[bash] wget - pętla w nagrywaniu audycji

Na wstępie zaznaczę, że na programowaniu nie znam się w ogóle, a skrypt, o który pytam, znalazłem w necie i tylko dostosowałem go do swoich potrzeb na zasadzie domysłów.
Przy użyciu konta shell i crona nagrywam codziennie audycje. Robię to przy użyciu takiego oto skryptu:

 

#!/bin/bash

DATA=`date +%Y-%m-%d-godz-%H:%M:%S`

NAZWAPLIKU=$DATA"-pr4"

wget http://stream3.polskieradio.pl:8906 -O /usr/home/Rostov/pr4/$NAZWAPLIKU.mp3 -o usr/home/Rostov/pr4/log/$NAZWAPLIKU.log

 

Niestety, ze streamem są częste kłopoty i bardzo często staje się on niedostępny (komunikat w logu: ‘Żądanie HTTP wysłano, oczekiwanie na odpowiedź… 404 File Not Found’), wskutek czego nagrywanie zostaje przerwane i nie jest już wznawiane. Chciałbym, aby po zerwaniu połączenia skrypt natychmiast ponawiał łączenie ze streamem dotąd, dopóki nie będzie on znów dostępny i kontynuował nagrywanie do tego samego pliku. Jak powinien wyglądać taki skrypt?

#!/bin/bash



while [1]; do

	DATA=`date +%Y-%m-%d-godz-%H:%M:%S`

	NAZWAPLIKU=$DATA"-pr4"

	wget http://stream3.polskieradio.pl:8906 -O /usr/home/Rostov/pr4/$NAZWAPLIKU.mp3 -o usr/home/Rostov/pr4/log/$NAZWAPLIKU.log

	sleep 5

done

W nieskończonej pętli będzie wykonywał te same czynności. Po przerwanym streamie zrobi 5 sekund przerwy przed próbą nagrania kolejnego. Po przerwanym streamie w tym wypadku utworzy nowy plik MP3.

 

Ale widzę inny problem. Piszesz o tym, że uruchamiasz skrypt z crona. Ale jeśli ustawisz w cronie uruchamianie codziennie, to codziennie nowy skrypt rozpocznie nagrywanie, podczas gdy kolejny go nie skończy. Przewidziałeś taką sytuację?

Nie dopowiedziałem, że zatrzymuję nagrywanie o wybranej godzinie innym skryptem, który działa poprawnie. :slight_smile:

 

Czy można zmniejszyć czas przerwy przed podjęciem próby kolejnego nagrywania do 1 sekundy?

Czy można kontynuować nagrywanie do tego samego pliku, którego nagrywanie zostało przerwane?