Avast - irytujący problem z reinstalacją

Witam.

Problem, który opiszę jest chyba dość powszechny, ale próbowałem stosować się do udzielanych innym osobom w internecie porad i nic z tego.

Sprawa wygląda tak:

Od dłuższego czasu Avast wyrzucał mi czerwony komunikat o tym, że nie został pomyślnie zaktualizowany. Szczerze mówiąc, ignorowałem to, bo program działał mimo to. Dziś postanowiłem jednak zrobić z tym porządek.

Próby ręcznej aktualizacji z interfejsu programu spełzły na niczym. Można było czekać kilka godzin a i tak pasek nawet nie drgnął. Postanowiłem odinstalować i zainstalować program ponownie. I tutaj zaczęły się cyrki. 

Z listy Dodaj lub Usuń Avast nie dał się odinstalować i wyrzucał znany błąd: “Error reading product data from C:\Program Files\Avast Software\Avast\setup\part-setup_ais-557.vpx.setup cannot continue”.

Ściągnąłem narzędzie do usuwania Avasta, przestawiłem komputer w tryb awaryjny. Ustawiłem w tym ich programiku dokładną lokalizację itp. Wpierw wywalało błędy: "Error reading product data from “D:\Program Files\part-setup_ais-ffffffff.vpx”. Setup can not continue. Przeklikałem te błędy, poszło. 

Odpaliłem system normalnie. Próbuję zainstalować Avasta i…pod koniec instalacji mniej więcej 5x wyskakuje ten sam błąd "Error reading product data from “D:\Program Files\part-setup_ais-ffffffff.vpx” a instalacja kończy się niepowodzeniem. 

Co mam w takiej sytuacji zrobić?

Będę na prawdę bardzo wdzięczny za pomoc, bo zostałem bez żadnej ochrony. 

Zapewne będziesz mieć kilka porad, również mógłbym takie podać ale proponuję najpierw sprawdzić:

https://forum.dobreprogramy.pl/t/471355/1?source_topic_id=509309

Uruchom Explorator Plików z włączonym widokiem ukrytych plików a następnie poszukaj bezpośrednio na dysku C (systemowym) pliku o nazwie “Program”. Usuń go. Pobierz narzędzie do deinstalacji Avasta z (dostępne na stronie producenta), po deinstalacji uruchom ponownie komputer i powinno już się dać zainstalować Avasta.

Ok, już sprawdzam.

Ten “Program” to ma być plik jakiego typu? Bo ogrom mi tego wszystkiego wyszukuje. 

Wklejam:

Shortcut

FRST

Addition

 

Hej,

  • Może też warto usunąć z dysku katalog C:\Program Files\Avast Software.
  • System masz postawiony na partycji C czy na partycji D. Bo widzę, że komunikaty różnie pokazują.
  • Dodatkowo po użyciu programu do deinstalacji Avasta, warto posprzątać przy pomocy CCleanera dysk i rejestr.

Pozdrawiam,

System stoi na C. 

Czyściłem wszystko z folderów Avasta nie tylko programem do jego deinstalacji ale też ręcznie usuwałem te foldery. Nic nie pomogło.

Instalowałem też CCleanera ale spojrzałem tylko na listę zainstalowanych programów, a tam Avasta już nie było. Może spróbuję pogrzebać jeszcze. 

Hej,

Koniecznie czyszczenie dysku i rejestru po deinstalacji programem CCleaner. Swoją drogą instalujesz Avasta w trybie online czy korzystając z paczki instalacyjnej off-line?

Pozdrawiam,

Przeszukałem rejestr CCleanerem pod kątem plików Avasta i nic tam nie było. 

Czy instaluję online czy offline, cały czas wyskakuje ten sam błąd.

On wyskakuje nawet w trybie awaryjnym przy odinstalowywaniu programu. 

Przepraszam, może się mylę ale nie widzę SP1 oraz aktualizacji…

Hej,

Faktycznie, IE też w wersji 9. Generalnie to - czytaj niezaktualizowany system - może być źródłem problemu. Ze względu na logi przenoszę do działu bezpieczeństwo.

Pozdrawiam,

Pamiętam, że kiedyś cofałem update IE, bo jakaś gra (nie pamiętam już dokładnie jaka) nie chciała się przez to uruchomić (przez nowszą wersję) i to był najczęściej podawany sposób rozwiązania tego problemu. 

No i co z tego jak nie masz SP1 a  jeszcze w logach widać “syf”  :frowning:

Ten system stoi na moim lapku już kilka dobrych lat. 

f.txt

SP1 i IE11 na pokładzie. 

Wykonane

Niestety, przy próbie instalacji stale widzę error…

123.thumb.jpg.375430a1959d7e1f6e52376c1e

Hej,

  • A czy w czasie instalacji, faktycznie we wskazanym miejscu pojawia się taki plik?
  • Na partycji C masz bardzo mało wolnego miejsca. Próbowałeś zrobić tam porządek i dopiero po nim wykonać instalację programu?

Pozdrawiam,

Plik, który wskazywał błąd, wcale się w tym miejscu nie pojawiał.

Nie pomogło też wyczyszczenie i defragmentacja partycji systemowej ©.

Dziś jednak udało mi się zainstalować ponownie Avasta, a rozwiązanie okazało się…prymitywne. Pierwszy raz podczas instalacji nie zmieniłem ścieżki docelowej na dysk D, i zostawiłem wpisany tam standardowo C. Poszło bez problemu. Dziwna sprawa, bo jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się instalować Avasta na partycji systemowej i do tej pory nie było żadnych problemów z dowolną inną lokalizacją. 

Hej,

Szczerze mówiąc wygląda to na jakiś błąd w wersji Avasta. Też nigdy nie instaluję w standardowej lokalizacji i nie miałem problemów z instalacją. Być może poprawią to w kolejnej aktualizacji programu.

Pozdrawiam,