Asus x501a i problem z dyskiem (screeny)

Witam.

Jak w temacie, mam Asusa x501a i od jakiegoś czasu zauważyłem błędy, to zbyt duże zużycie dysku (menadżer zadań pokazywał czasami 98-100%), później trochę spokoju i ostatnio dziwne krótkie zacięcia trwające 3-4 sekundy. Na przykład otwieram nową kartę w przeglądarce, wpisuję adres, klikam enter i trzeba poczekać te 3-4 sekundy zanim załapie, to samo oglądając filmiki np na YT. O dziwo w filmie puszczanym z dysku nie było żadnych zacięć. Odpaliłem dzisiaj program HD Tune Pro i wrzucam dwa screeny. Z tego co wyczytałem to mogę się spodziewać że dysk padnie, ale na szczęście laptop kupiony w maju to gwarancja jest.

Screen 1, Health: http://zapodaj.net/82d07be6f93e0.jpg.html

Screen 2, Error scan: http://zapodaj.net/2bfe645ca3152.jpg.html (nie mam czasu go teraz scanować całego)

Da się coś z tym dyskiem zrobić czy czeka mnie oddanie lapka na gwarancję?

Popraw linki lub screen’y umieść tu gallery/album.php?album_id=20

Teraz powinno być dobrze.

Skopiuj najważniejsze dane z dysku, a sam dysk albo całego laptopa odeślij na gwarancję (w zależności od tego jak wygląda procedura gwarancyjna).

Dysk jest w agonalnym stanie, zdecydowanie skorzystaj z gwarancji.

Nie jest to pocieszające :stuck_out_tongue: a ktoś się orientuje ile czasu zajmuje cała procedura naprawy w przypadku Asusa?

Tak jak koledzy wyżej pisali dysk nadaje się na złom, więc jak najszybciej skontaktuj się z serwisem.

Naprawa potrwa prawdopodobnie z tydzień, dwa. W najgorszym wypadku miesiąc. Ale to już naprawdę najgorszy scenariusz.

Formularz gwarancyjny znajdziesz na stronie Asusa.

Skoro nabyłeś go w maju to skorzystaj z możliwości reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Ta forma reklamacji będzie trwała zdecydowanie krócej (teoretycznie max do 40dni, jeśli wykorzystasz wszelkie możliwości prawne) niż naprawa gwarancyjna (tutaj nie ma ściśle określonego czasu, więc może to trwać i trwać…). Nawiasem mówiąc, sam posiadam złe doświadczenia z serwisem gwarancyjnym Asus’a…(błędne diagnozy, mimo zgłoszenia konkretnych usterek i próśb o konkretne działania, oraz zgubili mojego notebooka… Proces poszukiwawczy + zwrot do mnie trwał ok. dodatkowego tygodnia).

Czyli tak reklamować mam również bezpośrednio u Asusa czy w sklepie w którym kupiłem laptopa?

W sklepie którym kupiłeś, ale na podstawie niezgodności towaru z umową. Nie daj się zwieść na naprawę gwarancyjną z racji, że warunki zawarte w niej są po prostu mniej korzystne dla Ciebie.

Link do formularza niezgodności tutaj

Jako powód niezgodności podaj: Liczne bad sectory na dysku twardym (i tutaj możesz dodać załącznik w formie wydrukowanego screenshot’a, jednakże nie jest to niezbędne).

Taka forma reklamacji jest możliwa do 6ciu miesięcy od nabycia przedmiotu i dokonując jej musisz dostarczyć sprzęt w komplecie z jakim go zakupiłeś (tzn płytki, kable, książeczka gwarancyjna itp.) wiadomo, folie nie są wymagane :wink:

Dzięki za pomoc, będę reklamował w takim razie.