Allegro -(nie) odebranie paczki

Witam

12 sierpnia kupiłem na allegro ekspres do kawy który był przeznaczony na prezent…Prosiłem, aby został wysłany za pobraniem

Koleś napisał mi, że wyśle dopiero w następnym tygodniu…Ok więc czekałem, czekałem. Minęły dwa tygodnie pisze mejle i próbuje się dodzwonić niestety nie skutecznie…później okazuje się, że zablokowali mu konto.Więc wczoraj zamówiłem ekspres u kogoś innego.Wracam dzisiaj do domu i widzę awizo w drzwiach,przesyłka od tego kolesia wreszcie dotarła…Czy muszę ją odebrać?Bo nie mam takiego zamiaru!!

W takich okolicznościach nie musisz odebrać przesyłki. Tylko że ten koleś może ci wystawić negatywa :smiley:

Jeżeli chyba ma zablokowane konto to nie. Tak więc chyba możesz czekać na tamtą paczkę, tylko problem czy zdąży przed urodzinami :stuck_out_tongue:

He he…już dawno po urodzinach ;/

To zależy w takim przypadku sprzedawca może cię podać nawet do sądu za niewywiązanie się z umowy,zwłaszcza przez to że musiał on zapłacić z góry za koszt przesyłki ponieważ wysyłał za pobraniem.Wiesz różni są ludzie,niektórzy nawet o takie sumy lubią pochodzić po sądach :slight_smile:

Wiadomość, którą wysyła Allegro w takich sprawach:

"Uprzejmie informuję, że po zakończeniu aukcji doszło do prawnie wiążącej umowy kupna-sprzedaży i strony są zobligowane do finalizacji transakcji. Kontrahenci mają siedem dni na nawiązanie kontaktu w celu ustalenia szczegółów odnośnie płatności i transportu. Jeśli kontakt został nawiązany, wówczas odstąpienie od umowy może nastąpić jedynie za obopólną zgodą.

Jeżeli transakcja nie zostanie sfinalizowana, sprzedający będzie mógł ubiegać się o zwrot kosztów prowizji od sprzedaży.

Aby ubiegać się o zwrot prowizji od sprzedaży, należy wypełnić Formularz Zwrotu Prowizji. Będzie on dostępny w ciągu 7 do 45 dni od zakończenia aukcji w zakładce: Moje Allegro > Rachunki > Zwroty, pod adresem:

http://www.allegro.pl/my_allegro.php?pa … fund_form1

W tej sytuacji Kupujący zostanie poproszony przez serwis Allegro o złożenie stosownych wyjaśnień. Jeśli prowizja zostanie przyznana, wówczas Kupujący może otrzymać ostrzeżenie. Trzy ostrzeżenia przyznane w wyniku procedury zwrotu prowizji rozpoczętej przez różnych Kontrahentów skutkują zawieszeniem konta.

Więcej informacji na temat zwrotu prowizji od sprzedaży znajdzie Pan w Pomocy Allegro: Opłaty za wystawianie i sprzedaż > Zwroty prowizji > “Jak odzyskać prowizję od sprzedaży, gdy do transakcji nie doszło z powodu Kupującego?”, pod bezpośrednim adresem:

http://www.allegro.pl/help_item.php?item=85

Pragnę również dodać, że strony transakcji mają możliwość wystawienia komentarza dotyczącego Kontrahenta oraz przebiegu aukcji.

Pozdrawiam"

Możesz się trzymać tego że gościu nie dopełnił warunków umowy, nie dotrzymując terminu wysyłki. Chyba że spóźniona przesyłka była z winy poczty. Tym nie mniej rdzę zadać pytanie supportowi na Allegro.