Aplikacje modern UI nie uruchamiają się

Znalazłem na forum kilka wątków z tego typu problemem ale żaden z nich nie rozwiązuje mojego problemu.

Prawie wszystkie moje aplikacje ModernUI (poza SkyDrive) nie uruchamiają się. Po kliknięciu w kafelek otwiera się na całym ekranie ikona i za chwilę wszystko znika i wraca do MenuStart (kafelki). Próbowałem:

  1. sfc /scannow

  2. sterowniki karty graficznej na najnowsze, starsze, jeszcze starsze (obu kart graficznych)

  3. instalacja nowego sterownika chipsetu

  4. Naprawa aplikacji z wykorzystaniem automatycznego narzędzia Fix it

  5. Przywrócenie systemu

Nie mogę skorzystać z opcji odświeżania systemu, ponieważ system pokazuje, że nie została włożona właściwa płyta. Mam system z programu MSDNAA. Jakiś czas temu został zaktualizowany do Windows 8.1.

Laptop Dell Inspiron 17R SE 7720

Procesor: Intel Core i5-3210M 2,5GHz

RAM 4GB

Karta graficzna GF GT 650M oraz Intel HD Graphics 4000

Siedzę przy tym od paru ładnych dni. Wydaje mi się, że to zaczęło się dziać po jednej z aktualizacji systemu. Nie umiem stwierdzić jakiej.

witaj, miałam tak z kafelkiem poczta - u mnie pomogło jego przeinstalowanie. Nie wiem jakie apki Ci nie działają, ale odinstaluj je, znajdź w sklepie WinStore i zainstaluj ponownie.

Problem jest w tym, tzn. był w tym, że nie działał mi sklep. Przeinstalowałem go w inny sposób (gdzieś internecie to znalazłem) i też to nie pomagało.

Mój sposób, który pomógł mi na naprawę jest nieco niezgodny z regulaminem forum, ale podam rozwiązanie.

Mając pobrany obraz systemu Windows 8.1 ze strony Microsoftu rozpocząłem jego instalację z zachowaniem ustawień i aplikacji bezpośrednio z działającego aktualnie systemu. Użyłem kodu znalezionego w Internecie, aby instalacja przeszła dalej (mój kod był dla Windows 8). Następnie przed jego aktywacją zmieniłem na swój właściwy i aktywowałem system.

Teraz aplikacje kafelkowe działają poprawnie.

każdy sposób dobry byle był skuteczny :slight_smile: cieszę się, że Ci się udało :slight_smile: