studiuję informatykę. Jestem na drugim roku. Mam do wykonania projekt w C++.
Myślałem nad jakimś mocno rozbudowanym kalkulatorem, lub edytorem tekstu.
Na jakim poziomie jest moja znajomość C++? Umiem programować w C++, ale nie używałem jeszcze jakoś specjalnie obiektowości. Napisałem kilka prostych aplikacji w MFC. Po za tym używałem jedynie konsoli.
Projekt chcę wykonać jako aplikację okienkową. Czy polecacie pisać ją używając MFC? Wymogiem jest bym używał C++. Tutaj mam dylemat. Czy mam pisac w kompletnie czystym C++ czy też mogę użyć MFC? WinApi wydaje mi się ogromnie skomplikowane…
Koledzy, doradźcie mi jak się do tego zabrać. Może macie jakieś ciekawe pomysły na projekt?
Jeśli chcesz okienkową to możesz ją zbudować w c++ builder. Jeśli dobrze pamiętam to c++ builder 6 jest darmowy, bo twórcy udostępnili klucz do pełnej wersji.
Tu nie chodzi o to, aby zrobić z niego programistę. Może przecież w builderze zobaczyć, jak aplikacja będzie wyglądać itp. Jeśli nie zależy mu na wyglądzie to może bardziej skupić się na innych problemach aplikacji.
Zawsze lepiej iść w coś niezależnego od systemu. Tak jak @enedil polecam Qt. Możesz przy tym pobrać cały zestaw do tworzenia aplikacji okienkowych z tą biblioteką. Wtedy okienko tworzysz w klikany sposób, a w edytorze oprogramowujesz elementy. Obiekty musisz ogarniać, jeżeli chcesz tworzyć programu GUI, w jakiejkolwiek użytecznej bibliotece.
Plus chciałbym uczyć się czegoś co mi się potem przyda. Projekt muszę zrobić w c++. A więc w grę wchodzi jakaś ciekawa i rozwojowa biblioteka. WindowsForm mi się podoba, ale z tego co czytam powoli się od niej odchodzi. Czyli zostaje Qt?
Najprościej chyba będzie zainstalować Qt Creator (IDE dedykowane do Qt) i poczytać tutoriale do Qt.
Musisz też wiedzieć, że Qt dodaje kilka rozszerzeń do języka C++ (część jest zrobiona przy użyciu zwykłych makr preprocesora, a cześć wymaga dodatkowego preprocesora MOC).