Wykonałam reset iPhone’a. Po resecie nie mogę dodać karty do WALLETa. Za każdym razem otrzymuję komunikat, że nie można obecnie dodać karty. Skontaktowałam się z wystawcą. Po stronie systemu PKO BP i MASTER CARD wszystko gra. Jedynie do usługi Apple Pay nie mogę dodać swojej karty. Karta działa normalnie, mogę nią płacić online, przez iTunes, etc…
Oczywiście wykonałam wszystkie zalecenia z forów supportu Apple. Usuwanie kodu, TouchID, resetowanie samych ustawień, bez contentu też. Usuwanie karty z opcji płatności, jak i ponowne dodawania też…
Korzystam z dwóch urządzeń. Na jednym telefonie, gdzie nie robiłam resetu, wszystko działa. Na drugim, po resecie nie mogę ponownie jej dodać. Na infolinii dowiedziałam się, że w przypadku mojej karty nie ma czegoś takiego jak VIRTUAL ID dla karty, więc nie muszą niczego odblokowywać, ani nic w ten deseń. Problem występuję na oficjalnym iOS 12 jak i na becie.
No tak, tylko do tej pory używałam na dwóch urządzeniach i chcę, aby tak pozostało. Jak wyloguję na drugim, to znając moje szczęście, nie będę mogła korzystać na żadnym…
“tonący brzytwy się chwyta”
Skoro temat wyczerpałaś kontaktując się z PKO, MasterCard i supportem Apple to pozostają tylko eksperymenty.
iOS w tej kwestii niestety dużego pola wyboru nie daje.
Ja kiedyś na Androidzie przeczyściłem pamięć aplikacji bankowej, bo mi ikona się nie zaktualizowała i potem nie mogłem dodać smartfona jako urządzenie zaufane, ponieważ potwierdzenia były ustawione w aplikacji, a nie przez SMS - błędne kółko i pomógł dopiero kontakt z bankiem.
Najprawdopodobniej coś się zbugowało i system na tym samym Apple ID widzi, kartę jako dodaną i aktywną na obu smartfonach.
Można też mniej radykalną rzecz zrobić i wyedytować kartę na smartfonie, gdzie ona działa - zmienić jej numer karty i spróbować wtedy dodać na drugim. (bez kompletnego usuwania na pierwszym)
Użyj wsparcia Apple w dni robocze, oddzwonią do ciebie tylko musisz być przez przeglądarkę zalogowany do Apple ID i tam na dole jest generowanie specjalnego kodu PIN dla serwisanta, który w ten sposób dostanie wgląd na twoje Apple ID i usunie błąd. Ja tak miałem z iMassege i FaceTime, nie chciał się zalogować, a coś MacOS namieszał na koncie i się zablokowało. Oddzwonili z Irlandii (po polsku rozmawiali)w 2 minuty po wypełnieniu formularza w serwisie Apple na takiej stronie, ale tylko w dni robocze.
Oddzwonili wczoraj do ciebie czy sam/sama zadzwoniłas do Irlandii i pytałaś i przełączyli ciebie do tzw. Starszego technika, który lepiej zna systemy Apple??
Jak widać Polski Bank nie potrafi nic dlatego nie korzystam z Banku najczęściej atakowanego przez chakerów w sieci.
Jaki masz iPhone? Ja mam 7 32GB z Androidem 12.0.1 i konto w Nest Banku i wszystko śmiga idealnie, a też w czwartek resetowałem czy czyściłem go jak to nazywa Apple dziwnie trochę.
Czytanie ze zrozumieniem będzie tutaj niezastąpione, jako że napisałam wcześniej:
Dzisiaj w Katowickim iSpot dowiedziałam się, że mieli już w przeszłości podobny przypadek i telefon został wymieniony na nowy, jako że problem wybiórczo związany jest z platformą sprzętową. Jutro czeka mnie jeszcze jedna rozmowa z działem supportu Apple i później oddam chyba telefon na serwis, bo kończą mi się pomysły.
