Awaria routera TP-LINK. Pytanie

Witam, zanim dam do naprawy routera, to chcę się upewnić. Dziś burza była i przed wszystko ok chodziło. Po burzy tylko WLAN działał, a połączenia LAN - 1 komputer, który byl podłaczony do routera LAN 1, nie dziala, jak i Lan2. dzialają Lan3 i 4. Restartowałem i nic, przywracałem do ustawień fabrycznych i też nic. Myślałem, że karta sieciowa w płycie mi padła, więc podłaczyłem kablem inny komp, co działa na wlan i ten sam objaw, więc z sieciówką jest ok. Tylko z routerem. Pytanie. czy takie uszkodzienie wejść Lan, zalicza się do gwarancji, czy lepiej używać już bezprzewodowego połaczenia na tym routerze?

Możesz wysłać na gwarancję, powinni naprawić, usterka mogła wystąpić niekoniecznie z powodu burzy. Ja mam routery non-stop włączone i przeżyły wiele burz.

Mimo wszystko jest to niesprawny router, gdyby był po gwarancji, myślę że nie opłacałoby się go naprawiać i pewnie taniej albo na to samo by wyszło kupić nowy, a z naprawianym to różnie bywa.

Czyli co proponujesz? Na XP, gdzie komp jest kablem połaczony, nie odbieram pakietów, nawet lampka przy wejściu lan  styłu nie pali się.

Spróbuj podłączyć inny zasilacz (o takich samych parametrach). Możesz też zobaczyć na innym kablu sieciowym. Jak nie zadziała, to prawdopodobnie router jest uszkodzony. Jak po wykonaniu tych kroków dalej nie będzie działać, to zastosuj się do wskazówek @roobal.

michq, zasilacz działa, bo inaczej net by mi nie działał. Lan 1 i lan 2 na tych portach nie działa, to dziwne lan3 i 4 dzialają a nie świeci się dioda przy wejściu lan w kompie i jest brak pakietów. Innym kablem też próbowalem do tego kompa podłaczyc i nic.

wysyłaj na gwarę i nie wymyślaj :wink: tylko niemów, że to stało się podczas/po burzy. Po prostu “LAN1 nie działa”. To wystarczy.

A co, mogą nie przyjąć? Dziś tylko zapytam a w poniedziałek dam bo i tak jest weekend, więc wyślą w następnym tygodniu do serwisu. Mój błąd, listwy nie miałem przy routerze, a router jest na korytarzu.

Jak powiesz, że się zepsuł po burzy to zapewne stwierdzą, że twoja wina. Usterka może niekoniecznie wynikać z twojej winy. Ja oddawałem różne rzeczy do serwisu i nikt nigdy nie wnikał w szczegóły.

W warunkach gwarancji na bank masz uwzględnione, że usterki spowodowane “burzą” nie podlegają naprawie gwarancyjnej.

Napisz do nich, że nie działa i podaj objawy. O żadnej burzy nic nie wspominaj. Chyba że chcesz sobie w kolano strzelić. 

W piątek byłem w komputronik, gdzie kupowałem router, zapytałem o niedziałający lan i nic więcej. Przyjmą:)