Awaria podczas instalacji SP3 do XP

Witam!

 

Mam bardzo poważny problem. Instalowałem dzisiaj z płyty dodatek SP3 do systemu XP Home OEM. W czasie instalacji, podczas kopiowania plików, z nieznanej mi przyczyny system się zresetował.

Po ponownym uruchomieniu komputera automatycznie załadowało się przywracanie systemu. Niestety - nic to nie dało.

Na chwilę obecną mam komputer mam w takim stanie, ża zaczyna uruchamiać się Winsowa, przelatuje ekran powitalny, następnie uruchamia się pulpit z tym, że:

  • tło jest czarne,

  • pojawia się wskaźnik myszy i można nim poruszać,

  • nic więcej nie ma, nie działa kombinacja CTRL+ALT+DEL, przycisk Windows itp.

 

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak przywrócić system do stanu sprzed instalacji SP3?

 

Sprawa jest o tyle pilna, że w poniedziałek rano na tym komputerze musi zaczać się praca w programie do fakturowania i do przygotowywania wysyłek UPS, który jest tam zainstalowany.

 

Czy ktoś może podrzucić jakieś wskazówki jak odzyskać taki system? Kilkanaście artykułów z bazy wiedzy MS przeczytałem, ale nie znalazłem takiego, który wyraźnie wskaże drogę.

 

Pozdrawiam,

MaGw

Spróbuj “Instalacji naprawczej”.

Wykonałem naprawczą - sytuacja bez zmiany.

Czarny pulpit i kursor na środku.

Czy możesz sformatować system czy masz zbyt ważne dane na partycji systemowej. Pamiętaj program do fakturowania niestety zostanie usunięty i wszystko z partycji systemowej

Formatowanie to ostateczność. Dane (całą zawartość dysku) jestem w stanie zgrać “na bok”, ale nie mam dostępu do wszystkich instalek i nie wiem dokładnie co tam trzeba.

Przysługa dla kolegi miała być, bo jakiś program nie chciał mu się zainstalować bez SP3 i wyszła poważna awaria.

Jak naprawa systemu nie pomaga ciężko będzie coś wymyślić. Może jakieś wirusy lub dysk w stanie agonalnym. Poradzisz sobie zbootować Hirena czy MHDD i sprawdzić smart dysku? Może jakiś Kaspersky Rescue Disk ?

Standardowe opcje przejechałeś?

  • ostatnio znana konfiguracja

  • tryb awaryjny

  • tryb VGA (po F8)

 

Czy komputer jest osiągalny z sieci? Tzn. przy tym czarnym ekranie odpowiada na pingi?

p.s. nauczkę masz na przyszłość - nie ruszać starego G, bo zacznie śmierdzieć - zawsze przed tak newralgicznym komputerem/aktualizacją warto zrobić migawkę dysku twardego: trwa to pół godziny.

Standardowe opcje przejechałem bez efektu.

Starych g… staram się nie ruszać… nieraz jednak nie ma wyjścia, bo wg niektórych XP to najlepszy system świata…

Wykryłem problem przy instalacji naprawczej.

migregdb.ex_

icwconn1.ex_

icwconn2.ex_

inetwiz.ex_

icwhelp.dl_

iceconn.dl_

icwutil.dl_

icwrmind.ex_

icwdl.dl_

icwx25a.du_

icwx25b.du_

icwx25c.du_

icwip.du_

phone.ic_

phone.ve_

state.ic_

msicw.is_

msn.is_

support.ic_

msobshel.ht_

isignup.ex_

icwtutor.ex_

icwres.dl_

trialoc.dl_

oobeinfo.in_

oemlogo.gi_

mouse.ht_

isp.ht_

oempriv.ht_

Przeleć to jakimś LiveCD - np. Falconem (załaduj live Win7 albo XP i sprawdź system plików).

Dysk przez Hiren’sa sprawdziłem jest ok.

W sensie - co sprawdziłeś?

To jakimś narzędziem z Hiren’sa da się zrobić?

 

Sprawdzełem SMART zgodnie z sugestią @mrFreeze

 

EDIT:

Częściowo sobie poradziłem.

Zrobiłem na cele nakładki instalkę złożoną z XP HOME SP2 + do tego SP3 (narzędziem nLite - wyczytane tu, na forum).

 

Utworzone zostało konto ‘Właściciel’

Czy ktoś może podać jakiś dobry sposób na to, aby szybko przywrócić konto ‘user’ (główne przed nieszczęsną instalacją SP3 i nakładką), tak aby możliwa była taka praca na komputerze jak przed awarią?

Jeste jeszcze jeden problem po instalacji nakładkowej. Część programów się nie uruchamia (Office, UPS Ship itp). Czy na to jest jakaś rada?

EDIT: 2014-12-07

Rozwiązanie (czy ostateczne okaże się po kilku dniach pracy).

  1. Kopia katalogu Windows (Hiren’s)

  2. Nakładka płytą XP HOME SP2 z dołączonym SP3 (za pomocą nLite)

  3. Podmiana plików rejestru na pliki z kopii z pkt. 1 (w katalogu C:\Windows\system32\config pliki default, SAM, security, software, system,)

  4. Aktywacja Windows.

 

Na pierwszy rzut oka system Windows i programy działają prawidłowo.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc.