Awaria USB


(Gawelteperek) #1

Witam,

mam nastepujacy problem z płytą główną, konkretnie z USB.

Konfiguarcja: wszystkie podzespoły nowe, kupione w styczniu 2009:

Gigabyte GA-MA770-DS3, AMD 64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.6 GHz, Palit ATI HD 4650 1024, RAM DDR2 2x1GB 800Mhz Kingstone, HDD 250GB Seagate SATA, obudowa z zasilaczem 400W Chieftec, modem ZTE ZXDSL852 (działał ok przez 2 lata), Win XP SP3 32bit zainstalowany przed tygodniem

Napotkane problemy:

• Rozłączanie połączenia z neostradą poprzez modem USB po różnym czasie (od kilku min do kilku godzin) wraz z jednoczesnym zawieszaniem się okna połączenia sieciowego. Zawieszanie wszystkich progamów związanych z danym urządzeniem (np. auto connect, menedżer urządzeń, connections tray). W momencie restartu komputera system zawiesza się w chwili zapisywania ustawień Windows. Konieczny twardy restart. Modem działał idealnie przez 2 lata na poprzednim komputerze. Zrywanie połączenia występuje cześciej podczas intensywnej pracy karty graficznej (np. oglądanie filmów)

• Zawieszanie się pendrive’a w chwili zapisu pliku powyżej 500 MB. Po wyjęciu i ponownym włożeniu pendrive’a komputer nie widział żadnych plików na pendrivie (nawet tych poprawnie zapisanych na starym komp. i poprawnie wcześniej odczytywanych). Pendrive działa bez zarzutu na innym komputerze.

• Niemożność załadowania systemu Linux live CD (dwie różne dystrybucje). Obie zgłaszały błąd w momencie „scanning for USB devices”. Obie dystrybucje uruchamiają się poprawnie na starym komputerze.

Wszystkie urządzenia USB działają bez zarzutu na starym komputerze z 2003r.

Podjęte kroki (0 rezultatów):

• Skanowanie antywirusowe – komputer czysty

• Sprawdzenie linii tel. w TP

• Sprawdzenie aktualności sterowników dla płyty głównej – posiadam najnowsze

• Wyłącznie opcji oszczędzania energii w koncentratorach USB w Menedżerze Urządzeń

• Przepięcie urządzeń USB do innych portów (panel przedni/tylni)

• Próba odpalenia systemu linux live cd w celu sprawdzenia urządzeń USB – zakończona niepowodzeniem (patrz wyżej)

• Sprawdzenie urządzeń USB w innych komputerach – działają bez zarzutu.

• Odinstalowanie w Menedżerze Urządzeń sterowników dla USB – po ponownym samoczynnym zainstalowaniu przez Windows problem nadal występuje

Moim zdaniem płyta główna kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej. Czy ktoś ma jakieś sugestie/spotkał się z czymś podobnym u siebie?

Z góry dziekuje za każdą odpowiedź.


(Technik Elektro) #2

temat bogato rozwinięty jeśli w linuxie jest to samo to serwis gwarancyjny...