Baza danych MySQL - DIY

Chciałbym postawić własną bazę danych MySQL. Proszę się nie śmiać, może jeszcze nie wiem, co piszę, bo nie znam się na bazach danych i programowaniu :wink:

Chodzi mi o to, żeby mieć taką bazę danych na własnym serwerze. Potrzebna jest mi ona do obsługi galerii w 4images. Założyłem bazę danych na freemysql.net, ale było z nią coś nie tak po jakimś czasie, aż w końcu siadła… No i galeria również poszła w pieruny :?

No i pytanie - czy takie postawienie bazy danych na własnym serwerze jest możliwe? I to dla takiego laika (jeśli chodzi o bazy danych) jak ja? :wink: Czy do tego służy Microsoft SQL Server?

  1. mysql a sql serwer to zupełnie co innego

  2. serwer masz postawiony na swoim kompie czy też wykupiłeś jakiś hosting?

-jeżeli u siebie, to http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.0.html#downloads - albo instaluj jakiś pakiet wamp (np. Vertrigo)

-jeżeli hosting, to sprawdź, bo może w pakiecie jest dostęp do mysql’a

…a jeśli nie, to z pewnością za odrobinę $ będzie :wink:

To w takim razie do czego służy SQL Server?

Mam miejsce na freehost.pl jedynie, nie mam własnego serwera :wink: Czy dobrze rozumiem, że jeśli ściągnę i wrzucę na tego freehosta to, co jest pod tym linkiem to będę miał własną bazę danych? Czy też jeszcze będę musiał przy tym majstrować? Bo do stworzenia tej galerii potrzebny jest mi jeszcze adres hosta bazy danych, nazwa bazy, użytkownik tej bazy i hasło do bazy danych.

Proszę być cierpliwym w stosunku do mnie :wink:

Niestety nie. Serwer MySQL musiałby byc sciagniety, zainstalowany, skonfigurowany … ale nie w taki sposób jaki opisujesz. To zadanie dla administratora hostingu. Tobie raczej potrzebna jest jedynie możliwośc stworzenia bazy danych mysql nie zaś serwer :stuck_out_tongue: