Allegro -(nie) odebranie paczki


(L.B.G.) #1

Witam

12 sierpnia kupiłem na allegro ekspres do kawy który był przeznaczony na prezent...Prosiłem, aby został wysłany za pobraniem

Koleś napisał mi, że wyśle dopiero w następnym tygodniu...Ok więc czekałem, czekałem. Minęły dwa tygodnie pisze mejle i próbuje się dodzwonić niestety nie skutecznie...później okazuje się, że zablokowali mu konto.Więc wczoraj zamówiłem ekspres u kogoś innego.Wracam dzisiaj do domu i widzę awizo w drzwiach,przesyłka od tego kolesia wreszcie dotarła...Czy muszę ją odebrać?Bo nie mam takiego zamiaru!!


(system) #2

W takich okolicznościach nie musisz odebrać przesyłki. Tylko że ten koleś może ci wystawić negatywa :smiley:


(Konrad Glejt) #3

Jeżeli chyba ma zablokowane konto to nie. Tak więc chyba możesz czekać na tamtą paczkę, tylko problem czy zdąży przed urodzinami :stuck_out_tongue:


(L.B.G.) #4

He he...już dawno po urodzinach ;/


(SeBoLaS) #5

To zależy w takim przypadku sprzedawca może cię podać nawet do sądu za niewywiązanie się z umowy,zwłaszcza przez to że musiał on zapłacić z góry za koszt przesyłki ponieważ wysyłał za pobraniem.Wiesz różni są ludzie,niektórzy nawet o takie sumy lubią pochodzić po sądach :slight_smile:


(Nic) #6

Wiadomość, którą wysyła Allegro w takich sprawach:

"Uprzejmie informuję, że po zakończeniu aukcji doszło do prawnie wiążącej umowy kupna-sprzedaży i strony są zobligowane do finalizacji transakcji. Kontrahenci mają siedem dni na nawiązanie kontaktu w celu ustalenia szczegółów odnośnie płatności i transportu. Jeśli kontakt został nawiązany, wówczas odstąpienie od umowy może nastąpić jedynie za obopólną zgodą.

Jeżeli transakcja nie zostanie sfinalizowana, sprzedający będzie mógł ubiegać się o zwrot kosztów prowizji od sprzedaży.

Aby ubiegać się o zwrot prowizji od sprzedaży, należy wypełnić Formularz Zwrotu Prowizji. Będzie on dostępny w ciągu 7 do 45 dni od zakończenia aukcji w zakładce: Moje Allegro > Rachunki > Zwroty, pod adresem:

http://www.allegro.pl/my_allegro.php?pa ... fund_form1

W tej sytuacji Kupujący zostanie poproszony przez serwis Allegro o złożenie stosownych wyjaśnień. Jeśli prowizja zostanie przyznana, wówczas Kupujący może otrzymać ostrzeżenie. Trzy ostrzeżenia przyznane w wyniku procedury zwrotu prowizji rozpoczętej przez różnych Kontrahentów skutkują zawieszeniem konta.

Więcej informacji na temat zwrotu prowizji od sprzedaży znajdzie Pan w Pomocy Allegro: Opłaty za wystawianie i sprzedaż > Zwroty prowizji > "Jak odzyskać prowizję od sprzedaży, gdy do transakcji nie doszło z powodu Kupującego?", pod bezpośrednim adresem:

http://www.allegro.pl/help_item.php?item=85

Pragnę również dodać, że strony transakcji mają możliwość wystawienia komentarza dotyczącego Kontrahenta oraz przebiegu aukcji.

Pozdrawiam"


(fiesta) #7

Możesz się trzymać tego że gościu nie dopełnił warunków umowy, nie dotrzymując terminu wysyłki. Chyba że spóźniona przesyłka była z winy poczty. Tym nie mniej rdzę zadać pytanie supportowi na Allegro.