Allegro - kupujący nie zapłacił za towar?


(Juche) #1

Wystawiłem towar na Allegro, ktoś go kupił, ja od kilku dni próbuję się doszukać informacji o wpłacie od kupującego i cały czas mam wrażenie, że robię coś źle. Patrzyłem jak do tej pory w karcie płatności przedmiotu oraz w dziale Allegro Finanse – i tu i tu pusto, a w sobotę mija tydzień od zakończenia aukcji. Powiedzcie, czy to ja źle szukam, czy po prostu gościu nie zapłacił za przedmiot? Gdzie szukać informacji o wpłacie?


(Madafaker) #2

U kupującego?
W historii aukcji, czy nie została wybrana opcja przesyłki za pobraniem?
W swoim koncie w banku, w przypadku wykonania przez kupującego zapłaty tradycyjnym przelewem?


(WODZU) #3

Np. na swoim koncie w banku.


(Juche) #4

Nie dawałem takiej opcji - tylko przedpłata. W banku też cisza, a widzę, że użytkownik nie logował się na Allegro od 7. marca, więc raczej nie mógł wpłacić…


(freshmeat) #5

W momencie kiedy kupujący płaci przez płatności Allegro (czy jak to się tam zwie), dostajesz maila z informacją o tym, że zapłacił.
Nie bardzo też rozumiem, dlaczego zamiast pójść zapytać o to kupującego, zakładasz temat na forum.


(januszek) #6
  1. Najpierw dostajesz maila “Zakończenie licytacji - nr:…
  2. Potem dostajesz maila “Allegro Finanse - Kupujący […] wybrał sposób zapłaty i dostawy w ofercie (…)” i w tym mailu masz napisane jaką formę płatności kupujący wybrał oraz adres dostawy.
  3. Jeżeli płatność jest przez PayU to dostajesz maila “Nowa wpłata od Kupującego […]”.

(WODZU) #7

Czyli kupił, ale zapomniał/nie wiedział, że trzeba zapłacić :wink:


(Juche) #8

Na to wygląda. Wysłałem właśnie klientowi maila “czekam na zapłatę” no i czekam… Aczkolwiek mam jakieś dziwne przeczucie, że do transakcji po prostu nie dojdzie :stuck_out_tongue:


(pocolog) #9

Regulamin Allegro

7.6.
Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej.


(januszek) #10

https://allegro.pl/pomoc/faq/co-zrobic-gdy-kupujacy-nie-finalizuje-transakcji-GD53VB1OXua


(darekuja) #11

napisz e-maila do kupującego z pytaniem kiedy zapłaci za towar bo już minął tydzień


(pocolog) #12

Z tym że tydzień minie za 2 dni. Nie siejcie paniki. Też mi się zdarzyła obsuwa z płatnością na allegro i nikt z tego powodu takiej dramy nie robił.


(Juche) #13

Dobra, już wiem wszystko, można zamknąć niniejszy wątek :wink:


(januszek) #14

Bez przesady, nie można zamykać ludzi bo się o tydzień spóźnili z płatnością :stuck_out_tongue_winking_eye:


(Juche) #15

LOL A to powiedział, że ja chcę kupującego zamykać? :smiley: Doprecyzowałem w razie gdyby jeszcze ktoś miał wątpliwości.


(Kryspin33) #16

Zalecam wiecej cierpliwości:)


(Spioszek1985) #17

Najgorsze jest to, że teraz kupujący może wystawiać negatywa,a sprzedający nie może nic zrobić, bo Allegro wprowadziło taki system komentarzy już jakiś czas temu.


(Superkasmir) #18

jest duż cwaniaków na alledrogo,ostatnio sprzedawałem coś ,facet kliknął kup teraz ale już nie sprecyzował ani opcji wysyłki ani nie zapłacił czekałem tydzień wysłałem email i nic,po tygodniu wysłałem mu na adres za pobraniem,po 3 tygodniach paczka wróciłą a koleś mi pisze że nie zamawiał paczki za pobraniem , i kupił już u innego żródła.I stracone 3 tygodnie + koszta.


(gom1) #19

W koszta sam się wpakowałeś. Nie ma kontaktu = nie ma transakcji.


(Superkasmir) #20

fakt niepotrzebnie tylko nie wiedziałem co zrobić czy wystawić nową aukcje czy facet sie odezwie,takie czekanie na czyjś ruch też kosztuje bo traci sie czas.