Dziękuję za dyskusję i ożywienie tematu - oczywiście zalew OT zgłaszam do moderacji
Czyli twierdzisz, że skoro karta debetowa wydana przez Pekao z ubrem w tym roku działa z Apple Pay, a wydana przed wprowadzeniem tej funkcjonalności w banku nie działa to wina sprzętu? Sensu zero koleżanko. Pamiętaj, że karta ma chip, który może posiadac tez pewne informacje potrzebne do obsługi jakiejś nowej funkcjonalności i ta wydana przed wprowadzeniem Apple Pay może też świrować,
Dzisiaj oddzwoniła do mnie konsultantka z banku PKO BP i przeprowadziła bardzo obszerny wywiad (a byłam przekonana, że kiedy mi powiedziano w zeszłym tygodniu, że oddzwonią, to nie oddzwonią).
Zebrane informacje przekaże do działu informatycznego i będą sprawdzali dalej…
Więc wina sprzętu, a nie w oprogramowaniu czy koncie icloud Apple lub jakiś błąd w Banku. Inne urządzenie, na którym działa to ten sam sprzęt, model itp??
Mi tez wcześniej działał FaceTime i iMassege, ale coś sie na koncie Apple zawiesiło i wystarczyło wejśc na stronę apple, zalogować sie do Apple ID z pomocy technicznej wybrać po 9 rano oddzwońcie do mnie za 2 minuty podając z czym problem i błąd usunęli. Co miałem odrazu lecieć i merdać ogonkiem zepsuł się iPhone wysyłajcie do serwisu??
Nie chcę byc wredny i dostać bana, ale wy czasami nie bierzecie pod uwagę jakichś prostych banalnych rozwiązań tylko najgorsze odrazu.
Autorko tematu jak twierdzisz, że nie czytam ze zrozumieniem i wiesz lepiej to czego tu szukasz??
Uwaga, szpilka w Twoje ego - nie założyłam wątku licząc na Twoją pomoc. Ja Cię nawet nie znam… z tego forum. Kompletnie nie kojarzę - taka prawda. Nie udzielaj się tutaj, oszczędzisz sobie nerwów wyjaśniania swoich błędów
Oczywiście, do momentu zablokowania funkcjonalności, wszystko działało pod kontrolą oficjalnej 12. Po resecie nie mogłam dopiąć karty, więc na wszelki wypadek wrzuciłam betę, ale nic się nie zmieniło.
Dzisiaj po długiej wymianie zdań z serwisem ustaliliśmy, że telefon zostanie wysłany na oględziny do nich. Paczka gotowa do wysłania.
EDIT:
Serwis wymienił urządzenie na nowe. Podejrzewam, że informacje umieszczone w sieci (te dotyczące sprzętowego blokowania urządzeń z nieodpiętymi kartami) były prawdziwe. Serwis nie był najwidoczniej w stanie w żaden sposób zresetować mojego telefonu, dlatego wydali mi całkiem nowy egzemplarz.
Problem dotknął nie tylko Ciebie. Mi także wymieniono urządzenie na nowe z tego właśnie powodu, choć zbiegło się to w czasie z globalną awarią dotyczącą kart MasterCard. Przez jakiś czas ich dodawanie było niemożliwe, bez względu na to, w którym banku miało się konto. Taką informację otrzymałem na infolinii banku, niestety już po przekazaniu telefonu do serwisu. Należy zadać sobie pytanie, czy wymiana urządzenia rozwiązała problem, czy w chwili odbioru nowego urządzenia awaria została już usunięta? Tutaj należy się pochwała dla serwisu Cortland, który bez przeszkód postanowił wymienić mojego iPhone’a na nowy. Ma to niestety i swoje wady - brak zgodności numerów seryjnych z oryginalnym opakowaniem, a także fakt, że numer seryjny wskazuje na urządzenie wymienione w ramach serwisu…