Allegro - kupujący nie zapłacił za towar?

Wystawiłem towar na Allegro, ktoś go kupił, ja od kilku dni próbuję się doszukać informacji o wpłacie od kupującego i cały czas mam wrażenie, że robię coś źle. Patrzyłem jak do tej pory w karcie płatności przedmiotu oraz w dziale Allegro Finanse – i tu i tu pusto, a w sobotę mija tydzień od zakończenia aukcji. Powiedzcie, czy to ja źle szukam, czy po prostu gościu nie zapłacił za przedmiot? Gdzie szukać informacji o wpłacie?

U kupującego?
W historii aukcji, czy nie została wybrana opcja przesyłki za pobraniem?
W swoim koncie w banku, w przypadku wykonania przez kupującego zapłaty tradycyjnym przelewem?

Np. na swoim koncie w banku.

Nie dawałem takiej opcji - tylko przedpłata. W banku też cisza, a widzę, że użytkownik nie logował się na Allegro od 7. marca, więc raczej nie mógł wpłacić…

W momencie kiedy kupujący płaci przez płatności Allegro (czy jak to się tam zwie), dostajesz maila z informacją o tym, że zapłacił.
Nie bardzo też rozumiem, dlaczego zamiast pójść zapytać o to kupującego, zakładasz temat na forum.

  1. Najpierw dostajesz maila “Zakończenie licytacji - nr:…
  2. Potem dostajesz maila “Allegro Finanse - Kupujący […] wybrał sposób zapłaty i dostawy w ofercie (…)” i w tym mailu masz napisane jaką formę płatności kupujący wybrał oraz adres dostawy.
  3. Jeżeli płatność jest przez PayU to dostajesz maila “Nowa wpłata od Kupującego […]”.
1 polubienie

Czyli kupił, ale zapomniał/nie wiedział, że trzeba zapłacić :wink:

Na to wygląda. Wysłałem właśnie klientowi maila “czekam na zapłatę” no i czekam… Aczkolwiek mam jakieś dziwne przeczucie, że do transakcji po prostu nie dojdzie :stuck_out_tongue:

1 polubienie

Regulamin Allegro

7.6.
Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej.

2 polubienia

https://allegro.pl/pomoc/faq/co-zrobic-gdy-kupujacy-nie-finalizuje-transakcji-GD53VB1OXua

1 polubienie

napisz e-maila do kupującego z pytaniem kiedy zapłaci za towar bo już minął tydzień

Z tym że tydzień minie za 2 dni. Nie siejcie paniki. Też mi się zdarzyła obsuwa z płatnością na allegro i nikt z tego powodu takiej dramy nie robił.

Dobra, już wiem wszystko, można zamknąć niniejszy wątek :wink:

Bez przesady, nie można zamykać ludzi bo się o tydzień spóźnili z płatnością :stuck_out_tongue_winking_eye:

LOL A to powiedział, że ja chcę kupującego zamykać? :smiley: Doprecyzowałem w razie gdyby jeszcze ktoś miał wątpliwości.

Zalecam wiecej cierpliwości:)

Najgorsze jest to, że teraz kupujący może wystawiać negatywa,a sprzedający nie może nic zrobić, bo Allegro wprowadziło taki system komentarzy już jakiś czas temu.

jest duż cwaniaków na alledrogo,ostatnio sprzedawałem coś ,facet kliknął kup teraz ale już nie sprecyzował ani opcji wysyłki ani nie zapłacił czekałem tydzień wysłałem email i nic,po tygodniu wysłałem mu na adres za pobraniem,po 3 tygodniach paczka wróciłą a koleś mi pisze że nie zamawiał paczki za pobraniem , i kupił już u innego żródła.I stracone 3 tygodnie + koszta.

W koszta sam się wpakowałeś. Nie ma kontaktu = nie ma transakcji.

fakt niepotrzebnie tylko nie wiedziałem co zrobić czy wystawić nową aukcje czy facet sie odezwie,takie czekanie na czyjś ruch też kosztuje bo traci sie czas.