ATI vs nVidia pomoc przy zakupie krty graficznej

Mam zamiar w niedługim czasie zakupić grafikę z wyższej półki i nie mogę zdecydować się co wybrać. Chciałbym wydać na kartę ok 1000 +/- 200 zł. Nie wiem w jakim czasie dokładnie będę kupował kartę wiec daje mały margines cenowy. Oczywiście zależy mi tez na zakupie karty ze stosowną wydajnością do ceny. Mam ogromną ochotę kupić Gainward GTX470 1280MB 320bit PCI-E DDR5 ale nie znam się na sprzęcie i nie wiem czy będzie to dobry wybór względem innych kart jak HD5850 czy GTX285. Myślę też o tańszym sprzęcie jak GTX275 1792/896 i tu pojawia się konkurent w zakresie cenowym HD5830.Bardzo proszę o pomoc w przy wyborze karty.

Chciałem tez zapytać jak się ma ogromna szyna pamięci w GF do ogromnej częstotliwości pamięci radeonów, który parametr jest bardziej wydajny co do przepustowości pamięci. Jak się ma częstotliwość rdzenia do ogólnego działania karty i czy większe ilości pamięci niż gra wymaga mogą usprawnić w jakikolwiek sposób wydajność karty.

Byłbym bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestje co do wyboru karty, gdyby ktoś miał propozycje innego sprzętu niż wyżej wymieniłem też bardzo chętnie przeczytam. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

www.esc.pl/product_info.php?cPath=71_86 … s_id=22009 ,do tej ceny nie ma lepszej karty, HD 5850 jest najlepsza,gdybyś miał 1300 polecam wersje Vapor-x ,a teraz odpowiem na pytania,ATI i Nvidia różnią się architekturą więc 512 bit nie równa się 512 bit na kartcie ATI,wiadomo im wyższa szyna tym karta lepiej sobie radzi na wyższych rozdzielczościach,ale teraz ta reguła odbywa się już tylko w danej serii kart np:od Nvidii Fermi bądz w ATI Jupiter,większa ilość pamięci się przydaje jak karta ma dużą przepustowość i liczbe Rop’s i oczywiście jak gra tyle wymaga,widać po grach którym wystarcza 1gb ram pamięci na karcie wtedy te same karty ale z różną liczbą pamięci (1 GB i 2GB) osiągną podobną liczbę kratek.