12 sierpnia kupiłem na allegro ekspres do kawy który był przeznaczony na prezent…Prosiłem, aby został wysłany za pobraniem
Koleś napisał mi, że wyśle dopiero w następnym tygodniu…Ok więc czekałem, czekałem. Minęły dwa tygodnie pisze mejle i próbuje się dodzwonić niestety nie skutecznie…później okazuje się, że zablokowali mu konto.Więc wczoraj zamówiłem ekspres u kogoś innego.Wracam dzisiaj do domu i widzę awizo w drzwiach,przesyłka od tego kolesia wreszcie dotarła…Czy muszę ją odebrać?Bo nie mam takiego zamiaru!!
To zależy w takim przypadku sprzedawca może cię podać nawet do sądu za niewywiązanie się z umowy,zwłaszcza przez to że musiał on zapłacić z góry za koszt przesyłki ponieważ wysyłał za pobraniem.Wiesz różni są ludzie,niektórzy nawet o takie sumy lubią pochodzić po sądach
Wiadomość, którą wysyła Allegro w takich sprawach:
"Uprzejmie informuję, że po zakończeniu aukcji doszło do prawnie wiążącej umowy kupna-sprzedaży i strony są zobligowane do finalizacji transakcji. Kontrahenci mają siedem dni na nawiązanie kontaktu w celu ustalenia szczegółów odnośnie płatności i transportu. Jeśli kontakt został nawiązany, wówczas odstąpienie od umowy może nastąpić jedynie za obopólną zgodą.
Jeżeli transakcja nie zostanie sfinalizowana, sprzedający będzie mógł ubiegać się o zwrot kosztów prowizji od sprzedaży.
Aby ubiegać się o zwrot prowizji od sprzedaży, należy wypełnić Formularz Zwrotu Prowizji. Będzie on dostępny w ciągu 7 do 45 dni od zakończenia aukcji w zakładce: Moje Allegro > Rachunki > Zwroty, pod adresem:
W tej sytuacji Kupujący zostanie poproszony przez serwis Allegro o złożenie stosownych wyjaśnień. Jeśli prowizja zostanie przyznana, wówczas Kupujący może otrzymać ostrzeżenie. Trzy ostrzeżenia przyznane w wyniku procedury zwrotu prowizji rozpoczętej przez różnych Kontrahentów skutkują zawieszeniem konta.
Więcej informacji na temat zwrotu prowizji od sprzedaży znajdzie Pan w Pomocy Allegro: Opłaty za wystawianie i sprzedaż > Zwroty prowizji > “Jak odzyskać prowizję od sprzedaży, gdy do transakcji nie doszło z powodu Kupującego?”, pod bezpośrednim adresem:
Możesz się trzymać tego że gościu nie dopełnił warunków umowy, nie dotrzymując terminu wysyłki. Chyba że spóźniona przesyłka była z winy poczty. Tym nie mniej rdzę zadać pytanie supportowi na Allegro.