Awaria Dysku

Witam, mam problem z dyskiem twardym w laptopie Acer Aspire 3680

Podczas włańczania komputera pojawia się komunikat “Warning!! Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure may be imminent.”

Co to może znaczyć, po kliknięciu f1 komputer ładuje się normalnie, działa jak powinien, nie wyje i mozna zapisywać dane.

Jak rozwiąać ten problem, z góry dzięki, pozdrawiam

Wklej screen’a ze SpeedFan’a. Możesz się pozbyć tego komunikatu wylączając SMARTa, ale dysk niedlugo i tak pewnie siądzie

ok zaraz się postaram coś wkleić, ale czemu dysk padnie, czy komunikat oznacza że dysk jest walnięty? a jeśli tak to czemu? :frowning:

Prawdopodobnie ma już tyle bad sectorów że ma już dosyć… prawdopodobnie… wklej screen’a

mam już ten screen ale jak go wrzucić na forum ??

http://img.wklej.org/

upload i kopiujesz link i wklejasz na forum.

http://img.wklej.org/images/93655bez tytułu.bmp

Złączono Posta : 29.10.2007 (Pon) 18:20

chyba nie wyszło, sorka, spróbuje jeszcze raz

Kopiujesz opcje na końcu"Link do obrazka"

http://img.wklej.org/images/81964scrren.jpg

Złączono Posta : 29.10.2007 (Pon) 18:37

i co tym sądzicie jeśli dobrze zrobiłem…

‘Reallocated Event Count’ jest O WIELE różne od zera, więc tak jak mówilam na twardym roi się od BSów. Jeśli jest na gwarancji - do serwisu, jeśli nie = możesz go zacząć ratować HDDRegeneratorem. Najpierw jednak zbackup’uj to co na nim masz najważniejszego… Swoją drogą nie wydaje z siebie jakichś dziwnych dźwięków? Może spróbujemy ocenić ile jeszcze pochodzi…

nie, nie wydaje żadnych dziwnych dzwięków, od momentu włończenia chodzi bardzo cichutko…co to jest ten HDDregenerator ?? Na dysku jest tylko muza więc jak by był format to płakać nie będe to mam to na dvd :smiley:

Złączono Posta : 29.10.2007 (Pon) 18:57

jeśli chodzi o gwarancjie to wyczytałem że ma ją do Stycznia 2008, więc niewiem czy sam naprawiać czy oddać im do serwisu…

Nie mówię o niskopoziomowym bzdetnym formacie ale regeneracji uszkodzonych klastrów na dysku. Może go naprawić, ale i jest ryzyko cakowitej niemocy. Nie jest z nim tragicznie skoro nie harczy ani nie zgrzyta, ale pewnego pięknego dnia może nie odpalić. Wybór należy do Ciebie - albo na ten dzień poczekasz jak na skazanie albo weźmiesz się do roboty…

JAK MASZ NA GWARANCJI DAWAJ DO SERWISU

aha, czyli ściągne ten programik i spróbuje naprawić…co wyjdzie napisze potem, co do ryzyka że dysk padnie do końca to pech, nic nie zrobie, najwyżej kupie nowy dysk…dzięki za pomoc

Złączono Posta : 29.10.2007 (Pon) 19:09

właśnie jestem na stronie serwisu, będe wiedzieć jak to wygląda…pozdro

Gwarancja obejmuje bad sector’y, więc go nie ruszaj. Powinni Ci wymienić od ręki na nówkę. Wiem z autopsji :slight_smile:

aha czyli wymienią mi dysk twardy na nowy?? o takiej samej pojemności ?? więc pewnie musze wszystko zgrać z dysku co wartościowe…

Złączono Posta : 29.10.2007 (Pon) 19:29

ponieważ mój dysk ma tylko 40 Gb i tak planowałem kupno większego dysku, więc się musze zastanowić nad wysłaniem. ale dzięki za pomoc, pozdrawiam