Aplikacja okienkowa w C++ - co wykonać?

Witam,

studiuję informatykę. Jestem na drugim roku. Mam do wykonania projekt w C++.

Myślałem nad jakimś mocno rozbudowanym kalkulatorem, lub edytorem tekstu. 

Na jakim poziomie jest moja znajomość C++? Umiem programować w C++, ale nie używałem jeszcze jakoś specjalnie obiektowości. Napisałem kilka prostych aplikacji w MFC. Po za tym używałem jedynie konsoli.

Projekt chcę wykonać jako aplikację okienkową. Czy polecacie pisać ją używając MFC? Wymogiem jest bym używał C++. Tutaj mam dylemat. Czy mam pisac w kompletnie czystym C++ czy też mogę użyć MFC? WinApi wydaje mi się ogromnie skomplikowane…

Koledzy, doradźcie mi jak się do tego zabrać. Może macie jakieś ciekawe pomysły na projekt?

Pozdrawiam wszystkich :slight_smile:

W standardzie C++ nie ma obsługi okienek - musisz używać zewnętrznej biblioteki lub API systemu operacyjnego.

Najlepiej zapytaj prowadzącego czy są jakieś ograniczenia w kwestii czego możesz używać.

A jaką bibliotekę dobrą do nauki i mającą ciekawe możliwości polecasz?

Qt

MFC nie jest złe, to tylko wrapper na windows API.

A co powiecie o Windows Form?

Jeśli chcesz okienkową to możesz ją zbudować w c++ builder. Jeśli dobrze pamiętam to c++ builder 6 jest darmowy, bo twórcy udostępnili klucz do pełnej wersji.

Chciałbym zaznaczyć, że jakiekolwiek narzędzia RAD nie uczynią z Ciebie programisty, a obecnie się odchodzi od programowania w RAD.

Tu nie chodzi o to, aby zrobić z niego programistę. Może przecież w builderze zobaczyć, jak aplikacja będzie wyglądać itp. Jeśli nie zależy mu na wyglądzie to może bardziej skupić się na innych problemach aplikacji.

Zawsze lepiej iść w coś niezależnego od systemu. Tak jak @enedil polecam Qt. Możesz przy tym pobrać cały zestaw do tworzenia aplikacji okienkowych z tą biblioteką. Wtedy okienko tworzysz w klikany sposób, a w edytorze oprogramowujesz elementy. Obiekty musisz ogarniać, jeżeli chcesz tworzyć programu GUI, w jakiejkolwiek użytecznej bibliotece.