Bardzo długie otwieranie windows xp ok. 10 min


(Rb01) #1

Mam problem z szybkością pracy komputera i internetu. Zwłaszcza samo otwieranie systemu trwa bardzo długo. Co może być przyczyną?


(Piotrkijak) #2

Doprzesadnie zawalony system programami, pofragmentowany plik sterowanicowania + rejestr systemowy oraz pofragmentowany dysk twardy... Proponuję na dzień dobry wykonać defragmentację wszystkich partycji, ale nie tym windowsowym programem tylko jakimś zewnętrznym... Potem defragmentujesz rejestr i plik stronicowania, wywalasz zbędne programy z autostartu, przeczyszczasz system np. programem odkurzacz lub tuneup utilites(wersja testowa) puścić w ruch program bootvis i pownna być widoczna poprawa... Tutaj masz nie co więcej jak i o tym co napisałem Przyczyną powolnego działania systemu może też być infeckja typu wirus, trojan, więc radzę wejść na stronę kasperskiego i skorzystać z ich online skanera i jeżeli coś wykryje założyc nowy temat w stosownym dziale podając log z combofix albo odrazu przeskanować tym programem i dać log do sprawdzenia... Tylko przed ewentualnym skanowaniem wyłącz programy typu antywirus, zapora sieciową, gdyż niektóre antywirusy wykrywają combofix jako szkodnika...


(Sebastek M) #3

Całkiem niedawno miałem podobny problem.

Ze względu na to, że cokolwiek z szeroko pojętej informatyki w życiu liznąłem, zrobiłem wszystko z listy powyżej, razem z przeanalizowaniem logów. Nic nie znalazłem. Skoro programowo jest ok to trzeba szukać w sprzęcie. Dodam na marginesie - kiedyś żyłem ze składania komputerów. Gdy zawiodła moja niemała wiedza, gdy zawiodły wiedze wszystkich uznanych forów, wtedy ODKRYŁEM PRZYCZYNĘ.

Składając po wcześniejszym prześwietleniu bebechów, mój komputerek, nie podpiąłem jednego z urządzeń USB, gdyż już mi się nie chciało. Po włączeniu okazało się wbrew mojemu oczekiwaniu, że wszystko wróciło do normy. Urządzenie USB normalnie padło i komputer odbierał je jako ciągłe przyłączenia i odłączenia, z międzyczasem uniemożliwiającym identyfikację urządzenia i załadowanie odpowiednich sterowników. Efektem było właśnie, maksymalnie zużycie mocy procesora na nie mające końca próby identyfikacji urządzenia.

Upraszając: odepnij wszystko co jest przypięte do/na USB, włącz kompa i sprawdź czy pomogło, jeśli nie, zrób wszystko z listy w poście wyżej.

pozdro dla wsiech

hehe, wczas pomogłem :wink: bystry jestem


(Chillout) #4

Wykonaj:

viewtopic.php?t=76580

viewtopic.php?t=39970


(Kr Tyb) #5

Jak inni napisali wcześniej przyczyn takiego zachowania się systemu windows może być bardzo dużo. Przedstawiając problem powinieneś podać więcej informacji, na temat konfiguracji komputera, czy system zachowywał się tak od jakiegoś momentu i jakiego ? Jak stary jest dysk ? Jakie są partycje na dysku, ile jest wolnego miejsca na partycji systemowej ?

Tak na szybko sprawdź w control panel w jakim trybie pracuje dysk twardy ?


(Demon484) #6

Przyczyna moze byc

  1. duzo trojanow

  2. duzo programow bardzo duzo