Witam. Kilka dni temu zakupiłem w Komputroniku laptopa ASUS R700VM.
Przedwczoraj dokupiłem dysk SSD (również w Komputroniku). Jest to dysk:
Kingston 2.5’’ SSDNow V+200 60GB
http://www.komputronik.pl/product/14699 … TA_3_.html
Jako że pod spodem miałem plombę gwarancyjną poprosiłem ich o montaż dysku.
I tu zaczęły się problemy. Dysk po uruchomieniu jest wykrywany, po restarcie już nie.
Trzeba ponownie uruchomić komputer. Nie da się z niego uruchomić systemu.
Instaluje się normalnie, jednak zatrzymuje się na bootscreenie i system się nie uruchamia.
Czasami przy starcie wywali BlueScreen. Nie musicie tłumaczyć. Wiem o co chodzi.
Dyski ze “sławnymi” kontrolerami Sandforce mają problemy na niektórych płytach głównych.
A teraz przejdę do rzeczy.
Po pierwsze: Chciałbym zwrócić ten dysk. Dysk jest sprawny, tylko po prostu niekompatybilny
z moim sprzętem (na innym komputerze działa dobrze), więc może być problem ze zwrotem.
Przed zakupem mówiłem im o możliwej niekompatybilności a oni mi na to, że nie będzie
można po zakupie zwrócić towaru. Czy jest jakiś “haczyk” w ich warunkach gwarancyjnych,
dzięki któremu będą zmuszeni przyjąć ode mnie dysk z powrotem i zwrócić pieniądze lub za
dopłatą dać mi inny dysk? Bo wiadomo, że oni nie lubią jak ktoś im coś zwraca i po prostu tego nie chcą.
Po drugie: Jeśli nie przyjmą mi dysku to pozostanie mi tylko sprzedać go na allegro. Wtedy będę szukał
innego dysku SSD, który będzie kompatybilny z moim laptopem. Jaki możecie mi polecić do 300zł (60gb)?
Tylko proszę o sprawdzone dyski najlepiej od ludzi co mają tego samego laptopa. Nie chcę kupować
w ciemno, bo “może zadziała”. Nie musi być to dysk na SATA III bo z tego co wiem, laptop obsługuje tylko
SATA II, co jest dziwne, bo to nowy laptop i ma nawet USB 3.0. Nie musi być jakiś superszybki. Ma być po
prostu szybszy od standardowego WD 5400obr., który obecnie mam zainstalowany w laptopie.