działo się tak przez jakieś 10 - 15 min , potem zgasiłem pojazd ;] jednak to co pryskało podstawiłem rękę i napewno była to woda bo nie czuć żadnym płynem i kupa białego dymu , więc po czasie samo od siebie przestanie tak ? wszystko ok ?
Wiem jednak że przy zimnym wydechu tak się dzieje ale autko już chwilę chodziło , dodam jednak iż wydech cały od silnika do końca ma jakieś 20km przejechane , stoi w garażu , więc skąd ta para wodna skondensowana w wydechu ?
Następnym razem użyj opcji Edytuj zamiast pisać posta pod postem.
Węglowodory, które wchodzą w skład benzyny składają się z atomów węgla i wodoru, których produktami spalania jest dwutlenek węgla (tego nie widzisz) i woda (w postaci pary wodnej).
W zimnym ukladzie wydechowych para wodna skrapla się i wydostaje w postaci ciekłej (krople) i w postaci mgły.
Gdy samochód pracuje dłużej układ wydechowy jest rozgrzany i para wodna nie może w nim się skroplić - spaliny schładzają się dopiero poza układem wydechowym.
Jeśli dym jest biały tylko przez krotką chwilę, to nie ma się czym przejmowac, jeśli dym jest stale, to wygląda na to, że płyn chłodniczy może przedostawać się do układu i może to być pęknięta głowica.
Dokładnie. Kiedyś na jednej ze stacji dystrybutor przymarzał, z tego względu zatankowałem tylko za 5zł i odwiedziłem tę stację ostatni raz w swoim życiu.
No dzięki panowie , tankowałem w Gdańsku na jakieś stacji koło komisu z autami ;] al.Gen.Hallera , ale jaka to stacja była tego nie pamiętam ale napewno nie była to żadna z tych znanych reklamowanych itp. bo to bym zapamiętał.
A co do głowicy , skoro przed planowaniem miałem ją w rękach to nie zauważyłbym pęknięcia ? albo ci którzy ją planowali nie powiedzieli by mi nic o tym ?
Musiał bym dokładnie sprawdzić płyn i resztę, poza tym uszczelka , cały tłumik , kompletny rozrząd z pompką wody ,termostat , oleje , płyny , filtr oleju i powietrza wszystko wymieniłem , mam jeszcze w domu nowe 4 świece ale one chyba nic do tego nie mają , także silnik po remoncie nie wiem co może być tego przyczyną…
Dodam również iż płyn tryskający z tłumika nie jest tłusty ani nie śmierdzi żadnym olejem albo płynem , to na pewno zwykła woda…
Problem rozwiązany , jedna ze świec zapłonowych miała czarny nalot , wymieniłem wszystkie cztery i problem zniknął ,
Pozdrawiam
Proszę korzystać z opcji Edytuj , zamiast pisać post pod postem.