powinien być kod który mam podać przez tel - tego kodu nie ma, zamiast niego kilka kreseczek…
no i koło się zamyka, bo ani nie mogę skonfigurować połączenia internetowego bo komp chodzi tylkow trybie awaryjnym, ani aktywować systemu, póki nie będzie internetu.
Nie wiem, dlaczego instalowałeś jeszcze raz Win XP HE. Jeżeli było to spowodowane instalacją dysku twardego, to tylko telefonicznie możesz Windows (reinstalowany) aktywować. Nowy sprzęt. Specjalnie o to pytałem się pracownika Microsoftu, gdy miałem problem z aktualizacjami automatycznymi i wtedy pomoc techniczna jest darmowa. Mam także taki system, jak ty. Osobiście nie lubię to robić przez telefon, ale to w twoim wypadku jedyna droga. Musisz się w tej sprawie skontaktować telefonicznie z Microsoftem. Komputer jest nie użyteczny bez systemu. Piszę, bo musiałem telefonicznie aktywować ze względu na dokupienie dysku twardego. Ja bym szukał na Twoim miejscu pomocy w Microsoft. Telefon do Centrum Obsługi Klienta Microsoftu: 0 801 308 801 lub 0 22 594 19 99, faks 0 22 594 19 77, e-mail: pomoc@microsoft.com