Apex Legends - słaba optymalizacja?


(Krystian19981) #1

Tylko mi się wydaję że ta gra która niedawno podbiła internet ma bardzo słabą optymalizację? Na moim komputerze (z średniej półki) wyciągam 90 fps dopiero po przełączeniu rozdziałki na 4:3 1280x960 ustawieniami można się bawić do woli i tak nic za bardzo nie dadzą (może jak zmienię z High na Low to uzyskami 25 fps. Gra na natywnej rozdzielczości ma od 40 do 65 fps co jest tragedią jak na inne gry na takim sprzęcie gra posiada EasyAntiCheat który jest wymagającym anti-cheatem ale skutecznym to nie zmienia faktu że w innych grach na tym anti cheacie można wyciągnąć ponad 100 klatek na średniej grafice. Ogólnie wydaje m się że deweloperzy będą jeszcze starali się ją naprawić jak wy myślicie, grał ktoś, doznał szoku z powodu małej ilości klatek? Ludzie piszą że z rtxami i i7 za ponad 1000 zł nie mogą wyjść ponad 100 fps na natywnej rozdzielczości a w tej grze rozdzielczość najbardziej wpływa na klatki.


(gadamek222) #2

Mam ryzena 5 2600 i gtx 1050 ti na średnich 1920/1280 nie ma mowy o stalym 60 fps, no chyba że ustawie dynamiczną zmiane rodzielczosci? na 60 wtedy dziala lepiej ale gra jest rozmazana w oddali. I tak źle i tak niedobrze mam nadzieje że to naprawią, ale patrząc obiektywnie to dopiero dwa dni od premiery wiec można chyba wybaczyc twórcom te małe grzeszki


(Grzybsoneq) #3

a jest ona na windows 7 ?


(Krystian19981) #4

Gra jest na windowsa 7 lecz musisz posiadać 64 bitowy system (przynajmniej tak jest w wymaganiach).Ogólnie deweloperzy musieli by bardzo poprawić tę optymalizację bo gracze mogą w nią grać na natywnej rozdzielczości dopiero po zakupie jakiegoś rtxa. Jak myślicie ile taka optymalizacja może im zająć? @gadamek222


(LORDEK) #5

FX 8350 i RX 480. Gra działa cały czas w 60 FPS. Dla mnie to tytuł, który udało się ogarnąć. Ale to silnik Source więc wielkich wymagań to nie ma prawa mieć.

Niektórzy to od razu by chcieli milion klatek:

https://gamegpu.com/mmorpg-/-онлайн-игры/apex-legends-test-gpu-cpu

Jak napisałem - jest to Source Engine, ale podrasowany. Ma swoje wymagania, ale i tak jest naprawdę dobrze.


(Krystian19981) #6

Jak na inne gry z Source to ta ma dramatycznie słabą optymalizację.


(LORDEK) #7

Duży świat, podrasowane detale i masa zawartości. To musi mieć wyższe wymagania.


(gadamek222) #8

Mój komputer spełnia zalecane wymagania wiec nie powinno byc problemu ze stałymi 60 klatkami . Miejmy nadzieje ze łatka prędzej czy później wyjdzie. I mam wrażenie że niewiele osób ma taki problem bo to jedyna strona gdzie wspomniano o slabej optmalizacji (przynajmniej po polsku)


(Krystian19981) #9

@gadamek222 i jak? Ja mam komputer o wiele lepszy niż te podzespoły co są podane w zalecanej konfiguracji a nie mam tych klatek.


(gadamek222) #10

Po dwóch łatkach jakie weszły sprawa się troche poprawiła jak biegam mam 60 fps ale gdy przychodzi do wymiany ognia to juz nie jest tak kolorowo. Gram oczywiście na najniższych nastawach. A kiedy Giblartar zesłał ostrzał to mialem 30 klatek (bylem w srodku ostrzału)
Granie na dynamicznej rodzielczosci odpada bo gra wygląda wtedy jak masło. Ogólnie sprawa niezbyt zadowala, a szkoda bo gierka naprawde fajna


(Krystian19981) #11

Też tak macie że czasami myszka dziwnie się zachowuje w tej grze? W sensie przy małych ruchach czasami robi się taki niepłynny ruch czyli tak rwie czułość.