Archer AX1500 zrywa połączenie

Witam
Zakupiłem router Archer AX1500 https://www.tp-link.com/pl/home-networking/wifi-router/archer-ax1500/ i mam z nim problem, a może bardziej z konfiguracją. Na początku po podłączeniu praktycznie w ogóle nie było internetu. Po weryfikacji łącza z dostawcą internetu, dostawca stwierdził, że po jego stronie wszystko jest ok, ale może od siebie poradzić wyłączenie funkcji UPnP. Po wyłączeniu tej funkcji faktycznie troszkę się polepszyło, ale nadal problem występuje. A mianowicie sieć wifi jest niby cały czas widoczna, ale co chwilę znika internet. Ale w momencie, kiedy znika internet, to nawet nie da się połączyć z routerem na adres 192.168.0.1 , a w momencie kiedy wifi by działało prawidłowo, to nawet bez internetu na router powinno się udać zalogować.
Nie wiem czy to w czymkolwiek pomorze, ale w dzienniku systemowym pokazuje mi coś takiego:

2020-10-09 07:32:24 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN1_ON

2020-10-09 07:32:24 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN0_OFF

2020-10-09 07:32:24 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run LAN_OFF

2020-10-09 07:32:23 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN1_OFF

2020-10-09 07:32:23 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN0_ON

2020-10-09 07:32:23 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run LAN_OFF

2020-10-09 07:32:21 Statystyki ruchu INFORMACYJNE [6558] Clear all stats because time changed

2020-08-25 00:00:41 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN1_OFF

2020-08-25 00:00:41 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WAN0_ON

2020-08-25 00:00:41 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run LAN_OFF

2020-08-25 00:00:40 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run STATUS_ON

2020-08-25 00:00:39 QoS INFORMACYJNE [6989] Service start

2020-08-25 00:00:39 QoS INFORMACYJNE [6989] Function disabled

2020-08-25 00:00:39 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run NIGHT

2020-08-25 00:00:38 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run GENERAL

2020-08-25 00:00:36 Statystyki ruchu INFORMACYJNE [6554] Service start

2020-08-25 00:00:33 Przywracanie ustawień fabrycznych INFORMACYJNE [6413] Service start

2020-08-25 00:00:33 Kontrola rodzicielska INFORMACYJNE [6324] Service start

2020-08-25 00:00:33 Kontrola rodzicielska INFORMACYJNE [6324] Function enabled

2020-08-25 00:00:32 Kontrola dostępu INFORMACYJNE [6233] Service start

2020-08-25 00:00:32 Kontrola dostępu INFORMACYJNE [6233] Function disabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] IPSEC ALG enabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] L2TP ALG enabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] PPTP ALG enabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] SIP ALG enabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] RTSP ALG enabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] H323 ALG enabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] TFTP ALG enabled

2020-08-25 00:00:32 NAT INFORMACYJNE [5261] FTP ALG enabled

2020-08-25 00:00:29 NAT DEBUGOWANIE [5261] Flush conntrack

2020-08-25 00:00:29 NAT INFORMACYJNE [5261] Function enabled

2020-08-25 00:00:29 NAT UPOMNIENIE [5261] Create NAT chain succeeded

2020-08-25 00:00:29 UPnP INFORMACYJNE [5452] Service stop

2020-08-25 00:00:28 NAT INFORMACYJNE [5261] Initialization succeeded

2020-08-25 00:00:28 NAT INFORMACYJNE [5261] Initialization succeeded

2020-08-25 00:00:26 Podstawowe zabezpieczenia INFORMACYJNE [4635] Service start

2020-08-25 00:00:26 Podstawowe zabezpieczenia UPOMNIENIE [4635] Flush conntrack table succeeded

2020-08-25 00:00:23 Zarządzanie zdalne INFORMACYJNE [4784] Service stop

2020-08-25 00:00:22 Firewall INFORMACYJNE [3595] Service start

2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] Daemon connection succeeded

