Bardzo szybko zużywający się transfer

Hej, może ktoś z was będzie w stanie mi pomóc albo potwierdzić moje podejrzenia. W listopadzie przedłużyłam umowe w Orange. Dostałam 3 gb internetu (wcześniej miałam 2 gb). Dostałam nowy telefon, kartę LTE, wszystko pięknie. Po dwóch tygodniach korzystania już na nowej umowie dostaję smsa, że zużyłam transfer i teraz mi coś tam doliczą. Mega zdziwiona dzwonie do nich i pytam jak to możliwe, że zużyłam 3 gb w dwa tygodnie? Na poprzedniej umowie 2 gb starczały mi spokojnie na cały miesiąc (może z dwa razy zdarzyło się że wyczerpałam transfer). Bardzo kompetentni konsultanci Orange nie byli w stanie mi odpowiedzieć. Oczywiście moja pierwsza myśl jest taka, że musi chodzić o LTE, bo tylko to się zmieniło.Czy rzeczywiście może chodzić o to? Jeśli tak, to czy mogę z tego cholernego LTE nie korzystać? Sorry, ale jestem laikiem w tych kwestiach więc liczę na wyrozumiałość. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam.

Sprawdź, co masz zainstalowane na telefonie, to po pierwsze, Jak sama nie potrafisz, to telefon w rękę informatykowi (tu niekoniecznie :slight_smile: ), może być bez karty SIM.

Po drugie, włączaj i wyłączaj transfer danych - używaj tylko wtedy, jak Ci potrzebne.

Ustawienia konkretnego telefonu/softu możemy podać tylko, jak podasz markę/model telefonu.

Operatorzy mobilnego internetu oszukują . Z tych ich 3GB tak na prawdę jest ~2,8GB (przelicznik 1000 , a nie 1024) . Limit ten obejmuje zarówno odebrane jak i wysłane (~20%) to oznacza , że do pobrania masz ~2,3GB (używając np. SKYPE wideo jest jeszcze gorzej) . Jakie masz zainstalowane aplikacje łączące się z internetem ? Ja standardowo po każdym włączeniu telefonu z Androidem ustawiam liczbę procesów w tle na 1 wyłączam aktualizacje Google Play i aktualizację programów jeżeli to jest możliwe . Android jest po prostu jaki jest i najgorsze jest to , że na smartofonach nie ma dla niego jak na razie realnej alternatywy (bo na tabletach jest W8.1) .