Arkusz kalkulacyjny i uzyskanie paru rzeczy

Witajcie. Chciałbym uzyskać parę rzeczy w arkuszu kalkulacyjnym. Mam datę i czas w takiej postaci (w jednej komórce) “01-01-2012 16:00:00” wypisane w kolumnie. I teraz:

  1. Chciałbym wyciągnąć z tej komórki do komórki obok godzinę “16:00:00”, oraz zaokrąglić ją co 30min, tzn. jeżeli będzie 16:24:44 -> 16:30:00, jeżeli 16:33:56 -> 17:00:00 itd.

  2. Mam dwie kolumny. Kolumna A to daty od 01.01.2011 do 31.12.2011 a obok w kolumnie B mam cyfry. jak uzyskać coś takiego, że w komórce pokaże mi wartość max i min (z kolumny B) i obok wypisze w jakiej dacie sie ona znajduje? Np. Max 10 dla 01.01.2011.

  3. Jak zrobić coś takiego, żeby pierwszy wers i pierwsza kolumna (nagłówki tabeli) “zablokować” w taki sposób, że przesuwając arkusz ciągle są na górze - jakby “pokaż na wierzchu”?

Dzięki za pomoc i wskazówki.

Chodzi ci o coś takiego.

Hej,

To zostaje ostatnia kwestia - jeśli jest to Office 2007 lub nowszy, to na wstążce przechodzisz do Widok i w sekcji Okno wybierasz polecenie Zablokuj okienka.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dzięki :slight_smile: