Aplikacje → Brak ustawień domyślnych

Android 7.0 na taty telefonie na którym była używana aplikacja bankowa banku spółdzielczego. Konto zostało zablokowane, a po odblokowaniu w banku nie mogę się ponownie zalogować do aplikacji (na moim telefonie działa).
Po uruchomieniu aplikacji i wybraniu opcji „Aktywuj na telefonie”, logowanie otwiera się w przeglądarce, a po przejściu całej procedury otrzymuję komunikat „Dodano urządzenie” i na tym się wszystko kończy. Kiedy ręcznie otworzę aplikację, znowu wracam do punktu wyjścia „Aktywuj na telefonie”. Na innym urządzeniu, w tym miejscu automatycznie otwierała się aplikacja androidowa z prośbą o PIN i wszystko śmigało.

W androidowych ustawieniach aplikacji w opcji „Otwórz domyślnie” widnieje komunikat „Brak ustawień domyślnych”, a po wejściu w to ustawienie, wszystkie opcje są nieaktywne. Tj.: Obsługiwane linki (Nie otwieraj obsługiwanych linków), czy Otwieraj obsługiwane łącza w tej aplikacji. Obie te opcje są nieaktywne, a być może tu leży przyczyna. Wie ktoś co tu można zaradzić?

PS. Przy wybraniu opcji w aplikacji „Aktywuj przy użyciu komputera”, po nadaniu PINu, aplikacja samoistnie się wyłącza. Na telefonie jest około 2 GB wolnego miejsca w pamięci wewnętrznej, więc to nie powinno być przeszkodą.

Skoro konto zostało zablokowane to być może urządzenie z nim powiązane także? Dlatego nie przechodzi ponownie aktywacji? Swoja drogą w lipcu 2022 informowano, że uruchomienie aplikacji Nasz Bank będzie możliwe na urządzeniach które korzystają z wersji 7.0 lub wersji wyższej systemu Android (wcześniej była to wersja minimum 5.0). Telefon twojego taty spełnia wymagania w minimalnym stopniu, jest już wiekowy i może jednak warto byłoby zastanowić się nad jego wymianą albo chociaż aktualizacją systemu (o ile takowa jest dostępna)? Spróbuj w ustawieniach, w aplikacjach usunąć dane tej aplikacji (dane aplikacji + pamięć podręczna), odinstalować i następnie ponownie zainstalować aplikację. Jeżeli problem nie ustąpi to chyba pozostaje kontakt z bankiem.

Usuwałem już dane apki i robiłem reinstall, ale nie pomogło. Tata był już w banku, ale nie do końca kompetentne osoby tam były :wink: Najlepszą opcją jest faktycznie wymiana telefonu. Co do aktualizacji to warto próbować na takim telefonie, czy zamuli go całkowicie?

Nie podałeś marki i modelu urządzenia, nie wiadomo zatem jaką specyfikację posiada. Sprawdź w ustawieniach, może będzie aktualizacja Androida do 8. Może okazać się, że aktualna wersja będzie najnowszą dedykowaną do tego urządzenia i uzyskanie nowszego Androida będzie wymagało instalacji jakiegoś Custom Romu. Natomiast na takich często coś nie działa albo nie ma certyfikacji w Google Play i tym samym możliwości korzystania m.in. z aplikacji bankowych. Najłatwiej i najprościej jest zmienić urządzenie na nowsze, szczególnie jeżeli specyfikacja obecnego modelu będzie słaba.

Sprawdzę faktycznie później, a urządzenie to Huawei P9 Lite 2017.

Niby jest szansa jak pliki nie zginęły ze serwera producenta:

Huawei P10 Lite oraz P9 Lite 2017 dostają Androida Oreo w Polsce