Auto , z wydechu tryska woda i leci biały dym


(Kupuj) #1

Witam , mam problem otóż gdy odpalam auto z wydechu pryska woda i leci biały dym ... co może być tego przyczyną ?

Dodam iż wymieniona została uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem głowicy , płynu nie ubywa nie mam pojęcia co się dzieje ;O 

 

 

Proszę o pomoc , osób obeznanych w tej kategorii.

 

Z góry Dzięki 


(Cedar) #2

Dzieje się tak cały czas czy tylko przez kilka kilkanaście minut po odpaleniu głównie zimnego silnika?

Jeśli to drugie - objaw normalny przy niskiej temperaturze otoczenie, znika po zagrzaniu układu wydechowego


(Longhorn2009) #3

Nic sie nie dzieje, to para wodna skondensowana w wydechu.


(Kupuj) #4

działo się tak przez jakieś 10 - 15 min , potem zgasiłem pojazd ;] jednak to co pryskało podstawiłem rękę i napewno była to woda bo nie czuć żadnym płynem i kupa białego dymu , więc po czasie samo od siebie przestanie tak ? wszystko ok ?

Wiem jednak że przy zimnym wydechu tak się dzieje ale autko już chwilę chodziło , dodam jednak iż wydech cały od silnika do końca ma jakieś 20km przejechane , stoi w garażu , więc skąd ta para wodna skondensowana w wydechu ?


Następnym razem użyj opcji Edytuj zamiast pisać posta pod postem.

Areh


(Cedar) #5

Węglowodory, które wchodzą w skład benzyny składają się z atomów węgla i wodoru, których produktami spalania jest dwutlenek węgla (tego nie widzisz) i woda (w postaci pary wodnej).

W zimnym ukladzie wydechowych para wodna skrapla się i wydostaje w postaci ciekłej (krople) i w postaci mgły.

Gdy samochód pracuje dłużej układ wydechowy jest rozgrzany i para wodna nie może w nim się skroplić - spaliny schładzają się dopiero poza układem wydechowym.


(fiesta) #6

A  jakie  paliwo, gdzie  tankowałeś.

 

Całkiem  możliwe  że "chrzczone" i stąd takie  objawy ...


(Cedar) #7
  1. Stwierdzasz czy może pytasz?

  2. Gdyby była aż tak duża domieszka wody to by nie odpalił.

Akurat od Ciebie tego typu wypowiedzi się nie spodziewałem.

Przeczytaj moje wcześniejsze wyjaśnienia.


(roobal) #8

Jeśli dym jest biały tylko przez krotką chwilę, to nie ma się czym przejmowac, jeśli dym jest stale, to wygląda na to, że płyn chłodniczy może przedostawać się do układu i może to być pęknięta głowica.

 

Dokładnie. Kiedyś na jednej ze stacji dystrybutor przymarzał, z tego względu zatankowałem tylko za 5zł i odwiedziłem tę stację ostatni raz w swoim życiu.


(fiesta) #9

Chyba  wynika  to z  sensu  mojej  wypowiedzi.

 

Jak duża??

 

Czy ktoś wspominał   w ogóle  o   jakiejś konkretnej ilości ?

 

Ja nie neguję Twoich wypowiedzi tylko podaję kolejną hipotezę mogącą być przyczyną takich objawów.

A co jest konkretnie przyczyną nikt nie jest w stanie na odległość stwierdzić.


(Kupuj) #10

No dzięki panowie , tankowałem w Gdańsku na jakieś stacji koło komisu z autami ;] al.Gen.Hallera , ale jaka to stacja była tego nie pamiętam ale napewno nie była to żadna z tych znanych reklamowanych itp. bo to bym zapamiętał.

A co do głowicy , skoro przed planowaniem miałem ją w rękach to nie zauważyłbym pęknięcia ? albo ci którzy ją planowali nie powiedzieli by mi nic o tym ?

Musiał bym dokładnie sprawdzić płyn i resztę, poza tym uszczelka , cały tłumik , kompletny rozrząd z pompką wody ,termostat , oleje , płyny , filtr oleju i powietrza wszystko wymieniłem , mam jeszcze w domu nowe 4 świece ale one chyba nic do tego nie mają , także silnik po remoncie nie wiem co może być tego przyczyną...

Dodam również iż płyn tryskający z tłumika nie jest tłusty ani nie śmierdzi żadnym olejem albo płynem , to na pewno zwykła woda...

Problem rozwiązany , jedna ze świec zapłonowych miała czarny nalot , wymieniłem wszystkie cztery i problem zniknął ,

Pozdrawiam

Proszę korzystać z opcji Edytuj , zamiast pisać post pod postem.

rgabrysiak