Backend - aplikacja internetowa do rezerwacji sal

Cześć,
chciałbym zrobić aplikację internetową do rezerwacji sal na egzaminy. W jaki sposób mógłbym napisać taką aplikację?

Niestety nie wiem jak mam ugryźć temat - jakich języków/frameworków użyć, Na codzień zajmuje się trochę FrontEnd’em. Z pewnością użyłbym SQL’a oraz PHP. Spotkałem się z rozwiązaniem korzystającym z Kohany. Może skorzystać z Symfony/Laravela? Widziałem że są to najpopularniejsze frameworki. Czy zna ktoś książki dotyczące podobnego tematu? Jestem zupełnie zielony w temacie, proszę o wyrozumiałość :slight_smile:

To zacząłbym od gruntownego zapoznania się z php i tworzeniem backendu w nim, potem dopiero frameworki.
Z popularnych to Symfony, Laravel, Codeigniter lub yii (kolejność jak mi do głowy przychodziły).

Poza tym co z tego frontu też umiesz? Bo jak aplikacja to z automatu nasuwa się na myśl angular, react lub vue więc musisz też wiedzieć jak to spiąć z backendem.

Mniej więcej: HTML, CSS3, Bootstrap, podstawy JS, trochę SEO.

To mówisz że da radę napisać np. w Vue coś takiego?

Samym Vue na pewno nie, do tego potrzebujesz jakieś API na backendzie. Skoro znasz tylko tyle, to jeszcze dużo nauki przed tobą na samym frontendzie.

HTML i CSS to nawet nie warto wymieniać w CV tak naprawdę bo to nic nie znaczy, to żadna wiedzie, no chyba że mowa o SASS/LESS. Co do JS to istotniejsze jest dziś czy znasz ES6 i masę softu automatyzującego pracę.

Oczywiście zdaję sobie sprawę że jeszcze mało umiem, miałem zamiar się wziąć za jQuery, potem Sass oraz Wordpress. Aktualnie chciałbym ogarnąć coś takiego jak powyżej napisałem :slight_smile: - czyli PHP + jakiś framework, tylko nie wiem jaki framework może może mi to umożliwić.

Każdy framework Ci to umożliwi, jak się dopiero uczysz to ja proponuję iść najpierw w stronę Sass, potem babelj.js (es6) poznać przy tym task runnery i menadżery pakietów dla JSa. Jakiś bundler potem WordPress i dopiero brać się za PHP i frameworki.