Analiza urządzeń połączonych z routerem

Witam. Jestem zielony w sprawie sieci dlatego proszę o wyjaśnienie co na załączonym screenie oznaczają statyczne adresy ip z przypisanymi dziwnymi macami http://imageshack.com/a/img580/2160/45k7.png

A interesuje się tym ponieważ, internet na mieszkaniu ostatnio zwolnił. Domyślnie mamy na mieszkaniu 5 laptopów i moją stacjonarkę. Często jest tak, że są połączone tylko 4 komputery w tym 3 przez wi-fi a jeden mój na kablu i albo wszyscy maja problemy lub tylko jeden użytkownik. Już dawno powyłączaliśmy wi-fi w telfonach i ograniczaliśmy się tylko do przeglądarki internetowej ale problem występuje nadal.

Z góry dzięki za pomoc

Zapomniałbym router to Nergar WGR614 v7 jego przepustowość to 54mb/s ale wcześniej przez 2 miesiące nie miałem problemów, a korzystałem z p2p. Raz był tylko problem jak wpadło pare osób i łącznie w sieci były 2 telefony 7 laptopów i moja stacjonarka. Wtedy rozumiałem co się dzieje, teraz niestety nie rozumiem.

Dla Ciebie te adresy są dziwne, a dla mnie są one normalnym zjawiskiem. Już tłumaczę o co chodzi. Adresy IP są podzielone na klasy, w klasach są też adresy podzielone na prywatne oraz o zasięgu lokalnym. Te dziwne według Ciebie adresy to adresy klasy D i są to adresy grupowe inaczej nazywane multicast. Masz tam również adresy rozgłoszeniowe, tzw. broadcast. Para adresów przypisana statycznie, to znaczy, że zostały one przypisane ręcznie, a te dynamiczne zapisały się podczas odpytywania się hosta o jego adres MAC.

Wpisy z tablicy arp możesz usunąć poleceniem arp -d.

Ile urządzeń pozwala Ci podłączyć operator? Nie chodzi o to czy będzie to sprawdzał, ale o to, że możesz obciążać sieć, jeśli podłączasz więcej urządzeń, niż pozwala na to ISP i jeśli wykryje, że od Ciebie idzie zator, to może Ci przyciąć pasmo.

Mam internet z poznańskie spółdzielni WTvK 300/300 mb/s gdy zadzwoniłem do serwisu Pan dokładnie sprawdził czy nie ma jakiś problemów na linii router-wtvk, nie stwierdził żadnych.