Bardzo wysokie temperatury i głośna praca laptopa

Dobry wieczor dobroprogranowicze !
Moj 10 letni laptop juz od jakiegos czasu glosno pracuje ,nieraz sie nawet wylaczyl


Zaczelo sie 3 lata temu kiedy wentylator zaczal dosc mocno i czesto przyspieszac i zwalniac . Nie przeszkadzalo mi to w pracy wiec to olalem i pracowalem dalej
Rok pozniej wentylator chodzil juz tak caly czas ale nie przeszkadzalo mi to
I obecnie wentylator caly czas chodzi na maksymalnych obrotach od 2 tygodni i jest tak glosno ze nie da sie pracowac ,halasuje jak odkurzacz tylko ze dzwiek jest bardzo wysoki
Jakies rady ?jestem w tych tematach zielony
Dodam jeszcze, ze z wylotu powietrza leci bardzo gorace powietrze.

A kiedy ostatni raz zaglądałeś do środka, celem wyczyszczenia, wymiany termopadów i pasty?

3 polubienia

Podpowiem - pewnie nigdy :wink:
A tak serio - jeśli autor się nie zna, to raczej nie ma co mu polecać otwieranie sprzętu oraz czyszczeniem układu chłodzenia. Oddaj go do serwisu komputerowego lub do znajomego, który ogarnia temat. Czyszczenie i wymiana pasty musi zostać wykonana.

Podczas tzw. idle (nic nie robisz - podziwiasz pulpit) też tak jest? Zrób zrzut ekranu z menedżera zadań (prawoklik na pasku zadań na dole). Co to za Windows? XP?

Mam bardzo poważne pytanie, nie myślałeś o zmianie laptopa nawet na jakiegoś starszego za 500-700 zł z ssd? Ten sprzęt to straszny trup, nawet pasta do procesora więcej jest warta od niego.
EDIT: wracając do tematu, to temperatury za duże, może wentylator nieprawidłowo pracować lub z pasty zostały kruche ciasteczka a termopady się wypaliły przy takich temperaturach.

1 polubienie

Tak w idle tez tak jest.


Windows xp 32bit

Przykładowy laptop o kosmos lepszy od Twojego, niezniszczalny model, starczy do prac biurowych i Internetu na jeszcze parę ładnych lat. Twój bym zostawił na 20 lat w szafie żeby go kiedyś sprzedać jako eksponat.

Nie odpowiedziałeś na pytanie, kiedy był czyszczony czy była wymieniana pasta?