Asus N61VG - problem z matryca, czerwona pionowa kreska


(Hammer Rufus) #1

Witam. Posiadam laptopa Asus N61VG JX006C. Od pewnego czasu doswiadczam dziwnych problemow z matryca, a mianowicie od czasu do czasu na ekranie pojawiaja sie (zawsze w tym samym miejscu) pionowe kreski o szerokosci 1px, biegnace od samej gory do samego dolu ekranu. Problem ten pojawil sie juz trzeci raz. Pierwsze dwa razy "naprawily sie same" po kilku dniach. Byly to kreski koloru niebieskiego, mozna powiedziec blekitnego. Dzis natomiast na ekranie pojawila sie ordynarna czerwona krecha, ktora az razi w oczy. W internecie wyczytalem, iz jest to albo problem z sama matryca, albo z tasma od niej. Aby upewnic sie, iz nie jest to problem z softwarem, zrobilem screena, na ktorym owa pionowa linia nie jest widoczna. Przyciskanie matrycy nie daje zadnych efektow, linia nie zmienia kolorow, nie znika, nie tanczy, nawet nie spiewa piesni ludowych. Jest ona bardziej widoczna, gdy na ekranie widnieja ciemne obszary (ponizej zdjecia, ktore robilem, gdy w tle byly znane wiekszosci "demotywatory" majace czarne tlo, co ulatwilo mi pokazanie efektu). Prosilbym o wskazowki jak, oprocz kupowania nowej matrycy lub tasmy, moge sprawdzic co jest problemem. Komputer jest na gwarancji, lecz Pan w serwisie powiedzial ze naprawa moze potrwac od dwoch tygodni do 6 tygodni, ja natomiast potrzebuje laptopa do pracy, wiec nie moge tak dlugo czekac. Jesli ktos moglby mi powiedziec co rozkrecic i gdzie docisnac, by naprawic potencjalny problem z tasma, bylbym bardzo wdzieczny.

Ponizej zdjecia przedstawiajace moj problem:

p2904111439.th.jpg

p2904111440.th.jpg

EDIT: Uprzedzajac pytania - zainstalowalem juz najnowsze sterowniki ekranu. Problem nie zostal rozwiazany.


(Cobra000) #2

przeciera ci się taśma od matrycy prawdopodobnie - wyłącznie serwis gwarancyjny. sprawdź dla pewności czy problem występuje po wejściu do biosu (lub uruchom jakiś linux livecd). Jeżeli w biosie też tak będzie to problem nie jest softwareowy (i tak jestem przekonany, że nie jest). Miałem podobny problem z MSI WIND U100 - naprawili od ręki. Sprawdź tylko po naprawie, czy działa ci kamerka i mikforon - potrafią spartolić kabelki i nie będzie działać.


(Hammer Rufus) #3

cobra000cobra ,

Dziekuje za szybka odpowiedz. Linia jest widoczna rowniez w BIOSie. Oddalbym go na gwarancje, ale tak jak wspomnialem w pierwszym poscie, naprawa moze potrwac od dwoch do szesciu tygodni. Rozumiem, iz rozkrecenie laptopa wiaze sie z utrata gwarancji, ale niestety nie moge byc poltora miesiaca bez komputera :frowning: Wyglada na to, ze bede musial go rozkrecic i samemu wymienic tasme.


(Cobra000) #4

w przypadku MSI wysłanie na gwarancje odbyło się w poniedziałek a powrót w piątek w tym samym tygodniu. Z moich obserwacji napraw gwarancyjnych laptopów wynika, że okres do 2 tygodni jest całkiem realny, w przypadku ASUSa nawet bardzo. mam nadzieję, że nie zabierzesz się do tego sam, bo to może spowodować lawinę innych usterek, a gwarancja przepadnie. Równie dobrze powodem może być sama matryca, a taśma może okazać się niewymienialna.