Atheros AR9285 Wireless Network Adapter - rozłączanie sieci


(barteks87) #1

Witam, od wielu miesięcy męczę się z kartą sieciową (wireless network adapter).

Opis sprzętu:

Atheros AR9285 Wireless Network Adapter (sterownik 8.0.0.305)

Windows 7 64-bit (wersja 6.1.7600 Kompilacja 7600)

Laptop ASUS PL80JT-WO021X (przez system widziany jako UL80Jt)

Opis problemu:

  1. Rozłączanie sieci

  2. karta wyłącza się, rozłącza sieć i nie działa systemowe uruchamianie jej

  3. dopiero ponowne uruchomienie systemu i kliknięcie Rozwiąż Problemy , a potem Zastosuj poprawkę przywraca jej funkcjonowanie

  4. po jakimś czasie (godzina, pół dnia, dwa dni) karta znowu odmawia posłuszeństwa i muszę robić to co w punkcie wyżej

  5. nie zauważyłem żadnej zależności przy tej usterce: czasem przy pobieraniu pliku, czasem przy czytaniu newsów i przeglądaniu forów rozłącza (raz częściej, raz rzadziej)

  6. zmiana planów zasilania chyba czasem zmienia częstotliwość rozłączania, ale nie eliminuje problemu

  7. odznaczyłem wyłączenie tego urządzenia w celu oszczędzania energii, bo to podstawowa rada na innych forach, ale i to nie pomogło

  8. rozłączanie ma miejsce na wszystkich routerach i hotspotach (czy to livebox, czy d-link, czy netgear, czy sieć uczelniana)

  9. na Ubuntu (drugi zainstalowany system) karta też rozłącza się

  10. Brak możliwości aktualizacji sterownika

  11. pobrałem sterownik ze strony atherosa, dostosowany do mojej wersji systemu (http://www.atheros.cz/atheros-wireless- ... 7&system=6)

  12. gdy w Menedżerze Urządzeń próbuję aktualizować ten sterownik przez system do 9.2.0.113, ten informuje, że obecny sterownik (8.0.0.305) jest aktualny, mimo iż podałem konkretną ścieżkę do pobranego i rozpakowanego sterownika

  13. odinstalowałem stary sterownik i ponownie nie mogę nowego zainstalować

I przy okazji:

  1. Nie mogę zaktualizować Win7 do SP1, mimo iż mam legalny system (bez płyty, bo sprzedawca dostarczył zainstalowany)

Czy ktoś może pomóc? W trakcie pisania tego posta sieć znowu się rozłączyła, nie mam już sił.

A nie bardzo chcę oddawać sprzęt do serwisu, bo stale z niego korzystam i jest mi bardzo potrzebny.


(Bialyy88) #2

witam. Mam ten sam problem, ale jeśli masz najnowszy sterownik to można go zainstalować ręcznie. Ja mam asusa k50ij i ten problem mi się pojawił jakieś 2 miesiące temu. Jak na razie udało mi się go rozwiązać instalując oryginalny sterownik ze strony producenta laptopa czyli asusa. Musisz ręcznie wskazać lokalizację gdzie masz ten sterownik czyli dojść do tego pliku. Jak dobrze pamiętam powinien być z rozszerzeniem .inf. Nawet jeśli zrobisz automatyczne wykrycie z dysku to nigdy nie zrobi aktualizacji, ponieważ uważa że sterownik z windowsa 7 jest najnowszy.


(barteks87) #3

Dzięki, że próbujesz pomóc, ale chyba nie doczytałeś dokładnie :slight_smile:

Po za tym, najnowszy oryginalny sterownik ze strony Asusa jest oznaczony dokładnie tym samym numerem co mój zainstalowany. Czyli jest mocno nieaktualny.


(Bialyy88) #4

Sorki, pogubiłem się w tym co pisałem... zainstalowałem sterownik z tej strony co podałeś... ręcznie wskazałem sterownik i mi się zainstalował i jak na razie nie ma problemów z netem. Rozmawiałem z serwisem Asus i uznali, że to wina sterownika raczej jest. zobaczymy w dalszej perspektywie. Tak dla jasności w menedżerze urządzeń pokazuje mi wersję 9.2 sterownika do Atheros:). Podałeś ścieżkę ale nie wskazałeś ręcznie tego pliku.

Instrukcja:

  1. Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika

  2. Pozwól mi wybrać z listy sterowników urządzeń na moim komputerze

  3. Wybierasz Atheros AR9285 Wireless Network Adapter

  4. Następnie bierzesz opcję " Z dysku"... wyszukujesz folderu gdzie masz sterownik 9.2... i wskazujesz plik netahr( jest on z roszerzeniem .inf lecz nie pokazuje ci tego)

  5. Klikasz Otwórz... Następnie OK i dalej..i w tej chwili trwa instalacja sterownika:)

Powodzenia


(barteks87) #5

No! teraz mi pomogłeś :slight_smile: Podziałała Twoja metoda. Tyle, że system poinformował, że ten sterownik nie ma cyfrowego certyfikatu i instalując go ryzykuję.

Zaktualizowałem też BIOS. Ciekawe czy to rozwiąże problem.


(Bialyy88) #6

Niestety mi to nie pomogło...i laptop jest na gwarancji.... podobno jakieś części zamówili i będą wymieniać...jak już go będę miał to napisze dokładniej co było... i czy warto jest z nimi walczyć..bo nie chcieli mi go na samym początku przyjąć...


(barteks87) #7

A u mnie pomogło! 3 dni bez rozłączania to rekord!

Zrobiłem to co pisałeś + zaktualizowałem BIOSA.

Dzięki!