Automatyczna skrzynia biegów, jakie ma wady?

Cześć. Jakie wady ma automatyczna skrzynia biegów w aucie? Nie mam zapędów wyścigowo-sportowych, nie bawi mnie ruszanie z piskiem opon itp. Noszę się z zamiarem zakupu małego auta (np. golf) z automatem. Spokojna jazda po małym miasteczku, czasem wypad 100-200 km, raz w roku dłuższy wyjazd np. 1000km. Automatyczne skrzynie psują się częściej, auto więcej spala, co jest głównym minusem auta z automatem? Proszę o sprawdzone informacje, własne doświadczenia (nie plotki i zasłyszane, bo “kumpel mówił”). Pozdrawiam.

napewno koszt naprawy takiej skrzyni jest duży,no i wymiana oleju co jakis przebieg.Jazda po mieście to sama przyjemność ci powiem,bo nie musisz ciągle tej jedynki wrzucac,potem luz i znowu jedynka jak korek w mieście,ale w trasie to czasem już szukasz biegu bo się nudzisz

  1. Silnik więcej pali niż ten sam model z tradycyjną skrzynią.

  2. Mniejsze przyspieszenie niż… j.w.

  3. Bywa głośniejsza niż tradycyjna.

  4. Konieczność trzymania nogi na hamulcu w korkach, ponieważ wolno “ciągnie” naprzód.


Uwagi dotyczą Mercedesa.

  • wymiana oleju, w tradycyjnych się nie wymienia

  • większe koszta naprawy w wyniku awarii

  • awaryjne (nowsze są mniej awaryjne)

Opowiem ci odczucia jeżdzenia autem z automatyczną skrzynią z tiptroniciem (ta generacja skrzyń automatycznych przed DSG)

-nie odczujesz różnicy jeśli chodzi o przyśpieszanie. W tych skrzyniach jak i w najnowszych czyli DSG w pedale przyśpieczenia masz czujnik umieszczony mniej więcej w 3/4 ‘naciśnięcia’. Jeśli podczas raptownego naciśniecia przekroczysz ten próg to następuje automatyczna redukcja biegu oraz kręcenie silnika na każdym następnym biegu do obrotów dużo wyższych. Te skrzynie automatyczne zmieniają biegu szybciej od człowieka więc nieraz można nasłuchać się bajek że wcale tak nie jest.

-jeśli chodzi o spalanie to jest ono większe. W mieście jest to różnica mniej więcej 1L na 100km (zależy od auta oczywiście też)

-jeśli chodzi o awaryjność to nie zgodze się że skrzynia sie częściej psuje. W manualach przecież co ileś tyś km w końcu sprzęgło się nie domaga i trzeba je wymieniać. W skrzyni automatycznej jest ten problem, że jeśli już coś się popsuje to kosz naprawy to mniej więcej 3-4tys. Może być tak że będzie pracować bez problemu, a jak już coś się popsuje to po naprawie napewno przy odpowiednim użytkowaniu nie padnie spowrotem… Suma kosztów naprawy zmniejsza się o połowę jeśli zakład do którego oddasz samochód zaproponuje ci włożenie skrzyni używanej(jeśli znajdzie oczywiście co jest dość trudną sztuką)

To już nie ta sama konstrukcja co kilkadziesiąt lat temu więc z własnego doświadczenia powiem Ci, że jeżdzenia automatem to czysta przyjemność. Chodź sam mam auto z manualną skrzynią to posiadanie automatycznej wcale by mi nie przeszkadzało

Samochodu z automatyczną skrzynią nie wolno holować w razie awarii, musisz wezwać lawetę. A co do awaryjności, to regularne sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni plus wymiana oleju po odpowiednim przebiegu z pewnością obniżą ryzyko awarii.

A BEZ akumulatora NIE ODPALI [-X

Ma jedną wadę: nie ma zalet.

Cześć ,jestem posiadaczem auta z automatem z opcją ręcznej zmiany biegów od 2 lat , kupiłem go jak miałprzejechane 170 000 km przejechałem nim od tej pory ok 40 000 km wszystkie tu opinie co do automatów oprócz kol. Błażeja są napisane przez kompletnych laików motoryzacyjnych ,którzy nie użytkowali auta z automatem sam zanim dokonałem zakupu również byłem sceptykiem, dziś z perespektywy czasu wiem że się myliłem , kupię nastepne auto też z automatem dodam że posiadam auto na dokładke amerykańskie z silnikem v 6 2.5 l

zalety -czysta przyjemność z jazdy

wady -większe spalanie ok.5-7 % , troche droższy olej + filtr oleju

i nie gdybajmy co by było gdyby …w dobrym stanie technicznym prawidłowo eksplatowana wytrzyma wiele lat i ok 300 000 bezawaryjnej jazdy , mój brat jeżdzi autem z automatem i ma przejechane 320 000 bezproblemowo

Olej w manualu też się wymienia co 2 ,3 lata lub co 40-60 000 km można auto holować jest taka pozycja w skrzyni biegów jak neutral, wieć nie wypowiadajcie się koledzy którzy lekko mówiąc niejesteście biegli w temacie , pozdrawiam :slight_smile:

Dodane 12.01.2011 (Śr) 16:30

Konieczność trzymania nogi na hamulcu w korkach, ponieważ wolno “ciągnie” naprzód- ale argument, :smiley: :smiley: :smiley: a o sprzęgle kolega zapomniał

A BEZ akumulatora NIE ODPALI -żadne bez akumulatora (benzyna) nie odpali koledze chodziło pewnie ;na pycha ; lub na zaciąg :slight_smile:

Samochód z automatyczną skrzynią biegów to przede wszystkim wygoda i komfort podróżowania. Samochód nigdy ci nie zgaśnie, a po mieście jeździ się bajecznie ( szczególnie jak stoisz w korku to nie musisz co trochę zmieniać biegów z 1 na 2 itd. ) w trasie to samo także jednym słowem Polecam :slight_smile:

Jak się umie jeździć to i na manuale nie gaśnie :smiley:

Automat to wygoda, ale w nowym aucie zmiana biegów to też przyjemność jak sprzęgło chodzi jak gaz, a biegi praktycznie same wskakują :slight_smile:

Kazdy ma swoje opinie, znam Audi ponad 20 letnie z automatem ponad 300tyś przebieg i automat śmiga.

Mnie zarówno sprawia przyjemność jazda w automacie jak i w manualu :stuck_out_tongue:

Jeździłem wieloma samochodami z różnymi silnikami i z różnymi skrzyniami biegów. Moim zdaniem wybór samochodu z odpowiednią skrzynią zależy od gustu kierowcy. Skrzynie automatyczne polecam, przede wszystkim w samochodach z silnikami dużych mocy), np. A8 4,2 l. oraz nie starsze niż ok. 10 lat. Spotkałem się z wieloma opiniami mechaników stwierdzających, że niekatowane “automaty” są żywotniejsze niż “manuale”. Zmiana biegu w nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów wyposażonej w tzw. “podwójne sprzęgło” dokonuje się znacznie szybciej w przypadku przeciętnego kierowcy, nie wspominając już płynności tej zmiany. Zastosowanie automatu okazuje się korzystne także w przypadku zastosowania tempomatu itd.