Bardzo dziwna gwarancja Logitech


(Loczek__16) #1

Witam wszystkich,chce sie z Wami podzielić pewnym faktem.

Do nie dawna byłem szczęśliwym posiadaczam Logitech Z-5500 (głośniki) do czasu gdy pewnego dnia przestał działać wyświetlacz.Więc udałem się do MediaMarkt bo tam też nabyłem głośniki,Pani skierowała mnie bezpośrednio do Logitech'a.

Zadzwoniłem,opsiałem mój problem a miła Pani podałą mi rozwiązanie:

,,Ma Pan dwa rozwiązania:

-jedno to takie że wysyłam na własny koszt głośniki do Niemiec (chyba ich główna siedziba) i naprawiom mi je lub,

-prosze je uszkodzić w dużo większym styopniu tzn. rozwalić je siekierą i/lub po przebijać membrany , "

chodzi o to aby nie mógł sprzedać tych głośników i/lub dalej ich używać.Zrobić dwa zdjecia, które przedstawiają uszkodzone głośniki a następnie wysłać im je.Wtedy oni wyślą mi nowe głośniki.

I tu pojawia się moja prośba do Was,

Co ja mam zrobić w takiej sytuacji?

Może wydaje sie Wam to bardzo dziwne ale jest to na 100 % prawda !

Pozdrawiam Loczek :wink:


(Jaroslaw Nijakowski) #2

Masz warunki gwarancji??

Przeczytaj... i na pewno jest w niej zawarte coś w stylu "Gwarancji nie podlega sprzęt uszkodzony mechanicznie"

Więc odpowiedz sobie sam.


(Loczek__16) #3

Chodzi o to że nie posiadam żadnej karty gwarancyjnej,są jedynie instrukcje obsługi w kliku językach.


(maku13) #4

Kupiłeś w MM więc powinieneś tam zostawić głośniki (niech Cię nie zbywają, niech oni się martwią). Idź do nich z paragonem.


(Adriansiemaszkor1) #5

oddaj do gwarancji do MM, to oni Ci sprzedali i oni są odpowiedzialni za wymianę/naprawę... Nie dawaj się zbywać, Ty masz w tym wypadku dużo większe prawa. Pamiętaj, że mają 14 dni na rozpatrzenie.


(Matmal112) #6

Piszesz do niedawna, napisz jak długo jesteś posiadaczem tych głośników?, a Wy nie wysyłajcie go zaraz tam gdzie kupił. Jak kupowałeś trzeba było upomnieć się o gwarancję a nie łapać i zadowolony,że już wszystko gra. Skąd wiadomo,że paragon wystarczy do uwzględnienia reklamacji?. Według mnie przegrałeś na własne życzenie,przy zakupie nowych pamiętaj o gwarancji.


(Adriansiemaszkor1) #7

paragon wystarczy. Gwarancja jest od producenta, nie od sklepu. W sklepie wystarczy paragon.


(Miettas) #8

Skorzystaj z rękojmii. Sklep musi usunąć wadę lub wymienić sprzęt na nowy w ciągu 14 dni. Partnerem jest sklep, a nie producent. Panienka z MM chce Ciebie spławić.


(dragonn) #9

A ja mam pytanie, odnośnie MM, kupiłem Nokie 3500c i się zepsuła, dałem na gwarancję do Nokii (nie do MM) bo do nich mam blisko i nie dali radę naprawić (drugi raz wysłali do Warszawy, jeszcze nie wróciła, coś czuję że tym razem też nic nie będzie :frowning: ), czy MM wymieni telefon na nowy (albo Nokia) :?: .


(Adriansiemaszkor1) #10

to zależy od uszkodzenia, jeżeli uznają, że bez dwóch zdań jest to usterka spowodwana nieodpowiednim użytkowaniem telefonu, to niestety nic nie poradzisz:(... ale jeśli rzeczywiście jest to wada telefonu, to bez problemów Ci naprawią, lub jesli koszty naprawy będą za wysokie-> wtedy wymienią na nowy.


(Kpc21) #11

Teraz jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową, nie rękojmia. Za towar odpowiada sprzedawca, nie producent. Oczywiście producent może udzielić gwarancji na innych warunkach niż określone w ustawie dot. niezgodności z umową, ale wtedy dołączyłby dokument gwarancyjny (kartę gwarancyjną), często karta gwarancyjna połączona jest z instrukcją obsługi, a czasem z opakowaniem. Wygląda więc na to, że na głośniki producent nie udzielił gwarancji. Reklamujesz je więc z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Ustawa:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

Trochę więcej o niezgodności z umową:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=390

http://www.google.pl/search?hl=pl&clien ... Szukaj&lr=