Jak w temacie, mam Asusa x501a i od jakiegoś czasu zauważyłem błędy, to zbyt duże zużycie dysku (menadżer zadań pokazywał czasami 98-100%), później trochę spokoju i ostatnio dziwne krótkie zacięcia trwające 3-4 sekundy. Na przykład otwieram nową kartę w przeglądarce, wpisuję adres, klikam enter i trzeba poczekać te 3-4 sekundy zanim załapie, to samo oglądając filmiki np na YT. O dziwo w filmie puszczanym z dysku nie było żadnych zacięć. Odpaliłem dzisiaj program HD Tune Pro i wrzucam dwa screeny. Z tego co wyczytałem to mogę się spodziewać że dysk padnie, ale na szczęście laptop kupiony w maju to gwarancja jest.
Skoro nabyłeś go w maju to skorzystaj z możliwości reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Ta forma reklamacji będzie trwała zdecydowanie krócej (teoretycznie max do 40dni, jeśli wykorzystasz wszelkie możliwości prawne) niż naprawa gwarancyjna (tutaj nie ma ściśle określonego czasu, więc może to trwać i trwać…). Nawiasem mówiąc, sam posiadam złe doświadczenia z serwisem gwarancyjnym Asus’a…(błędne diagnozy, mimo zgłoszenia konkretnych usterek i próśb o konkretne działania, oraz zgubili mojego notebooka… Proces poszukiwawczy + zwrot do mnie trwał ok. dodatkowego tygodnia).
W sklepie którym kupiłeś, ale na podstawie niezgodności towaru z umową. Nie daj się zwieść na naprawę gwarancyjną z racji, że warunki zawarte w niej są po prostu mniej korzystne dla Ciebie.
Jako powód niezgodności podaj: Liczne bad sectory na dysku twardym (i tutaj możesz dodać załącznik w formie wydrukowanego screenshot’a, jednakże nie jest to niezbędne).
Taka forma reklamacji jest możliwa do 6ciu miesięcy od nabycia przedmiotu i dokonując jej musisz dostarczyć sprzęt w komplecie z jakim go zakupiłeś (tzn płytki, kable, książeczka gwarancyjna itp.) wiadomo, folie nie są wymagane