2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] ARP Binding disabled

2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] Config interface initialization succeeded

2020-08-25 00:00:21 Wiązanie adresów IP&MAC INFORMACYJNE [4346] Initialization succeeded

2020-08-25 00:00:21 UPnP INFORMACYJNE [4299] Service stop

2020-08-25 00:00:18 Zarządzanie zdalne INFORMACYJNE [3703] Service stop

2020-08-25 00:00:17 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WIFI2G_ON

2020-08-25 00:00:17 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Start to run WIFI5G_ON

2020-08-25 00:00:00 Ustawienia czasu INFORMACYJNE [925] Service start

1970-01-01 00:00:08 Kontroler diod INFORMACYJNE [897] Service start

Nie wiem co jeszcze mógłbym zmienić w ustawienia, żeby router prawidłowo pracował, w ogóle jest tu wiele funkcji, które nie wiem czy powinny być włączone, czy nie przykład tego UPnP, jak również funkcje NAT - włączona, Smart Connect - wyłączona, MU-MIMO - włączona i jeszcze wiele innych.
Dodatkowo jeszcze w celu zwiększenia zasięgu sieci mam podłączony drugi router TL-WR743ND, który pracuje w trybie klient-router i z głównym routerem łączy się po wifi (docelowo chciałbym go skonfigurować jako Repeater ale najpierw muszę wyeliminować problemy z wifi).

Także podsumowując co powinienem zmienić w ustawieniach, jakie w ogóle informacje jeszcze podać w celu możliwości udzielenia mi pomocy w prawidłowej konfiguracji tego routera?

Co mogę napisać? TP-Link. Jak jeszcze jest nowy (w sensie modelu na rynku), to mnie to zupełnie nie dziwie że router zachowuje się beznadziejnie.
Jedyne, co mogę polecić, to aktualizacja firmware (o ile nie jest aktualny).

Od aktualizacji firmware własnie zacząłem ale niestety nie pomogło.

Sprzedaj go i kup np. router Xiaomi.
Ze starymi routerami TP-Link w konfiguracji WDS też ostatnio spotkałem się z podobnym problemem. Pomaga jedynie reset do factory settings i przywrócenie ustawień routera z backupu.
Niestety na jakiś dłuższy czas to tylko pomaga.

Ja miałem złe doświadczenia z wczesnym modelem WR1043ND. TP-Link jest fajny, o ile są na niego alternatywne softy, z którymi te routery działają zazwyczaj ok. Soft producenta jest taki sobie (na początku lubią być problemy, później producent sobie radzi. Najczęściej jednak w kolejnej odsłonie sprzętowej niestety). Dla tego modelu nie będzie alternatywnych softów.

Na gwarancję lub na sprzedaż. No chyba, że nie minęły dwa tygodnie od zakupu, to do zwrotu.

Powiem tak, przywróciłem dzisiaj go do ustawień fabrycznych, ustawiłem dynamiczne IP, wyłączyłem sieć 5G i UPnP i zaczęło chodzić. Po godzinie odpaliłem drugi rotuer TL-WR743ND pracujący w trybie klient router i przez 5 godzin było ok. Pingi cały czas szły bez problemu. Niestety po tych 5 godzinach router znów zgłupiał, sieć wifi niby widoczna, ale brak połączenie i na router też nie można się zalogować. Teraz po restarcie routera znowu zaczęło chodzić, zobaczę na jak długo.

Też mam Archera, który nadaje się tylko na śmietnik. Oddaj go, tam gdzie kupiłeś i weź coś innego, Asus, Netgear. Unikaj producentów z Link w nazwie.

A na drugim routerze wyłączyłeś serwer DHCP?
https://www.tp-link.com/pl/support/faq/227/

Na drugim routerze (TL-WR743ND) mam ustawiony tryb pracy klient-router i tak nie mam możliwości żadnych ustawień tylko nazwa drugiej sieci wifi, a po połączeniu z głównym routerem wszystko sobie pobiera automatycznie.