[Arch] Zmiana domyślnego języka GNOME

Witam! :slight_smile:

Zmieniłam XFCE na GNOME, LXDM na GDM. Tak oto zaczęły pojawiać się problemy. Na początek Terminal od GNOME nie chciał się włączyć, więc musiałam zainstalować inny na LiveCD. Następnie język się zmienił - w LXDM mogłam wybrać bez problemu nasz rodowy, ale w GDM nie ma takiej opcji - jak to zrobić? Próbowałam za pomocą tego poradnika, jednak nic to nie dało. Także w ustawieniach języka (graficznie) nie mogę wybrać PL, jest tylko angielski. Z LXDM nie miałam żadnych sporów, normalnie wczytuje język polski, jednak mi bardzo, ale to bardzo zależy na GDM.

Byłabym bardzo wdzięczna za pomoc :smiley:

Archa nigdy nie używałem. W ogóle jestem nowy w świecie Linuksa. Wiem już natomiast, że niektóre dystrybucje w ustawieniach GNOME nie wyświetlają naszego języka. W dystrybucjach pochodnych od Debian/Ubuntu zawsze pomagało zainstalowanie paczek językowych: language-pack-pllanguage-pack-pl-baselanguage-pack-gnome-pllanguage-pack-gnome-pl-base. Spróbuj, może pomoże.

Nie ma tych paczek zarówno w AUR, jak i oficjalnych repozytoriach.

https://wiki.archlinux.org/index.php/Locale

I tyle w temacie.

 

(spekulacje)

Wszystko przez wybranie czegoś innego porócz pl_PL.UTF-8 przy edycji /etc/locale.gen.

Spróbuj w ustawienia językowych ustawić język. Odkomentuj lokalizację pl_PL.UTF-8 w /etc/locale.gen, wygeneruj je (locale-gen), a następnie utwórz plik /etc/vconsole.conf, jeśli jeszcze go nie masz.

FONT=lat2-16
KEYMAP=pl

Utwórz także plik /etc/locale.conf.

LANG=pl_PL.UTF-8

Wszystko wykonaj jako root (przez TTY, albo polecenie sudo).

1 polubienie

Zapomniałam dodać, że za pomocą LXDM pulpit ładuje się w języku polskim.

 

Wybrałam tylko i wyłącznie polski język w /etc/locale.gen, usuwając # przed opcją.

 

Wszystko jest dobrze skonfigurowane, jest od dawna utworzony plik vconsole.conf z taką zawartością

KEYMAP=pl2

FONT=lat2-16

FONT_MAP=8859-2

/etc/locale.conf wygląda teraz tak:

LANG=pl_PL.UTF-8