Athlon xp 2800+ jako 2600


(Xralfix) #1

Mam problem ze swoim nowym procesorem, zakupiłam Athlon XP 2800+ Barton który powinien mieć taktowanie na poziomie 2083 mHz a wyświetla mi ze mam Athlona 2600 i tylko 1900 mHz. Nie wiem co mam robic proszę o pomoc


(suchmen) #2

Athlon XP 2600+, 1917 MHz,

tyle ma:) widać Cię oszukano bo zamiast 2800 dostałaś 2600 luuub istnieje możliwość że system błędnie podaje informacje o sprzęcie


(Xralfix) #3

sprawdziłem programem cpu-z i wyświetla mi również że jest to 2600 i że ma 1900 mhz dokładnie ...


(suchmen) #4

widać pomylono się w sklepie i Ci dano niższy procek niż powinni-jakby co zgłoś reklamację i domagaj się zwrotu kasy o ile naliczyli Ci źle albo każ zmienić procesor:) napewno jest gwarancja.Chyba że na fakturze masz że jest to 2600 to nic nie wskurasz.sprawdź rachunek itp-co Ci tam wpisali bo jak 2800 athlona to możesz iść na skargę


(Xralfix) #5

koles tłumaczy że to musi być coś z moim biosem i dlatego pytam zanim cokolwiek zaczne działac.... tymbardziej że nie jest to typowa i standardowe taktowanie nawet jak na 2600


(suchmen) #6

to wejdź do biosa i zobacz co jest nastawione.zawsze moesz walnąć w biosie te ~2ghz


(Xralfix) #7

żebym wiedział tytlko jeszcze jak ??


(Dawidw2005) #8

idź z tym na gwarancje.

nie kombinuj w biosie bo możesz stracić tą gwarancje


(Xralfix) #9

ale jakie gwarancje chłopaki co wy opowiadacie... czy widzieliście gdzieś w sklepie takie procesory?? toż to przeżytek, kupiłem na allegro, jest numer seryjni i numer ptodukcji sprawdziłem go procesor jest 2800 teraz jak go skonfigurować żeby faktycznie takim był wykrywany i żeby miał wyższe taktowanie


(Redkolor 76) #10

Musisz doczytać na stronie producenta swojej płyty, czy bios, który masz na tej płycie, obsługuje procesory 2800+. Jeśli nie, to chyba jednak musisz uaktualnić bios.


(Xralfix) #11

moja płyta to msi kt4v i jest tam napisane ze obsługuje 2800+, jeśli ustawiam fsb na 166 a na takim ten procesor powinien pracować to komp zanim mi się odpali to się resetuje... ustawiam natomiast fsb na 280 (dziwne i niezrozumiałe dla mnie) i wszystko gra oprucz tego ze zamiast 2800 jest 2600 a zamiast 2083 jest 1900 lum 1899 mhz... w dalszym ciągu czekam na pomoc


(Cosik Ktosik) #12

A wczytałeś deafultowe ustawienia w biosie. Ten procesor by nie przeżył takiego FSB na zwykłym chłodzeniu, więc one jest mało prawdopodobne. Może zresetuj bios zworką na płycie.


(Xralfix) #13

resetowałem bios, wtedy mam fsb na 100 zmieniony i procesor zaledwie 1250 mhz


(Xralfix) #14

AXDA2800DKV4D to jest typ mojego procesora


(Cosik Ktosik) #15

I teraz FSB 166MHz (mnożnik chyba x12.5=2083mhz), napięcie 1.65V, pamięci na AUTO i nie działa?


(Xralfix) #16

komp sie restartuje zanim załaduje się system


(Cosik Ktosik) #17

A czy przed uruchomieniem systemu wszystkie procedury testowe komp przechodzi normalnie (widzisz ekran startowy, potem dyski, tabelki i inne)? Czy, gdy masz FSB166 normalnie wchodzisz do biosu? Jeżeli tak, to jak odczytuje procesor?


(Xralfix) #18

tak widze ekran startowy ( i już wtedy napisane jest na nim 2600+) i tak aż do pojawienia się pulpitu i pada i od nowa a jak ustawie 280 fsb (absurd) to wszystko oki oprucz tktowania i rozpoznania procesora


(Cosik Ktosik) #19

Dobra z innej strony, a czy bios był aktualizowany do wersji, która obsługiwała ten procesor?


(Xralfix) #20

tzn ?? nic nie aktualizowałem, zwłaszcza biosu i przyznam się szczeże nie wiem czy umiałbym to zrobić