AP TL-WA801ND i Router TL-WR740N problem z poprawną pracą


(Piotrekpoczta231078) #1

Access Point TL-WA801ND z podłączoną anteną zewnętrzną yaga ustawiany na tryb klient następnie podłączony przewodem z Routerem TL-WR740N po kilku lub kilkudziesięciu minutach pracy zwalnia i po chwili znika z niego sygnał całkowicie i w sieci nie ma Internetu wszystko wraca do normy jeśli na moment wyłączam Access Pointa i go po chwili ponownie uruchomię ale po chwili znowu prędkość drastycznie spada aż do całkowitego zaniku Internetu w sygnale który mój router rozsyła do mojego komputera .

Dla tego też szukam rady jak pozbyć się mojego problemu bo musze się przyznać że z sieciami wifi nie miałem wiele do czynienia i jedyne co mi przychodzi do głowy to problem ze zbyt dużą ilością pakietów przychodzących na Access Pointa które powodują taką o to sytuację bo kiedy tylko przeglądam strony wszystko jest dobrze przez kilkanaście minut a kiedy zacznę pobierać jakiś większy plik wszystko w mgnieniu oka się chszani dodam jeszcze ,że sygnał sieci której mój Access Point jest klientem ma około 20 do 25 db.

I teraz pytanie zbyt duża ilość pakietów przychodzących na Access Pointa jest przyczyną ? I jeśli tak to czy można jakoś poprawnie skonfigurować moje urządzenia by problem zniknął czy może popełniłem jakiś błąd przy konfiguracji ?


(Dimatheus) #2

Hej,

Raz, że ilość pakietów może mieć znaczenie, a dwa - moc szyfrowania odbieranego i wysyłanego sygnału WiFi. Masz możliwość obniżenia tego szyfrowania czy też odbierasz po prostu sygnał WiFi bezpośrednio od providera łącza?

:arrow: Próbowałeś aktualizacji oprogramowania Access Pointa?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Piotrekpoczta231078) #3

Sygnał pochodzi z routera oddalonego o jakieś około 60 m z domu mojego kumpla waha się 20-25 db i nie jest jak na razie zaszyfrowany bo próbujemy to zrobić by działało i u mnie ale występuje wyżej wymieniony problem .

Natomiast próbowałem na innych sieciach tworzonych prze zemnie w domu o niskiej prędkości z plusa za pomocą telefonu

Wyglądało to tak

SIEĆ WIFI Z TELEFONU do ACCESS POINT dalej przewodem pod ROUTER i dalej Na dom

no i nie było takich kłopotów .

-- Dodane 23.10.2013 (Śr) 4:19 --

Dodam jeszcze że problem nie występuje także kiedy tą siec mam podłączoną na kompie za pośrednictwem anteny podłączonej bezpośrednio do kompa przez kartę wifi


(Dimatheus) #4

Hej,

I może właśnie w tym jest problem - że połączenie jest dość wolne, przez co nie ma jak zapchać Access Pointa.

Poziom sygnału nie zmienia się, gdy zaczyna się zmniejszać szybkość połączenia?

Na początek zacząłbym od tego.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Piotrekpoczta231078) #5

Witam kolego

Po pierwsze nie próbowałem jeszcze aktualizacji AP

A co do spadania poziomu sygnału na AP gdy zmniejsza się szybkość połączenia to nic się nie zmienia bo sygnał na kompa idzie z routera i jest dobrze.

Tylko teraz zastanawia mnie jedna sprawa bo AP pracuje w trybie N300 a router w trybie N150 tylko czy to może być przyczyną ? Bo z tego co mi wiadomo to oba urządzenia po winy współpracować ze sobą bez komplikacji


(Dimatheus) #6

Hej,

Proces nie jest skomplikowany. Ściągasz odpowiedni dla Twojego modelu firmware - Jak sprawdzić wersję sprzętową urządzenia TP-Link?. Najprawdopodobniej będzie to najnowsza wersja stąd. Łączysz się z Access Pointem kablowo, wypakowujesz ściągnięte archiwum, logujesz się do panelu administracyjnego urządzenia (System Tools -> Firmware Upgrade), podajesz ścieżkę do pliku i rozpoczynasz proces aktualizacji.

Nie, nie - mnie chodziło o siłę sygnału pomiędzy Access Pointem, a routerem Twojego kolegi. Można to sprawdzić też w panelu w pozycji Wireless -> - Antenna Alignment.

Nie.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Piotrekpoczta231078) #7

Tak wiem jak zaktualizować oprogramowanie tylko ze na chwilę obecną nie mam możliwości połączenia przewodem .

A co do aktualizacji to mam pytanie czy wystarczy z aktualizować samego AP czy router także ?

I jeszcze jedno pytanie czy jak z aktualizuję to nie stracę gwarancji ?

Pozdrawiam


(Dimatheus) #8

Hej,

Zwykły, nawet krótki kabel sieciowy i można działać. :wink:

Możesz tylko AP, ale możesz także i jeden, i drugi. Nowsze oprogramowanie powoduje, że router działa stabilniej - testowałem to, bo posiadam dokładnie taki sam router i niemal identyczny router. Co prawda połączenie jest nieco inne, ale mniejsza o to.

Oczywiście że nie! Wgrywamy bowiem oprogramowanie TP-Linka. Inaczej rzecz by się miała, gdybyśmy wgrywali oprogramowanie alternatywne - Tomato czy WRT.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Piotrekpoczta231078) #9

Aktualizacja routera nic nie dała tylko tyle ,że menu routera jest teraz polskie nie wiem co teraz czy to wina Ap bo z tego co wiem Access point ma aktualne oprogramowanie chyba że się mylę ale wspominałem na innym forum o tym problemie i jeden z forumowiczów stwierdził że Ap jest aktualny .

Zresztą tu wkleję link do tamtego posta i tam wlepiłem dokładniejszy opis moich urządzeń

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 0#12876860


(Dimatheus) #10

Hej,

:arrow: A co z tym?

:arrow: Czy w sytuacji, gdy połączenie zwalnia masz możliwość zalogowania się na Access Point, czy taka możliwość nagle się traci?

:arrow: Możesz na screenach pokazać poszczególne ustawienia Access Pointa?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Piotrekpoczta231078) #11

Witaj kolego właśnie wróciłem bo byłem trochę w rozjazdach

Ale wracając do twojego pytania czy mogę się zalogować do AP to właśnie chodzi o to ,że nie ma takiej możliwości a co do tych screenów ustawień to wlepię je troszkę później i Ci pokażę wszystko jak to u mnie wygląda.

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie wskazówki


(Dimatheus) #12

Hej,

Może więc wystarczy podłączyć się kabelkiem bezpośrednio do Access Pointa?

Czekam zatem na info.

Pozdrawiam,

Dimatheus