Witam wszystkich,chce sie z Wami podzielić pewnym faktem.
Do nie dawna byłem szczęśliwym posiadaczam Logitech Z-5500 (głośniki) do czasu gdy pewnego dnia przestał działać wyświetlacz.Więc udałem się do MediaMarkt bo tam też nabyłem głośniki,Pani skierowała mnie bezpośrednio do Logitech’a.
Zadzwoniłem,opsiałem mój problem a miła Pani podałą mi rozwiązanie:
,Ma Pan dwa rozwiązania:
-jedno to takie że wysyłam na własny koszt głośniki do Niemiec (chyba ich główna siedziba) i naprawiom mi je lub,
-prosze je uszkodzić w dużo większym styopniu tzn. rozwalić je siekierą i/lub po przebijać membrany , "
chodzi o to aby nie mógł sprzedać tych głośników i/lub dalej ich używać.Zrobić dwa zdjecia, które przedstawiają uszkodzone głośniki a następnie wysłać im je.Wtedy oni wyślą mi nowe głośniki.
I tu pojawia się moja prośba do Was,
Co ja mam zrobić w takiej sytuacji?
Może wydaje sie Wam to bardzo dziwne ale jest to na 100 % prawda !
oddaj do gwarancji do MM, to oni Ci sprzedali i oni są odpowiedzialni za wymianę/naprawę… Nie dawaj się zbywać, Ty masz w tym wypadku dużo większe prawa. Pamiętaj, że mają 14 dni na rozpatrzenie.
Piszesz do niedawna, napisz jak długo jesteś posiadaczem tych głośników?, a Wy nie wysyłajcie go zaraz tam gdzie kupił. Jak kupowałeś trzeba było upomnieć się o gwarancję a nie łapać i zadowolony,że już wszystko gra. Skąd wiadomo,że paragon wystarczy do uwzględnienia reklamacji?. Według mnie przegrałeś na własne życzenie,przy zakupie nowych pamiętaj o gwarancji.
Skorzystaj z rękojmii. Sklep musi usunąć wadę lub wymienić sprzęt na nowy w ciągu 14 dni. Partnerem jest sklep, a nie producent. Panienka z MM chce Ciebie spławić.
A ja mam pytanie, odnośnie MM, kupiłem Nokie 3500c i się zepsuła, dałem na gwarancję do Nokii (nie do MM) bo do nich mam blisko i nie dali radę naprawić (drugi raz wysłali do Warszawy, jeszcze nie wróciła, coś czuję że tym razem też nic nie będzie ), czy MM wymieni telefon na nowy (albo Nokia) :?: .
to zależy od uszkodzenia, jeżeli uznają, że bez dwóch zdań jest to usterka spowodwana nieodpowiednim użytkowaniem telefonu, to niestety nic nie poradzisz:(… ale jeśli rzeczywiście jest to wada telefonu, to bez problemów Ci naprawią, lub jesli koszty naprawy będą za wysokie-> wtedy wymienią na nowy.
Teraz jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową, nie rękojmia. Za towar odpowiada sprzedawca, nie producent. Oczywiście producent może udzielić gwarancji na innych warunkach niż określone w ustawie dot. niezgodności z umową, ale wtedy dołączyłby dokument gwarancyjny (kartę gwarancyjną), często karta gwarancyjna połączona jest z instrukcją obsługi, a czasem z opakowaniem. Wygląda więc na to, że na głośniki producent nie udzielił gwarancji. Reklamujesz je więc z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.