Asus HD 4830 512mb czy 1024?

Witam mam do rozwiązania śmieszną zagadkę. Otóż kupiłem zestaw komputerowy z kartą graficzną Asus HD 4830 na pamięciach DDR3. Z tego co jest na opakowaniu wynika, że karta posiada 512MB pamięci, lecz i system WinXP jak i zainstalowany program Everest Home Edition wykrywają na niej 1024MB. Moja płyta główna to MSI P45 Neo3-FR, system to WinXP 32bitowy, oraz 4GB ramu DDR2 800MHz, z czego 3GB jest wykrywane. Proszę o jakieś wyjaśnienie tej sytuacji z góry dziękuje.

Jesli Chcesz aby komputer wykrywal min 4 gb ramu zainstaluj sobie Viste 64 bit , na xp max bodajze 3.25 gb

Sprawdź jeszcze w programie GPU-Z

Hmm dziwne GPU-Z wykrywa 512MB pamięci.

To proste :slight_smile: Z tego 4GB co system nie wykrywa, dodaje do karty i dlatego wychodzi, że karta ma 1024MB.

Czytałem gdzieś, że x86 jeśli ktoś ma 4GB, to system używa 3,25GB, ty masz kartę, więc system wykorzystuje wszystko, dodając pamięć do karty.

U mnie też tak jest, powinieneś mieć w rozdzielczości ekranu -> opcje zaawansowane -> karta graficzna napisane jak ja: Pamięć karty graficznej: 512MB, i jeszcze współdzielona czy coś takiego.

Pozdrawiam

Dlaczego dziwne? Kupowałeś kartę 512MB i wyświetla Ci w normalnym programie (GPU-Z) poprawną wartość, więc jest wszystko w porządku.

Co do Everesta, to wersja Ultimate też mówi o 1GB?

Nie no zagadka rozwiązana. :stuck_out_tongue: Żadnym problemem to nie było, ale chciałem się zapytać. Mateusz8466 dzięki.

“Z tego 4GB co system nie wykrywa, dodaje do karty i dlatego wychodzi, że karta ma 1024MB.” - skąd takie wiadomości? Jeżeli niewykrywaną pamięć dodawałoby do graficznej, to byłoby 512MB (te na karcie) + 1024MB (te niewykrywane) i byłoby 1,5GB, a nie jest…

  1. przy włączaniu komputera jeszcze przed oknem wejście do BIOS wyswietlany jest model karty graficznej i ilosc jej pamieci video musisz być uważny bo to okno szybko znika. Tam jest wiarygodna pojemność pamięci video:)

  2. zainstaluj system 64bit. nie obawiaj sie że gry programy itd nie bedzie działało gdyżsystem posiada program files(aplikacje 64bit-owe) i program filesx86(aplikacje 32 bit-owe). system ten “widzi” pełne zainstalowane 4GB RAM.

A po co widzieć 4GB, jak i tak 3GB w zupełności mu wystarczą na razie?

spoko wystarcza… to po co kupowac 4GB RAM o_O skoro instaluje sie system 32bit???

wiesz ale to kwestia czasu by 3 GB bylo mało np. GTA4 to nie przelewki co do RAM i VRAM…

Chodzi o to że jeżeli “to kwestia”, to ze zmianą systemu też można poczekać. Bo że z czasem będzie potrzeba to oczywiste.

Ale nie będzie pełne 1,5GB, bo x86 widzą ok. 3,5GB.

Więc możliwe, że jego wykrywa 3,5GB, a te 512mb co zostaje dodaje do karty.

Ja tak miałem, ale stary komp się rozjechał, a w nowym mam tylko 2GB, więc wszystko u niego w porządku, zależy ile widzi system.

“z czego 3GB jest wykrywane” - uważne czytanie ze zrozumieniem…

To może poprośmy go o screena ile dostał od systemu ? Bo jeśli tylko 512mb to drugie 512mb upłynniło się.

Dajcie już spokój. Wiem o tym że jak zainstaluje 64bit to mi wykryje 4GB. Tak btw to kupiłem 4gb pod winxp 32bit bo nie oplacalo sie kupowac 2gb. 2x1GB 800hmz kosztowalo 120zl a 2x2gb 800mhz 180zl więc jest roznica

Dobrze zrobiłeś-mimo że nie wykryje całego ramu tzn. nie będzie używa całych 4gb to i tak te 1,25gb więcej od 2 gb coś daje np. w grach

Dopiero gdy wykorzystanie RAM’u sięga 2GB zacząłby widzieć różnicę, a żeby tyle wykorzystać na XP to trzeba się nastarać.

A jak dla mnie mateusz8466 jakieś herezje opowiada, dlatego chciałem dociec, kto się myli. Ale jeżeli mówimy o upłynnieniu części, a części przydzieleniu grafice to…