Aplikacja Wp.pl Email App - nie wysyła maili

Mój telefon to Huawei P9 Lite. Nie mogłam założyć konta pocztowego w aplikacji, która była dostępna w telefonie, ściągnęłam więc Wp.pl Email App, konto założyłam, wiadomości mogę odbierać, ale już wysyłać nie. Spróbowałam założyć inne konto i wszystko działa bez problemu zarówno na aplikacji, która była w telefonie jak i na ten, którą pobrałam. Problem prawdopodobnie leży po stronie mojego konta - przy próbie założenia go w aplikacji z telefonu wyskakuje mi komunikat, że nieprawidłowy login lub hasło (to akurat jest niemożliwe) lub “usługa IMAP/SMTP jest wyłączona, włącz ją i spróbuj ponownie”. Pomoże ktoś?

Pocztę zakłada się na wp.pl, a w telefonie tylko konfiguruje skrzynki mailowe.

 

Ustawiasz dokładnie tak jak tutaj.

http://poczta.wp.pl/info-pomoc-konfig.html?ticaid=1177d3

 

Serwer poczty przychodzącej - imap.wp.pl
Port serwera poczty przychodzącej - 993
Tryb zabezpieczenia - SSL

Serwer poczty wychodzącej - smtp.wp.pl
Port serwera poczty wychodzącej - 465
Tryb zabezpieczenia - SSL

 

W ustawieniach serwera poczty wychodzącej trzeba zaznaczyć “Wymaga logowania” i wpisać również login i hasło. Bez tego żaden email nie zostanie wysłany.

 

 

Klient pocztowy nie robi różnicy, może to być standardowa aplikacja Androida, może to być K9 Mail czy Maildroid.

 

Mam tak ustawione, łącznie z wymaganiem logowania i nic.