Avast - usunięte pilki systemowe, brak płyty z win


(Avast13126) #1

Witam wszystkich,

Avast po wykryciu trojana zalecił skanowanie przy starcie. I faktycznie, odnalazł jakieś zainfekowane pliki, chyba w katalogu system32. Niestety pewna pomysłowa osoba zleciła usunąć wszystkie te pliki. Po ponownym uruchomieniu komputera uruchamia się windows,pojawiają się ikony pulpitu i dalej komp zamiera bez ruchu. Kursor myszki się porusza lecz nic poza tym nie działa. System można uruchomić w trybie awarynym i wygląda na to, że działa sprawnie. Przywracanie systemu, obojętnie z jaką datą nie pokazuje wprowadzonych zmian. Sprawa byłaby łatwiejsza, gdybyśmy posiadali płyte z windowesm, te niestety uległy uszkodazeniu. Jest to windows XP home edition. Bardzo proszę o pomoc, bede wdzięczny za wszelkie wskazówki.


(Plati) #2

Tak to jest, jak używa się Avasta... Często robi False positives i jak skasujesz zdrowe pliki, to jest ciężko.


(StG 44) #3

Przywróć usunięte pliki z kwarantanny Avasta.


(Mireczek) #4

Używam Avasta od kilku lat i nigdy mnie nie zawiódł.

Natomiast NOD32 w pracy doprowadza mnie do szału. Co chwilę usuwa mi składnik pewnego używanego programu. Nie pomaga wyłączanie ze skanowania, bo na drugi dzień o tym zapomina i znowu usuwa.


(system) #5

Możliwe że masz zainfekowany system i pliki które były wykryte przez avast były zainfekowane przez virusy .


(Avast13126) #6

Niestety, pliki te były chyba zainfekowane. W zakładce avast kwarantanna nie ma zadnych informacji, wyświetlają się jedynie informacje o błędach. Czy zna ktoś może sposób jak przywrócić usunięte pliki?

pozdrawiam


(Jola Pszczola) #7

spróbuj przywracania systemu


(Spandau) #8

Pobierz Combofix przeskanuj system i daj log na forum.

Loga wklej na www.wklejto.pl lub http://www.wklej.org/ a w poście daj tylko linka


(Avast13126) #9

przywracanie systemu nie pokazuje zmian, albo w ogole nie da sie go uruchomić. Próbuje z programem, który polecacie

-- Dodane 23.02.2009 (Pn) 12:27 --

jeśli wszystko poszło dobrze to: http://www.wklej.org/id/56253/

ps. Po przeskanowaniu systemu w trybie awaryjnym i ponownym uruchomieniu systemu w zwykłym trybie windows nie zamarł :smiley:


(Spandau) #10

Wklej ponownie całą zawartość loga bo ten jest obcięty :slight_smile: W każdym razie sprawdź czy to co jest w pliku ComboFix.txt to to samo co wkleiłeś. Ta część loga jest czysta


(Avast13126) #11

http://www.wklej.org/id/56262/


(Spandau) #12

Wklej do notatnika

Z menu Notatnika wybierasz - Plik - Zapisz jako - Zmieniasz rozszerzenie z .txt na wszystkie pliki - zapisz pod nazwą Fix.reg

Uruchom ten plik, potwierdź dodanie do rejestru, uruchom ponownie komputer.

Log wygląda na czysty.

usuń ręcznie folder C: \Qoobox oraz instalkę Combofix z dysku.

Przeczyść system oraz rejestr CCleaner

Wykonaj optymalizacje Autostartu

Wyłącz i włącz przywracanie systemu na wszystkich dyskach. Instrukcja

Przeskanuj obszar Mój komputer Kaspersky Online Scanner Przeskanuj system daj raport na forum

lub Dr.WEB CureIt!


(Avast13126) #13

kaspersky on line scanner w toku. Komputer, przynajmniej do tej pory działa ok.

-- Dodane 24.02.2009 (Wt) 7:31 --

Niestety nie udało mi się zdobyć wpisu z kasperskyiego - cały czas coś przerywało skanowanie. Tak czy owak skanowanie nie wykazało obiektów zagrożonych. Komputer do tej pory działa sprawnie, znacznie szybciej niż wcześniej :smiley: bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za życzliwą pomoc i serdecznie pozdrawiam.