Aparat Canon EOS 350D - brak poprawnego połączenia USB

Witam.

Parę lat temu kupiłem sobie aparat Canon EOS 350D

Aparat normalnie funkcjonuje zdjęcia można robić.

Zdjęcia mogłem normalnie zgrywać aż do czasu.

Parę dni temu po podłączeniu aparatu do komputera, ale sprzęt nie jest w stanie go ‘zobaczyć’. Podłączam kabel USB, włączam aparat.

Na aparacie w nieskończoność migocze napis “busy”. Czasem wyskoczy jakiś komunikat w stylu “nie można rozpoznać urządzenia usb”, albo że coś jest nie-tak ze sterownikiem.

Cały cyrk polega na tym, że bezpośrednich sterowników do tych aparatów nie ma.

Na stronie canona (http://www.canon.pl/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_350D.aspx) są tylko jakieś PhotoStiche, które w niczym nie pomogły.

Aparat był leżał nieużywany przez jakieś 2 tygodnie, po uprzednim zgraniu zdjęć.

Jakiś czas temu wziąłem go do rąk porobiłem zdjęcia, ale już nie da się ich zgrać.

 

Próbowałem zmieniać porty usb, kable, resetować kompa.

W menedżerze urządzeń też próbowałem kombinować i próbowałem aktualizować te ‘sterowniki’, odinstalowywać, ale problem nie rozwiązał się.

 

Tryb w aparacie mam ustawiony na Communication: Print/Ptp, na PC connection w ogóle nie wykrywa aparatu.

 

Jakieś pomysły?

Witam,

 

Czy instalowałeś coś ostatnio, co wiązało się z instalacją sterowników?

 

Pierwsze co zrób to zgraj zdjęcia z aparatu/karty pamięci przy użyciu czytnika. Wydaje mi się, że powinno się udać.

Następnie włóż kartę do aparatu i zrób pełny format karty, korzystając z opcji w aparacie.

Ponowie spróbuj połączyć aparat z PC.

 

Możliwe że kabel uległ uszkodzeniu. Jeżeli możesz to wypróbuj inny kabel.

 

Jeśli to nic nie da to możesz jeszcze spróbować usunąć obecne sterowniki od Canona, korzystając z programu Device Remover

Jest to darmowy program dostępny tu --> klik

Jest to zaawansowany program do usuwania wszystkiego (w sensie sterowników) co było kiedykolwiek zainstalowane na PC.

 

 

R.

 

 

ps

 

strony z podobnymi problemami, jednak w większości przestawienie opcji połączenia na Print/PTP rozwiązywało problem:

 

http://www.adamlewin.co.uk/canon-eos-350d-64bit-driver-problem/

http://helgeklein.com/blog/2009/08/canon-eos-350d-and-windows-7-x64-where-are-the-drivers-canon/

http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_350D.aspx?faqtcmuri=tcm:14-1074099&page=1&type=faq

http://www.canon-europe.com/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_350D.aspx

Nie mam czytnika do kard CF. Inne kable (jak już pisałem) próbowałem, nie pomaga.

Spróbuję z tymi sterownikami jeszcze coś pokombinować.